Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 - Check Engine i szarpie

radom46 14 Jan 2019 22:00 9927 2
  • #1
    radom46
    Level 2  
    Witam,
    Mam problem z Peuegotem 206 1.4 75KM (2002r 120 tys. Przebiegu) a mianowicie podczas jazdy zapala się i miga CHECK, któremu towarzyszy sygnał dźwiękowy oraz samochód zaczyna szarpać/ przerywać tak jakby pracował na 3 cylindrach. Błąd zapala się po przejechaniu kilku km, kiedy samochód już się nagrzeje. W momencie szarpania samochód traci moc. Wystarczy wyłączyć samochód, dać mu kilka min i dalej znowu można pokonać kilka km.

    Odczytałem błędy:
    P0200 – obwód wtryskiwacza wadliwe działanie
    P0300 – jednocześnie w wielu cylindrach wykryte wypadanie zapłonów lub losowo w różnych cylindrach
    P0711 – obwód czujnika temperatury oleju przekładniowego nieprawidłowy zakres wartości sygnały wejściowego lub problem ze sprawnością

    Auto odstawiłem do mechanika, który zdiagnozował wypalenie cewek zapłonowych (3 z 4 były już kiepskim stanie). Wymienił je oraz wyregulował zawory. Sprawdzał wtryskiwacze jednak nie dopatrzył się niczego więcej niepokojącego. Jedyną rzeczą na którą zwrócił uwagę był kiepsiej jakości olej. Olej został wymieniany 12 tys. Km temu/ niecały rok temu (Lotos).

    Po powrocie dalej to samo. Do powyższych błędów doszedł:
    P0350 – obwód pierwotny/ wtórny cewki zapłonowej wadliwe działanie
    a przecież została zamontowana nowa cewka. Wcześniej też wymieniłem samodzielnie świece zapłonowe.

    Po telefonie do mechanika zasugerował, że być może komputer potrzebuje kilkunastu uruchomień silnika aby adoptować nową cewkę.

    Czy ktoś miał podobny problem lub wie co może być przyczyną tych problemów?
  • #2
    blondyn26044
    Level 11  
    Walczyłem z czymś takim.
    Auto przyjechało z innego warsztatu.
    Wyszły cyrki bo zmienili cewki na delphi na co klientka miała fakture a u mnie po wyjęciu cewki okazało się że jest jeszcze oryginał.
    Zamówiłem cewke po nr. Oryginału katalog ic zamienił na jakąś tam cewke ngk i auto na nowej chodziło Jeszce gorzej.
    Po telefonie do serwisu uzyskałem nr oryginału i okazało się że cewka wizualnie wygląda tak samo a jednak czymś się różni bo problemy znikły.
    Klienta po 4 miesiącach odzyskała pieniądze z poprzedniego warsztatu za cewke bo się przyznali a ja dostałem 200 zł taaak. 200 zł napiwku za zainteresowanie w temacie.
    Był problem na nowej cewce to założyli starą a po prostu była nieodpowiednia dobrana.
  • #3
    SSobula
    Level 12  
    Zwróć uwagę, jak pisze blondyn, na to czy cewka jest do twojego modelu silnika.
    Miałem podobną sytuację w Clio 1.2 TCE, check i szarpanie, gość wymienił kable zapłonowe ale od wersji 1.2 75KM, chwilę było OK, a po pewnym czasie auto zaczęło szarpać, z ciekawości założyłem stare kable jeszcze raz i znacznie mniej szarpało. WIęc zamówiłem oryginały i auto zaczęło jeździć.