Witam. Mam pytanie. Jaka jest najlepsza optymalna prędkość autostradowa dla Opla Astry G z silnikiem 1.7 DTI Isuzu 75km?
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over thereOgar2003 wrote:Zgodna z przepisami ruchu drogowego.Jaka jest najlepsza optymalna prędkość autostradowa
Ogar2003 wrote:Witam. Mam pytanie. Jaka jest najlepsza optymalna prędkość autostradowa dla Opla Astry G z silnikiem 1.7 DTI Isuzu 75km?
Marek_Skalski wrote:Co ma do rzeczy prędkość obrotowa, przy której silnik osiąga maksymalny moment w kwestii jazdy autostradą? Warto zapoznać się z charakterystyką silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem. Utrzymywanie prędkości obrotowej wału silnika w okolicy maksimum momentu jest wskazane podczas jazdy na torze, kiedy zależy nam na najlepszym przyspieszeniu, np. podczas wyjścia z zakrętu. Ewentualnie na polskich drogach, w czasie wyprzedzania. Przy niewielkim obciążeniu, jakim jest jazda autostradą ze stałą prędkością, charakterystyka zużycia jednostkowego, czyli sprawności silnika jest zupełnie inna niż charakterystyka zewnętrzna. Z tego właśnie powodu wprowadzono 6 bieg i kolejne.
Jeżeli warunki pozwalają, to autostradą jedziemy z maksymalną dopuszczalną przepisami prędkością. Jeżeli warunki nie pozwalają, to dostosowujemy prędkość, aby nie narażać siebie oraz innych użytkowników drogi. Jeżeli chcemy oszczędzać paliwo, to jedziemy wolniej, ale nie 40 km/h czy 60 km/h, ponieważ w normalnych warunkach stwarza to oblbrzymie zagrożenie. Sensowne minimum to 90 km/h, jak ciężarówki. Wtedy nie jest potrzebny slalom między ciężarówkami stanowiący zagrożenie dla głównie dla tych, którzy jadą szybciej.
retrofood wrote:^ToM^ wrote:Autor pisał o optymalnej jeździe a nie najwolniejszej.
No właśnie. A wiemy o jakie optimum chodziło?
^ToM^ wrote:W okolicach maksymalnego momentu silnik ma zwykle optymalne zużycie paliwa w stosunku do siły osiąganej na kołach. Przy obrotach maksymalnego momentu wypada także najniższe jednostkowe zużycie paliwa liczone zwykle w g/motogodzinę - choć niekoniecznie się to pokrywa z minimalnym zużyciem paliwa w przeliczeniu na 100 km.
K3 wrote:
Oczywiście w przypadku silnika zależność będzie ciut inna i koszt jednostkowy będzie spadał w miarę wzrostu obciążenia. Wtedy będzie to wyglądało w ten sposób, że pierwsze dwa piwa masz po 2,5PLN, trzecie za 2PLN, kolejne po 1,5PLN i 1PLN, a ostatnie prawie gratis, bo za 0,5PLN.
^ToM^ wrote:No właśnie warto się zapoznać. W okolicach maksymalnego momentu silnik ma zwykle optymalne zużycie paliwa w stosunku do siły osiąganej na kołach.
^ToM^ wrote:Przy obrotach maksymalnego momentu wypada także najniższe jednostkowe zużycie paliwa liczone zwykle w g/motogodzinę - choć niekoniecznie się to pokrywa z minimalnym zużyciem paliwa w przeliczeniu na 100 km.
^ToM^ wrote:Badania potwierdzają, że przy maksymalnym momencie silnik wykazuje najmniejsze zużycie mechaniczne.
^ToM^ wrote:Wyższe biegi (tzw. nadbiegi) czyli biegi o przełożeniu poniżej 1 wprowadzono po to aby, zmniejszyć zużycie paliwa.
servicemen wrote:A jak często będziesz jeździł ta autostradą? Jaki odcinek będziesz pokonywał?
Przejedź się raz z prędkością do 140km/h i wylicz spalanie, kolejnym razem do 120Km/h i ponownie to samo. Porównaj wyniki i będziesz miał odpowiedź.
Jak będziesz miał nie dopopompowane koła lub będzie Ci hamulec gdzieś łapał spalanie będzie rosło.
amator2000 wrote:Pomijając przepisy Kodeksu Drogowego, to na autostradzie optymalna prędkość dowolnego samochodu z silnikiem spalinowym jest taka, kiedy silnik osiąga najwyższą sprawność i jest zapięty najwyższy bieg. Uprzedzając pytania wyjaśniam, że najwyższą sprawność silnik spalinowy osiąga przy obrotach max momentu obrotowego. Obroty poniżej i powyżej to niestety wyrzucanie złotówek w błoto, a konkretnie w kasę fiskalną sprzedawców na stacjach paliw.
amator2000 wrote:Pomijając przepisy Kodeksu Drogowego, to na autostradzie optymalna prędkość dowolnego samochodu z silnikiem spalinowym jest taka, kiedy silnik osiąga najwyższą sprawność i jest zapięty najwyższy bieg. Uprzedzając pytania wyjaśniam, że najwyższą sprawność silnik spalinowy osiąga przy obrotach max momentu obrotowego. Obroty poniżej i powyżej to niestety wyrzucanie złotówek w błoto, a konkretnie w kasę fiskalną sprzedawców na stacjach paliw.
web69 wrote:Mam taką Astrę 1.7 DTI, jazda miejska do 6L/100Km, a trasa jadąc ze stałą prędkością ok 140Km/h 5-5.5L/100Km. Jadąc do znajomych pod Stuttgart prędkość od 100-170 nigdy nie spaliła więcej niż wspomniane 5.5 Jadąc rozsądnie i szybko na zbiorniku da się zrobić 900Km.
web69 wrote:Mam taką Astrę 1.7 DTI, jazda miejska do 6L/100Km, a trasa jadąc ze stałą prędkością ok 140Km/h 5-5.5L/100Km
^ToM^ wrote:Do 80 km/h główne straty to opory toczenia natomiast powyżej 80 km/h stanowi opór powietrza, który już wtedy znacząco rzutuje na zwiększone zużycie paliwa
vodiczka wrote:Sam początkowo w to nie wierzyłem ale przy jeździe w trasie z prędkościami ok. 90km/h i ok. 120 km/h nie widzę różnicy w zużyciu paliwa.
amator2000 wrote:A co ma skrzynia do oporów powietrza?To by było możliwe tylko przy skrzyni bezstopniowej CVT
amator2000 wrote:Na poważnie zapewne jest. Nie mam wskaźnika chwilowego zużycia a patrząc na kolejne tankowania naprawdę tej różnicy nie widzę.A tak na poważnie, to musi być większe zużycie paliwa przy 120 niż przy 90, bo przy 120 przepustnica jest bardziej otwarta
Marek_Skalski wrote:le dzisiaj wystarczy mieć w miarę nowy samochód, aby zobaczyć na wyświetlaczu ile momentu w danej chwili silnik generuje względem tego co może maksymalnie wygenerować.
Marek_Skalski wrote:Na przykład każde Volvo, chyba od 2014 roku, ma taki wskaźnik na zegarach. Opisany jako Power, ale to moment obrotowy.