Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Audi A4 B7 2.7 biturbo - kręci nie odpala komputer nie pokazuje błędów

Bzyku211 12 Sty 2019 20:47 135 7
  • #1 12 Sty 2019 20:47
    Bzyku211
    Poziom 10  

    Witam,

    Audi A4 B7 z silnikiem 2.7 biturbo sterownik komputera BOSCH ME1.1. zdjęte imo
    Po włożeniu silnika do auta podłączeniu pompki paliwa, cewek, wtrysków, rozrusznika itp. ożyło wszystko działało można powiedzieć prawidłowo było do dopieszczenia trochę komunikatów ale auto jeździło. Jeździło bez podpiętej w ogóle pompy ABS. Przyszła zmiana na ABS 8.0 na 7.5 ze starszej generacji gdyż ten nowy z informacji znalezionych w internecie nie komunikował się. Może to zbieg okoliczności ale po tym jak została przeciągnięta wiązka przewodów idąca od pompy ABS do budy do kostek od strony kierowcy w przednim słupku (była to zielona i czarna kostka) auto przestało odpalać. Kręci ale co jakiś czas tylko zakaszle ale nie ma najmniejszych szans żeby zapaliło. Na desce EPC i CHECK oczywiście świeci sa i kontrolki od ABS. Śmierdzi paliwem podczas rozruchu.
    Co sprawdzono:
    pompka podaje paliwo, iskra jest na każdej ze świec, podmienione cewki, podmieniony czujnik położenia wału, sprawdzone plusy i masy na komputerze CAN-L i CAN-H i K-Line również. Komputer nie pokazuje żadnych istotnych błędów, liczyłem na błąd przepustnicy bądź czujnika położenia wałka/wału. Co jest najdziwniejsze w tym wszystkim... odpinam czujniki położenia wałków czujnik położenia wału, przepływkę, I wciąż w silniku nie notują się błędy związane z którymkolwiek czujnikiem odpiętym od silnika, pokazuje np. czujnik za przepustnicą od ciśnienia w kolektorze gdy go odłączę. Nigdy nie spotkałem się z takim problemem. Myślę sobie sterownik się uwalił ale został włożony do auta A4 B6 z 3.0 V6 gdzie siedział BOSCH ME7.1.1 i tamten silnik odpala od strzała. Oczywiście nie omieszkałem sprawdzić czy ten z tego 3.0 V6 zadziała w mojej budzie. Niestety objawy identyczne kręci nie odpala. Po odłączeniu czujnika położenia wału mimo ze komputer nie notuje błędu można kręcić i kręcić nawet nie zakaszle, jak czujnik podepnę próbuje zaskoczyć co jakiś czas ale niestety bez szans żeby odpalił. Dodatkowo był też próbowany na PLAKU w przepustnicę również bez zmian.
    Pomocy :)

    0 7
  • #2 12 Sty 2019 20:58
    piachu1994
    Poziom 27  

    Jeżeli to SWAP to wszystko jest możliwe. Od jakieś małej błahostki do poważnego problemu.
    Podłączyłeś według schematu? Czym się posiłkowałeś?

    0
  • #3 12 Sty 2019 23:01
    Bzyku211
    Poziom 10  

    Posiłkowałem się schematami z audizine "B5 2.7T to B6 A4 Wiring guide" i własnymi schematami na których miałem rozpisane ECU nowego i starego silnika.
    Ale jak już pisałem auto chodziło, to nie jest tak, że nie wiem co podpiąć żeby działało. Tylko co się stało ze komputer nie pokazuje błędów mimo że czujniki odpinam. Co jest podstawą do prawidłowej pracy komputera. Bo masy w ME7.1 mam prawidłowe i pewne na pinach 1,2 do tego są plusy na pinach 3,21,62, podłączyłem również linię K i CAN-L i CAN-H czy to jeszcze mało żeby komputer zaczął pracować prawidłowo? co go może blokować lub wprowadzać w stan w jakim się znajduje.
    A innym aucie gdy ten ECU wsadzę i odepnę czujnik położenia wałka to komputer od razu widzi, że brak czujnika. U mnie niestety czy go wpinam czy wypinam jest tak samo, dokładnie tak też dzieje się z sondami czy też czujnikami spalania stukowego. Wisi mu to czy są podpięte czy nie.

    Przytachałem ECU dziś do domu i chyba podłączę go na stole ale czy to coś da czy coś zobaczę... Prócz mas i zasilań i wszystkich pinów komunikacji muszę coś jeszcze podpiąć żeby zauważył ze brak mu osprzętu? Zastanawiałem się czy jest tu jakiś Gateway ale chyba za stare auto, szukałem w necie i nie jest tu wymagane.
    Pozdrawiam.

    1
  • #4 12 Sty 2019 23:19
    piachu1994
    Poziom 27  

    Okej, nie neguję Twojej wiedzy. Z jakiego samochodu pochodzi silnik?
    Natomiast jeżeli masz brak jednego plusa, co może być odpowiedzialny za zasilanie odpowiedniej sekcji w komputerze, co z kolei idzie dalej na czujniki bądź sprawdza je to proste że nic nie wyskoczy. Analogicznie w przypadku masy. Sprawdzałeś w VAGu w blokach czy pokazuje obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem?

    0
  • #5 12 Sty 2019 23:28
    Bzyku211
    Poziom 10  

    Tak sprawdzałem pokazuje obroty, iskra jest świece zalane... Co do tych plusów na ECU to jeszcze mi się przypomniało, że i 65pin w kompie ma też stały plus. Tak czy siak nie pali.
    Silnik pochodzi z A6 quatro 2002 rok.

    0
  • #7 12 Sty 2019 23:49
    Bzyku211
    Poziom 10  

    Przyznaję się że nie ogarniam tych schematów z Elsy, Miałem z Autodaty.
    A takie błędy mi od początku swapa towarzyszą.
    Audi A4 B7 2.7 biturbo - kręci nie odpala komputer nie pokazuje błędów


    Problem z paliwem, temat do zamknięcia. Co do błędów czujników to nadal nie wykrywa że są poodpinane czujniki położenia wału czy wałków.
    Auto żyje :)

    0
  • #8 13 Sty 2019 22:19
    Bzyku211
    Poziom 10  

    Problem z paliwem, temat do zamknięcia. Co do błędów czujników to nadal nie wykrywa że są poodpinane czujniki położenia wału czy wałków.
    Auto żyje :)

    0