Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Pralka Bosch WAB2007KPL/02 - nie pobiera wody przy praniu, działa wirowanie

14 Sty 2019 21:43 372 6
  • Poziom 3  
    Witam, jestem laikiem w temacie ale opowiem co zaobserwowałem.
    Pralka kupiona nowa, nieużywana, tak więc jest po gwarancji (stała około 4 lat). Pierwsze użycie - po włączeniu prania pralka tak jakby pobrała trochę wody do dozownika z proszkiem i na tym koniec. Nic się nie dzieje, bęben się nie kręci dalej do momentu, kiedy odgłosy przypominają odpompowanie wody.
    Drzwiczki są zamknięte, nic nie buczy. Włączając wirowanie pralka działa, silnik obraca bęben. Przełączając na płukanie pralka wypełnia się wodą, płucze, później spuszcza wodę. Otworzyłem ją, nie ma żadnych wiszących niepodłączonych złączek, przewodów, pinów, brak oznak aby zaśniedziałe kostki. Wyjąłem płytkę programatora, trochę ją przeczyściłem, bo widoczne były ślady takie jakby po jakimś czymś delikatnie lepkim ale minimalnie, niestety nie przyniosło to efektu. Daję zdjęcie płytki, ale nie widzę tam nic co budziło by moją uwagę, ale tak jak wspomniałem jestem laikiem. Sądzę, że nie jest to silnik bo chodzi przy wirowaniu, zawór od wody chyba też wykluczam bo pobiera wodę przy płukaniu. Liczę na pomoc doświadczonych.
    Pralka Bosch WAB2007KPL/02 - nie pobiera wody przy praniu, działa wirowanie
  • Poziom 36  
    Pralka nie rozpocznie cyklu prania bez pobrania odpowiedniej ilości wody, której poziom reguluje hydrostat. Ten model ma elekrozawór dwudrożny czyli posiada dwie cewki i zaworki: https://north.pl/karta/elektrozawor-wody-do-pralki-bosch-wab2007kpl-02,HAA-MP-CMMV-J03.html
    Prawdopodobnie uszkodziła się jedna jego część i nie pobiera wody na programie piorącym a na płukaniu działa jego druga część i dlatego woda jest pobierana.