Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN d2866lf25 - Ustawienie kąta zapłonu

14 Sty 2019 18:45 486 17
  • Poziom 9  
    Jaki kąt zapłonu jest w silniku MAN d2866lf25 2007r. Ustawilem na 0 i jest nie dobrze. Ma ktoś info jaki powinien byc
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    Rozrząd ma być tak wg. programu:
    MAN d2866lf25 - Ustawienie kąta zapłonu

    A wg. tego samego programu pompa ma regulację, może tu leży problem:
    MAN d2866lf25 - Ustawienie kąta zapłonu
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Badz pewien "zera " na pompie, jak i 1 cylindra na gornym dtc ...na kompresji ..., a nie wydechu .
    Byc moze, ze masz przekrecony wal o 180´ …tfu wroc… 360' ;)
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    2 stopnie za OT
    Ale kiedyś robiłem testy ile "wyciągnie" elektronastawnik kąta wtrysku to nie było różnicy do około 7 stopni przed i za OT.
    Warunek to sprawna i szczelna pompa (sekcje) oraz wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy.
  • Poziom 9  
    Nie wiem panowie. Niby ustawione wszystko ok. Na 1 cylinder, pompe blokuje blokada ustawiam te 2 stopnie a jak krece to pompa nie podaje paliwa i pali sie caly czas kontrolka EDC. Pompa po remoncie
  • Poziom 24  
    W jakim aucie masz zamontowany ten silnik, typ, model?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Podejrzewam, że jest to silnik ze sterownikiem EDC MS6.1 rzędowa pompa wtryskowa sterowana elektronicznie tak?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeśli tak, to pytanie czy masz sprawny czujnik położenia wału główny i pomocniczy . Wtrysk z czujnikiem ruchu iglicy służy sterownikowi do wyznaczania kąta wtrysku.
    Generalnie możesz do odpalenia ten czujnik odłączyć, uszkodzony wtrysk sterujący jeśli podaje bzdurne wartości to potrafi edc bzdurnie regulować kąt zapłonu.
  • Poziom 25  
    Skoro pali sie kontrolka edc to wyczytaj bledy .
  • Poziom 31  
    Nie jest to regułą ale pompiarze naprawiają część mechaniczną pompy a część elektryczna ich nie interesuje . Może tu tkwi problem, a dokładniej w sterowaniu listwą.
  • Poziom 9  
    To w ruskim MAZ ie zamontowane. Rzedowa 6cyl pompa sterowana elektronicznie
  • Poziom 24  
    Napisz jeszcze co dokładnie robiłeś, czy np. cały rozrząd, czy tylko pompę wymieniałeś, naprawiałeś itd. będzie łatwiej pomóc.
    Dysponujesz jakimś komputerem, żeby przeczytać wartości rzeczywiste i błędy?
  • Poziom 9  
    Auto przestalo palić -wymiana filtrów nic nie dala. Odkrecajac przewody paliwowe zobaczylem ze nie idzie ropa. Wyjalem pompe , dalem do regeneracji. Niby byl gruz i elektronika popalona. No a reszte wiecie. Pompa dalej paliwa nie podaje, swieci sie odrazu po przekreceniu kluczyka edc. Nie mam kompa.
  • Poziom 24  
    Sprawdze czy jest możliwość kodów blyskowych...
    Podaj model maza i rocznik

    Dodano po 42 [minuty]:

    Możesz mieć w tym samochodzie albo sterownik EDC MS5, albo EDC MS6. 1, napisz czy sterownik edc m a jedną czy dwie wtyczki.
    Jeśli będzie miał jedna to można przeprowadzić procedurę kodów blyskowych...
    Jeśli będzie miał dwie wtyczki to tylko komputer diagnostyczny.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Lean napisał:
    Auto przestalo palić -wymiana filtrów nic nie dala. Odkrecajac przewody paliwowe zobaczylem ze nie idzie ropa. Wyjalem pompe , dalem do regeneracji. Niby byl gruz i elektronika popalona. No a reszte wiecie. Pompa dalej paliwa nie podaje, swieci sie odrazu po przekreceniu kluczyka edc. Nie mam kompa.


    A ten pompiarz to zna to się na tych pompach?? Czy tylko mówi, że się zna??
    Próbowałeś dać jeszcze raz sprawdzić tą pompę do innego zakładu??
  • Poziom 9  
    Zalatwilem gościa z kompem. Podepnie i da.znac co za bledy sa
  • Poziom 24  
    Dobra... Bo za długo to wszystko trwa...
    Uwaga jeśli masz sterownik silnika na jedną wtyczkę to odłącz wtyczkę od pompy zamiast pompy do instalacji samochodu do wtyczki, do której była podłączona pompa między pin 2 i 7 podlącz żarówkę 24V 70W, po włączeniu kluczyka powinna się świecić. Ewentualnie jesli się nie świeci to jeden przewód żarówki zostaw w ponie 7 a drugi koniec żarówki podlącz do masy, jeśli świeci to znaczy że masz plusa do sterowania ilością paliwa ok, ale sterownik wydajność pompy ustala poprzez wysterowywanie na pin 2.
    Jesli masz EDC MS6. 1 czyli sterownik silnika ma dwie wtyczki to nad sterownikiem masz blachę, w nią wkrecone niby takie dwa czujniki aluminiowe.... Ale to są przekaźniki, jeden zasila podgrzewacz filtra paliwa, a drugi to przekaźnik zasilania EDC, a dokładnie obwodów tzw. wysoko prądowy h, którymi steruje EDC.
    Uwaga KATEGORYCZNIE NIE ZAMIENIAJ WTYCZEK NA PRZEKAŹNIKACH MIEJSCAMI!
    Po włączeniu stacyjki możesz rozebrać obudowę wtyczki przekaźnika, będziesz miał dwa białe przewody grube jeden różowy cienki i jeden brązowy cienki, sprawdź czy na włączonym zapłonie masz na obu białych zasilanie--sprawdź zarowka, jeśli na jednym masz a n a drugim nie, to wykrec wtyczkę z Przemka znika i sprawdź na między dwoma cienkim masz około 24 V jeśli masz to przekaznik uszkodzony.
    W celu sprawdzenia słuszności tropu weź przewód 2,5mm2 lub 4mm2 połącz dwa białe przewody, samochód powinien odpalić. Nie jeździ na tym mostku, sprawdź tylko czy zapala.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    darfur5 napisał:
    Nie jest to regułą ale pompiarze naprawiają część mechaniczną pompy a część elektryczna ich nie interesuje . Może tu tkwi problem, a dokładniej w sterowaniu listwą.

    Bardziej bzdurnej odpowiedzi nie widziałem :-D
    Chyba że masz na myśli "stodoły"
  • Poziom 31  
    serwis_gh napisał:
    Bardziej bzdurnej odpowiedzi nie widziałem :-D
    Chyba że masz na myśli "stodoły"
    Stodole bym wybaczył bo wiem czego się po niej spodziewać ale jeśli oddałem do serwisu który się tylko tym zajmuje to oczekuję znacznie więcej a nie bezsensownego szukania przyczyny po cały aucie.