Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra H 2005 - Brak centralnego, oświetlenia kabinowego, kierunkowskazów

wow 11 Jan 2019 15:09 2091 16
  • #1
    wow
    Level 27  
    Witam.

    Wszystko działało super.
    Wyszedłem z domu klikam pilotem otwiera się auto, ale sygnalizacja migania kierunkowskazów coś się zawiesiła i migały dłuższy czas.
    Ostatecznie nie działają mi:

    - centralny zamek zarówno z pilota jak i po przekręceniu zamka drzwi
    - elektryczne szyby
    - kierunkowskazy
    - oświetlenie wnętrza
    - "pikanie" o zostawieniu włączonych świateł
    - światła z tyłu

    Pojechałem do elektromechanika.
    Wpiął się i stwierdził brak komunikacji CAN z modułem REC.
    Wysypywało dużo błędów właśnie z komunikacją. Ogólnie stwierdził, że REC nie żyje :)
    Niestety elektryk może się zająć tym dopiero za dwa tygodnie.
    Zrobiłem zdjęcie pierwszego lepszego błędu:
    Opel Astra H 2005 - Brak centralnego, oświetlenia kabinowego, kierunkowskazów

    Pojechałem na szrot kupiłem dokładnie taki sam REC co wyciągnąłem z mojego auta wpiąłem, ale niestety nic ta zamiana nie dała. Nie ma żadnej różnicy czy podpinam swój czy ten kupiony.
    Opel Astra H 2005 - Brak centralnego, oświetlenia kabinowego, kierunkowskazów

    Zadzwoniłem do elektryka i mówię mu o tym, ze nic nie działa. Mówił, że po podmianie powinno chociaż coś działać i mam szukać przyczyny w dostarczaniu zasilania do REC'a.


    Może coś poradzicie?
    W jaki sposób sprawdzić czy dociera do niego zasilanie?
    Opel Astra H 2005 - Brak centralnego, oświetlenia kabinowego, kierunkowskazów
  • Helpful post
    #2
    mladenick
    Level 16  
    O ile dobrze pamiętam to REC jest również odpowiedzialny za wskaźnik paliwa, ale przede wszystkim po zmianie REC trzeba go zaprogramować do twojego auta, czyli zmienić w programie REC dane jak VIN i IMMO bez tego nie będzie działał.
  • #3
    wow
    Level 27  
    Gość mówił, że po zmianie może nie działać parę rzeczy, ale coś powinno ruszyć.
    A tutaj zero zmian.

    Na wskaźnik paliwa nie patrzyłem, możliwe, że też nie działa.
    Na pewno wywalało też jakiś błąd z pływakiem i komunikacją.



    Edit: Wskaźnik też nie działa :(
  • #4
    mladenick
    Level 16  
    Masz jakieś urządzenie do programowania OPCOM, Tech2, po podmianie REC auto nie powinno nawet odpalić, używany REC który masz albo musi być wylogowany albo musisz mieć pascode od dawcy i po podpięciu do twojego auta samemu OPCOMEM lub Techem go wylogować po czym wpisać VIN twojego auta, po zalogowaniu do REC zmienia się to w dwóch miejscach, również powinieneś wtedy zmienić passcode na ten z twojego auta.
  • #5
    wow
    Level 27  
    To dziwna sprawa.
    Po podmianie REC odpala mi auto normalnie.

    Takie błędy wyrzuca:
    RAPORT DIAGNOSTYCZNY:
    OP-COM 100219a

    hkj

    **********************POCZĄTEK ECU ID**********************
    Source Address: CIM
    Adres źródłowy: 0x00000245
    Identyfikator: 0x010A
    Nazwa systemu: VALEO A3300 CIM
    Numer sprzętu:13198908
    Numer części:13198908
    Numer wersji oprogramowania: M:70.62 S:01.00A
    Opis systemu: VALEO0400
    Hardware key number: T000062277
    Programming Date: 20090701
    Kod alfa: ˙˙˙
    Data produkcji: 20050307
    Code Index and version: ˙˙˙ ˙˙

    Ilość zapisanych kodów błędów:2

    B3929 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy REC (Tylny zespół elektroniczny)
    (00) - Obecny

    U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
    (00) - Obecny

    **********************KONIEC ECU ID**********************

    **********************POCZĄTEK ECU ID**********************
    Source Address: ECM
    Adres źródłowy: 0x000007E0
    Identyfikator: 0x0224
    Nazwa systemu: Z18XE
    Numer części:55559272
    Numer wersji oprogramowania: 6577465109
    Opis systemu: SIEM 0100
    Wpisz numer aprobaty: S05010
    Programming Date: 20070411
    Kod alfa:
    Software version: O466001C
    ECU variant coding: 0x000014C5
    Identyfikator: 0x0224

    Ilość zapisanych kodów błędów:1

    P0460 - Nieprawidłowe dane z REC (Tylny zespół elektroniczny)
    (71) - Obecny

    **********************KONIEC ECU ID**********************

    **********************POCZĄTEK ECU ID**********************
    Source Address: ABS/TC/ESP
    Adres źródłowy: 0x00000243
    Identyfikator: 0x0488
    Nazwa systemu: ESP MK60
    Numer sprzętu:16018000
    Numer części:13157578
    Numer wersji oprogramowania: D4_REL00344
    Opis systemu: TEVES0300
    Hardware key number:
    Programming Date: 00000000
    Kod alfa:
    Data produkcji: 00000000
    ECU variant coding: 0x00004241

    Nie znaleziono błędów.

