Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt do bezprzewodowego pomiaru temperatury BLE

Ghost_rider7 12 Sty 2019 11:46 285 16
  • #1 12 Sty 2019 11:46
    Ghost_rider7
    Poziom 3  

Cześć wszystkim!

Na samym początku chciałbym prosić o wyrozumiałość, bo jestem początkującym. Bardzo prosiłbym o wszystkie dobre rady w realizacji mojego pomysłu.

Otóż, potrzebuję dobrać sprzęt do systemu bezprzewodowego pomiaru temperatury i wilgotności w oparciu o Bluetooth LE i Arduino.
    W skrócie, jeden moduł centralny i 4 węzły podrzędne.
    Zadaniem modułu centralnego jest pobieranie wynikow pomiarow co 5 minut i ich analizowanie pod względem przekroczenia ustalenia wartości granicznych, ale to kwestia poboczna, bo najpierw chciałbym dobrać sprzęt.
    Zakres wymaganych przeze mnie temperatur to -25st. do + 30st.
    Częstotliwość pomiarów: co 1 minutę.
    Mam problem z konfiguracją sprzętową. Czy moduł centralny może składać się z płytki Arduino Uno R3, modułu BLE NRF51822?
    Kolejne moje pytanie jak powinien być zbudowany węzeł mający na celu mierzenie tej temperatury i wilgotności?
    Czy konieczne jest również wyposażenie w płytke arduino, czy wystarczy moduł BLE nRF51822 z czujnikiem DHT22?

Proszę o wyrozumiałość i udzielenie mi rad.
    Z góry dziękuje.

0 16
  • Pomocny post
    #2 12 Sty 2019 17:51
    emarcus
    Poziom 35  

Ghost_rider7 napisał:
    Cześć wszystkim!

Na samym początku chciałbym prosić o wyrozumiałość, bo jestem początkującym. Bardzo prosiłbym o wszystkie dobre rady w realizacji mojego pomysłu.

Otóż, potrzebuję dobrać sprzęt do systemu bezprzewodowego pomiaru temperatury i wilgotności w oparciu o Bluetooth LE i Arduino.
    W skrócie, jeden moduł centralny i 4 węzły podrzędne.
    Zadaniem modułu centralnego jest: .........
    Z góry dziękuje.