Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 climatronic - Brak regulacji temperatury czujnik pokazuje -51 stopni

jonaszlago 12 Sty 2019 21:06 180 11
  • #1 12 Sty 2019 21:06
    jonaszlago
    Poziom 4  

    Witam.Zauważyłem, że climatronic w golfie nie reguluje temperatury nawiewu.Chlodne powietrze wieje tylko na ustawieniu LO, a od 18 stopni w górę wieje gorące powietrze.
    W „diagnostyce” climatronic przy kodzie 40 pokazuje -51 stopni.Gdzie znajduje się ten czujnik?
    Czy ten błąd może powodować nie działanie klimatyzacji?W lato po nabiciu klimy sprężarka się włączała, ale mimo to nie chłodziła.Czy mozliwe jest, że problemem jest tylko czujnik temperatury i komputer uznaje ze w aucie jest wystarczająco chłodno?

    Golf 4 climatronic - Brak regulacji temperatury czujnik pokazuje -51 stopni

    0 11
  • Texa Poland
  • #2 12 Sty 2019 21:18
    piachu1994
    Poziom 29  

    Tutaj masz małą pomoc w znalezieniu problemu.

    0
  • Texa Poland
  • #3 12 Sty 2019 21:21
    jonaszlago
    Poziom 4  

    Nie mogę otworzyć tej strony

    0
  • #4 12 Sty 2019 21:25
    piachu1994
    Poziom 29  

    jonaszlago napisał:
    Nie mogę otworzyć tej strony

    Działa bez problemu u mnie.

    0
  • #5 12 Sty 2019 21:29
    jonaszlago
    Poziom 4  

    Nie wiem dlaczego, ale nie chce mi się włączyć ani na komputerze, ani na telefonie

    0
  • #6 12 Sty 2019 21:31
    piachu1994
    Poziom 29  

    To w takim razie:

    Cytat:
    Procedura wejścia do Climatronic menu serwisowe
    Włączamy system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II.
    Naciskamy i przytrzymujemy przyciski [ECON], [TEMP-] oraz [FAN-] (wyłączenie sprężarki klimatyzacji, niższa temperatura, mniejsza siła nawiewu).
    Z prawej strony zobaczymy numer kanału, a z lewej jego wartość. Do zmiany odczytywanego kanału używamy [TEMP-] oraz [TEMP+].
    Lista kanałów Climatronic menu serwisowe
    1. Kody DTC. 2. Odczyt wewnętrznego czujnika temperatury w podsufitce (G 86) 3. Odczyt wewnętrznego czujnika temperatury w desce rozdzielczej (G 56) 4. Odczyt czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89) 5. Odczyt czujnika temperatury zewnętrznej (G 17), przód 6. Odczyt czujnika temperatury zewnętrznej 7. Odczyt czujnika temperatury otoczenia w dmuchawie powietrza (G 109) 8. Odczyt potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 9. Odczyt różnicowa klapy regulacji temperatury 10. Odczyt błędu klapy regulacji temperatury 11. Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 12. Specjalna wartość klapy centralnej 13. Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114) 14. Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz 15. Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113) 16. Specjalna wartość klapy przepływu powietrza 17. Prędkość pojazdu (km/h) 18. Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V) 19. Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V) 20. Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V) 21. Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony 22. Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118) 23. Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118) 24. Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się 25. Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down 26. Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT) 27. Wartość kodu (Coding value) 28. Prędkość obrotowa silnika (RPM) 29. Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji – równy obrotom silnika x 1.2 (RPM) 30. Wersja programu 31. Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się) 32. Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury 33. Licznik błędów potencjometru klapy centralnej 34. Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz 35. Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza 36. Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 37. Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max. 38. Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 39. Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 40. Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114) 41. Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114) 42. Stan skrajnego położenia “zimno” – potencjometru klapy przepływu powietrza (G 113) 43. Stan skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru klapy przepływu powietrza (G 113) 44. Licznik cykli uruchomienia pojazdu 45. Szacowana temperatura wnętrza 46. Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny) 47. Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC) 48. Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo) 49. Licznik błędów sygnału prędkości pojazdu 50. Czas postoju (min) 51. Temperatura chłodziwa (ECT) w oC 52. Kanał graficzny 1 stanu kompresora klimatyzacji 53. Kanał graficzny 2 stanu elektrycznego systemu wyjść 54. Znak sterujący 55. Temperatura zewnętrzna w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji 56. Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika w podsufitce (G 86) 57. Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika desce rozdzielczej (G 56) 58. Temperatura w oC, z czujnika w kanale świeżego powietrza, (G 89) 59. Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika (G 17), przód 60. Temperatura w oC, z czujnika dmuchawa świeżego powietrza (G 109) 61. Wersja oprogramowania




