Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105.460 2006 - zapalony zimny silnik zgasł po kilku minutach.

Forysiuk Zdzislaw 11 Sty 2019 23:44 195 5
  • #1 11 Sty 2019 23:44
    Forysiuk Zdzislaw
    Poziom 2  

    Po probie ponownego przekręcenia kluczyka pojawiły się błędy /błąd konfiguracji, ostrzeżenie silnika, zawieszenie pneumatyczne, alternator ostrzeżenie, retarder ostrzeżenie. Po próbie odpalenia rozrusznik kręcił,ale bez efektu. Elektryk z serwisu DAF-a zasugerował w rozmowie tel. że gdzieś przewód zasilający przetarł się lub przepalił. Tylko nie wiem gdzie szukać. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

    0 5
  • #2 12 Sty 2019 10:59
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    sprawdź bezpieczniki, przekaźniki i przewody pod kabinom
    Przekaźnik z dwiema grubszymi stopami jest od silnika.

    0
  • #3 12 Sty 2019 19:14
    Forysiuk Zdzislaw
    Poziom 2  

    Dziękuje za informacje. Rozprułem i sprawdziłem wiązki od kabiną do komputera , bezpiecznik tez przy silniku- przekazniku jest ok. W poniedzialek bede walczyl dalej jak nie uda sie serwis. Pozdrawim.

    0
  • #4 12 Sty 2019 20:15
    Dagomir
    Poziom 16  

    Mi to wygląda na uszkodzenie zasilania sterownika silnika. Przemierz instalację - zielona wtyczka (pierwsza i druga od góry w panelu pod atrapą) ---> sterownik silnika środkowy niebieski wtyk piny: C60,C61,C62 to są zasilania z bezpiecznika E184 10A. Przewody sprawdzaj pod obciążeniem żarówki. Przy tym wszystkim z góry zakładam że bezpieczniki oraz przekaźniki G126 i G015 zostały sprawdzone i są sprawne.

    0
  • #5 23 Sty 2019 23:10
    Radek 199984
    Poziom 7  

    zacznij od alternatora,on czesto robi klopot.

    0
  • #6 24 Sty 2019 13:07
    dzidek1903
    Poziom 11  

    Witam
    Uszkodzona prawdopodobnie instalacja do silnika jak piszą koledzy wyżej ale ja bym obstawiał zasilanie albo V-CAN1
    Po odłączeniu wtyki przy sterowniki silnika nie bedzie napiecia na pinach C 60, 61, 62 ale nie daj sie oszukać Musisz podać mase do przekażnika G126 (normalnie wystawia ją sterownik silnika) i wtedy zrób pomiar najlepiej H7

    0