Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Honda CBR 600rr - Wymiana uszczelki pod misą olejową

karo9522 12 Sty 2019 15:53 102 9
  • #1 12 Sty 2019 15:53
    karo9522
    Poziom 13  

    Witam. Muszę zmienić uszczelkę pod misa olejową gdyż zauważyłem wyciek z tego miejsca, nie mogę nigdzie znaleźć na internecie takiej uszczelki więc pomyślałem że kupię arkusz z którego można wyciąć uszczelkę lecz nie wiem czy taką można by było zastosować.
    https://maxmoto.pl/arkusz-na-uszczelka-300x500mm-do-silnik-0-50mm,id95561.html

    Pytanie 2.

    Żeby zdjąć misę olejową muszę zdjąć kolektory czy również tam będę musiał zmienić uszczelkę ?
    Rok produkcji 2003

    0 9
  • Pomocny post
    #2 12 Sty 2019 19:56
    piachu1994
    Poziom 27  

    Ad 1. Arkusz na uszczelkę kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Powinien być odporny na temperaturę oraz olej. Grubość sprawdź starej i wtedy dokonaj zakupu. Alternatywa dla uszczelki to na przykład masa uszczelniająca do mis olejowych Dirko. Informacje o tym produkcie znajdziesz w internecie.
    Ad 2. Bardzo możliwe, że będziesz musiał ściągnąć kolektor wydechowy, a wtedy należy wymienić też tam znajdujące się uszczelki.

    0
  • #3 12 Sty 2019 20:13
    karo9522
    Poziom 13  

    A czy dokręcając śruby mocujące kolektor oraz misę olejową obejdzie się bez klucza dynamometrycznego ?

    0
  • Pomocny post
    #4 12 Sty 2019 20:37
    piachu1994
    Poziom 27  

    Raczej musisz użyć dynamometra, bo chodzi o równomiernie dociągnięcie miski, aby uszczelka się równo rozłożyła i przeze wszystkim uszczelniła.
    Znam ludzi co dokręcają na wyczucie, jednakże osobiście wolę zaufać kluczowi.

    0
  • Pomocny post
    #6 13 Sty 2019 23:21
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Jeśli chodzi o śruby M6 zarówno te na klucz 8 mm jak i imbusowe, dokręcisz z odpowiednią siłą przy użyciu kluczy typu T. Szczególnie te imbusowe mają taką cechę, iż ulegają sprężystemu skręcaniu więc mocniej ciężko coś dokręcić. Nawet dysponując krótkim kluczem o długości ~75 mm dokręcisz śrubę z dopuszczalnym momentem 10Nm bez używania jakieś nadmiernej siły. Miska olejowa nie jest elementem wymagającym idealnego momentu dokręcenia. Uszczelka z dobrego materiału nie ulega sprasowaniu przy montażu (tylko te 0.05 mm, nic więcej). Trudniej np. dokręcić nakrętki M6 głowicy z momentem 7 Nm, na wyczucie to praktycznie dwoma palcami trzeba zrobić. Kupowanie klucza dynamometrycznego do zrobienia jednej rzeczy niestety mija się z celem. Popytaj znajomych, może ktoś będzie miał pożyczyć. Chyba że w dalszym ciągu traktujesz ten motocykl jak prom kosmiczny, tak jak w poprzednim temacie było, to jedź do serwisu takiego w którym będziesz mógł patrzeć na ręce mechanika...

    0
  • Pomocny post
    #8 14 Sty 2019 21:03
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Z Gambitu tylko i wyłącznie płyty AF-OIL na uszczelki do silników spalinowych.

    0
  • #10 17 Sty 2019 00:12
    karo9522
    Poziom 13  

    Dziękuję za pomoc usterka naprawiona.

    0