    Autodiagnoza i kalibracja
    Przekręcamy kluczyk do pozycji 0.
    Naciskamy i przytrzymujemy jednocześnie przyciski [ECON] oraz [RECIRC].
    Włączamy system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II.
    W momencie rozpoczęcia diagnozy puszczamy przyciski.
    Gdy diagnoza zostanie zakończona, na wyświetlaczu po prawej stronie pojawi się liczba błędów. Po lewej stronie zobaczymy kody błędów. Do zmiany odczytywanego błędu używamy [TEMP-] oraz [TEMP+]. Błąd o numerze 000 oznacza koniec listy błędów.
    Climatronic menu serwisowe i kody DTC
    00.0 brak błędów 02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa 02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie 02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, sporadyczna przerwa 02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, sporadyczne zwarcie 03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa 03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie 03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, sporadyczna przerwa 03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, sporadyczne zwarcie 04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa 04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie 04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, sporadyczna przerwa 04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, sporadyczne zwarcie 05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa 05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1 05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, sporadyczna przerwa 05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, sporadyczne zwarcie 06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa 06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie 06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja sporadyczna przerwa 06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja sporadyczne zwarcie 07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa 07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie 07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczna przerwa 07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne zwarcie 08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa 08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie 08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, sporadyczna przerwa 08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, sporadyczne zwarcie 08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada 08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie 08.7 Klapa regulacji temperatury, sporadycznie blokowana 11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa 11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie 11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, sporadyczna przerwa 11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, sporadyczne zwarcie 11.5 Klapa centralna, ciągła blokada 11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie 11.7 Klapa centralna, sporadycznie blokowana 13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa 13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie 13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, sporadyczna przerwa 13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, sporadyczne zwarcie 13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada 13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie 13.7 Klapa nogi/odszraniacz, sporadycznie blokowana 15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa 15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie 15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, sporadyczna przerwa 15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, sporadyczne zwarcie 15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz 15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie 15.7 Klapa powietrza, sporadycznie blokowana 17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu 18.1 Nieprawidłowe napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe 18.3 Nieprawidłowe napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne 20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji, ciągle 20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji, sporadycznie 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa 22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, sporadyczna przerwa 22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty 29.1 Detekcja poślizgu paska „soft”, ciągła 29.2 Detekcja poślizgu paska „hard”, ciągła 29.3 Detekcja poślizgu paska „soft”, sporadycznie 29.4 Detekcja poślizgu pasa „hard”, sporadycznie
    Kasowanie zapamiętanych błędów.
    Włączamy system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II.
    Wywołujemy błędy wciskając i przytrzymując na dłużej niż 3 sekundy guziki [RECIRC] oraz [ECON].
    Przytrzymujemy przycisk [ECON] na 3 sekundy
    Przyciskamy [ECON], aby powrócić do normalnego trybu pracy.

    0
  • #7 12 Sty 2019 21:45
    jonaszlago
    Poziom 4  

    Okej dzieki teraz dokładnie sprawdzę co pokazuje diagnostyka :)

    0
  • #8 13 Sty 2019 10:22
    psilos1
    Poziom 31  

    -51 czyli nie czyta czujnika temperatury...masz go pod prawą zaślepką zderzaka

    0
  • #9 13 Sty 2019 15:25
    jonaszlago
    Poziom 4  

    Czujnik zewnętrzny jest okej, prawidłowo pokazuje temperature.Chodzi o czujnik wewnętrzny.

    0
  • #10 13 Sty 2019 16:06
    piachu1994
    Poziom 29  

    To uszkodzony będzie czujnik w panelu klimatronika.

    0
  • #11 13 Sty 2019 17:57
    Staszek49
    Poziom 34  

    Czujnik wewnętrzny może być uszkodzony, albo "zanieczyszczony" różnymi pyłkami. Znajduje się on w panelu tj. w lewym ażurowym okienku, sprawdź i ewentualnie udrożnij kratkę.

    0
  • #12 13 Sty 2019 19:23
    Ireneo
    Poziom 40  

    Zasyfiały nie będzie pokazywał minus 51....

    0