Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo v50 2.0hdi 136 km 2006r - Metaliczne stukanie od 2tys obrotów

14 Sty 2019 20:35 1230 6
  • Poziom 12  
    Witajcie,
    Mam problem zakupiłem ostatnio Volvo v50 z 2006r, z silnikiem 2.0 hdi 136 km z pompą cr od strony skrzyni.
    Problem mój polega na tym, ze przy dodawaniu gazu od 2 tys obrotów słychać metaliczne stukanie w okolicach wałka rozrządu, wydechowego lub pompy. Przynajmniej tak to słychać, wydobywa się również z tamtych okolić okropnie ostry zapach spalin.
    Dzwięk przypomina ten co na załączonym filmie od okolo 36s gdy gość zaczyna gazować:

    Link


    Początkowo myślałem że może to problem z bąbelkami powietrza z filtra paliwa, ale po zrobieniu bajpasa 0 powietrza a nadal stuka.
    Nie jest to rzężenie łańcucha, bardziej metaliczne stukanie jakby popychaczy/szklanek. Ciężko mi określić ten dźwięk.
    Na zimnym silnik brak kultury pracy rzuca nim jak.... A gdy złapie temperaturę, zaczyna ładnie pracować.

    Przymierzam się do wymiany rozrządu, oleju filtrów, ale najpierw muszę zlokalizować przyczynę tego stukania i tego smrodu spalin (nie jest to złącze elastyczne, ktoś już wstawił nowe). Jakieś sugestie na co zwrócić uwagę ?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc :-)
  • Poziom 30  
    "Kluczyk pompy" zapewne.
    a to jego nr katalogowy 193340
  • Poziom 12  
    Właśnie też się natknąłem na to już gdzieś w internetach, ale czasami mam wrażenie że to stukanie dochodzi aż do 2,3 cylindra. Nie wiem może urojenie albo porostu gdzieś wyczytałem że przez popychacze też ten smród spalin się wydobywa, chodź na chłopski rozum w 90%uszczelka pod kolektor em lub przy turbo, albo jakiś zawór na dpf
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Pompa wisi na trzech śrubach i bardzo łatwo ją odsunąć zęby dostać się do tego zabieraka,a wtedy i wałek można będzie ocenić.
    Co do spalin to z tyłu masz również egr,tak czy inaczej musisz się pobrudzić żeby ocenić skąd kopci.
  • Poziom 12  
    Właśnie podejdę do tego w sobotę, postaram się wyciągnąć to wszystko i posprawdzac. Jest jakiś patent na wyciągnięcie kolektora wydechowego? Bo samochód wielki, silnik mały, a miejsca brak
  • Poziom 30  
    pyskaty napisał:
    Jest jakiś patent na wyciągnięcie kolektora wydechowego?

    Bez demontażu maski i podszybia będziesz miał ciężko,podnośnik lub kanał też wskazany.
    Nie wiem czy nie prościej oddać komuś do zrobienia.Osobiście przy tym silniku wole do tej roboty wyjechać zespołem napędowym w dół i przy okazji świece żarowe wymienić.
  • Poziom 12  
    No właśnie się zastanawiałem czy nie szybciej będzie silnik z budy wyciągnąć, podnośnika nie mam, ale kanał posiadam. Kolego a możesz mi powiedzieć coś odnośnie tego że silnik "brzydko, twardo, klepie" na zimnym? Palić nawet dobrze pali. Praca zbliżona do tego jakby chodził na 3 garczki, a jak złapie temperaturę to już całkiem ok.