    **********************KONIEC ECU ID**********************

    **********************POCZĄTEK ECU ID**********************
    Source Address: IPC
    Adres źródłowy: 0x00000255
    Identyfikator: 0x1000
    Nazwa systemu: BCM/KOMBI-A3300
    Numer części:13172010
    Numer wersji oprogramowania: 4.405 11/04
    Opis systemu: SIEM 0400
    Hardware key number: 0000000000
    Programming Date: 00000000
    Kod alfa: RA
    Data produkcji: 20050216
    Code Index and version: 001 05

    Ilość zapisanych kodów błędów:2

    P0460 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa - wartość poza wymaganym zakresem
    (71) - Obecny

    U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
    (00) - Obecny

    **********************KONIEC ECU ID**********************

    **********************POCZĄTEK ECU ID**********************
    Source Address: AIRBAG SDM
    Adres źródłowy: 0x00000257
    Identyfikator: 0x0203
    Nazwa systemu: MRSZ-Temic
    Numer części:13203262
    Numer wersji oprogramowania: OPEL3300 V 3.8.0
    Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
    Kod alfa: NS
    Data produkcji: 20050213

    Ilość zapisanych kodów błędów:1

    U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
    (00) - Obecny

    **********************KONIEC ECU ID**********************

    **********************POCZĄTEK ECU ID**********************
    Source Address: UEC
    Adres źródłowy: 0x00000250
    Identyfikator: 0x0104
    Nazwa systemu: FZM INTEDIS
    Numer części:13191128
    Numer wersji oprogramowania: FZM 7.14
    Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
    Kod alfa: FE
    Data produkcji: 20050223

    Ilość zapisanych kodów błędów:1

    U2141 - ????
    (00) - Obecny

    **********************KONIEC ECU ID**********************

    **********************POCZĄTEK ECU ID**********************
    Source Address: EHU
    Adres źródłowy: 0x00000241
    Identyfikator: 0x0205
    Nazwa systemu: CD 30
    Numer sprzętu:13190728
    Numer części:13190856
    Numer wersji oprogramowania: 01.11/-----
    Opis systemu: BOSCH0400
    Kod alfa: YY
    Data produkcji: 20050226
    Code Index and version: 002 04
    Audio Index and version: 024 01

    Nie znaleziono błędów.

    **********************KONIEC ECU ID**********************

    **********************POCZĄTEK ECU ID**********************
    Source Address: DIS
    Adres źródłowy: 0x00000246
    Identyfikator: 0x1101
    Nazwa systemu: BID Delta
    Numer sprzętu:13111165
    Numer części:13111165
    Numer wersji oprogramowania: 4197a/-----
    Opis systemu: BORG 0400
    Kod alfa: KR
    Code Index and version: ˙10 01

    Ilość zapisanych kodów błędów:1

    U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
    (00) - Obecny

    **********************KONIEC ECU ID**********************
  • #6
    piotrekwoj1
    Level 41  
    wow wrote:
    W jaki sposób sprawdzić czy dociera do niego zasilanie

    Zarówką ok 55W, widzisz te dwa czerwone kable po prawej stronie na Twoim 3 zdjęciu w 1 poście sprawdź czy tam je masz.
  • #7
    wow
    Level 27  
    A masa z którego miejsca jest brana?
  • #8
    piotrekwoj1
    Level 41  
    wow wrote:
    A masa z którego miejsca jest brana?

    Siwa wtyczka z czarnym przewodem na środku na 99% tam.
  • #9
    wow
    Level 27  
    Pomierzę dziś zasilania.

    W ogóle nie mogę się połączyć z RECem.
    Zarówno tym co miałem jak i tym ze szrotu.
    Pojadę dziś wymienić może ten też jest niesprawny :(



    Kody błędów mówią coś Wam?
  • #10
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Schemat jest w tis2000, trzeba by prześwietlić wiązkę. Skoro nie ma połączenia to albo brak zasilania albo wiązka lub sam REC.
  • #11
    wow
    Level 27  
    Zasilanie sprawdzone żarówka 60W
    Na dwóch czerwonych przewodach jest napięcie.
    Tak ta szara wtyczka to masa :)


    Szwagier pojechał na szrot wymienić REC i jak będą mieli to weźmie dwa na próbę.
  • Helpful post
    #12
    andrzej20001
    Level 43  
    Ja bym sprawdził wiązkę od rec w kierunku przodu w progu bo coś raczej będzie ugnite albo pływa.
  • #13
    wow
    Level 27  
    Próg kierowcy? Ok spróbujemy się tam dobrać jak kolejne dwa RECe nie dadzą znaku życia :(

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    Kolejny REC i nadal nic to nie dało.

    Dodano po 5 [godziny] 36 [minuty]:

    Rozebrałem progi, wiązka jakby wczoraj wyjechała z fabryki.
    Nic nie uszkodzone. Ruszałem wszystkimi możliwymi kostkami, złączami, ściągnąłem nawet obudowę kierownicy wszystko w idealnym stanie.

    Komp wykrywa wszystkie moduły oprócz RECa. Podmieniane były 4 szt.
    Wszystkie możliwe bezpieczniki w samochodzie sprawdzone miernikiem.

    Można jakoś tego REC wzbudzić na krótko?
  • Helpful post
    #14
    andrzej20001
    Level 43  
    CAN jest tzn . napięcie na przewodach?
  • #15
    wow
    Level 27  
    Moglbys mi powiedzieć w jaki sposób to zmierzyć?
    Która wtyczka? Które piny?

    Dziękuje
  • #17
    wow
    Level 27  
    Dziś miałem zawozić auto do mechanika, wszystko wróciło do normy.
    Pali mi się tylko kontrolka ABS oraz od trakcji.

    Jest to dla mnie bardzo dziwne zjawisko.
    Samo z siebie odpuściło. W nocy było +5 stopni nie wiem czy ma to znaczenie?
    Działa zarówno na starym REC oraz na nowym.

    Wieczorem oczytam aktualne błędy.