Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra II 2.0 DTI problem z uruchomieniem...

mf18 05 Sep 2005 10:49 19851 12
Relpol
  • #1
    mf18
    Level 12  
    Witam,
    mam problem z uruchomieniem silnika w w/w aucie. Samochód, zanim go kupiłem, stał przez dłuższy okres na parkingu, ale palił na "dotyk". Po przejechaniu trasy ok. 700 km, komputer nie sygnalizował usterek. Zostawiłem samochód na noc. Na drugi dzień rano nie mogłem go odpalić. Podczas rozruchu gasną wszystkie kontrolki oprócz kontrolki od układu chłodniczego oraz kontrolki "auta z kluczem", które ciągle się świecą. W pozycji II na stacyjce nie zapala się kontrolka od nagrzewania świec żarowych. Próbowałem odpalić go zapasowymi kluczykaimi, ale to też nic nie dało. W czym tkwi problem? Sprawadzałem wszystkie bezpieczniki. Dodam, iż jest to model z 2000r, przeznaczony na rynek niemiecki.
    Proszę o pomoc.
  • Relpol
  • Helpful post
    #2
    Mart15
    Level 13  
    Sprawdź przekaźniki, kiedyś miałem podobny problem i okazał się uszkodzony przekaźnik od sterowania zasilaniem prawdopodobnie świec żarowych (nie zam się dokładnie na tym, ale doszedłem i naprawiłem to sam), w wyniku czego komputer nie pozwalał uruchomić silnika. Sprawdż przekażniki w komorze silnika.
  • Relpol
  • Helpful post
    #3
    jarek_car
    Level 17  
    jeśli nie zapalała ci sie żadna kontrolka podzcas jazdy a po nocy nie możesz odpalić to są możliwe dwie przyczyny w tym typie silnika
    1. sprawdź powrotne przewody od wtryskiwaczy - krótkie łączniki i przewód do pompy wtryskowej - cienkie czarne gumowe przweody
    jeśli optycznie sa zawilgocone - 100% do wymiany
    2. jeśli punkt 1 nie pomoże to wyjmij filtr paliwa i jeśli jest on czarny w 100% i olej napędowy też lekko ciemny to do wymiany są uszczelniacze pomiędzy wtryskiwaczami a trawersami
    obie usterki powoduja zapowietrzanie sie ukł. po nocy
    pozdrawiam jarek
  • Helpful post
    #4
    piokie
    Level 18  
    Auto wogóle pali czy nie pali. jesli cięzko pali usterka prawdopodobnie bedzie w ukł. paliwowym. Ten model wymaga odpowietrzenia za pomocą pompki odsycającej powietrze. W przypadku uszkodzenia sterownika świec żarowych w obecnej porze nie powinny wpływać tak strasznie na palenie auta (bezpośredni wtrysk). A najlepiej podjechać do kogoś kto może zdiagnozować auto i może wtedy coś bedzie więcej wiadomo.
  • #5
    mf18
    Level 12  
    Samochód dzień przed palił na "dotyk". Po nocy swiecą si w/w dwie kontrolki. W czasie odpalania rozrusznik kręci, ale auto nie odpala.
  • Helpful post
    #6
    jarek_car
    Level 17  
    tak jak wspomniał kolega silnik (ukł. paliwowy) jest zapowietrzony. podejrzewam że nie masz pompki podciśnieniowej aby go odpowietrzyć- odpowietrzenie przez kręcenie rozrusznikiem może długo trwać i nie jest zbyt dobre dla pompy wtryskowej - pracuje na sucho
    skutkuje też w sytuacji awaryjnej jaka kolwiek pompka elektryczna o niezadużej wydajności , którą podłączasz na przewodzie powrotnym celem przeciągnięcia paliwa przez pompe. ale odpowietrzanie proponuje zostawić dopiero po usunięciu usterki - przewodów powrotnych lub uszczelniaczy wtryskiwaczy
    pozdrawiam jarek
  • #7
    mf18
    Level 12  
    Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie zapala się kontrolka "samochodu z kluczykiem" (immobilaizer). Wszystkie kontrolki przechodza test i gasną oprócz kontrolki od układu chłodzenia i klimatyzacji. Po sprawdzeniu przekaźników, bezpieczników okazało się, że są dobre. Nie dochodzi prąd na świece żarowe.

    Dodano po 1 [godziny] 43 [minuty]:

    Układ nie jest zapowietrzony. Cały czas świeci się kontrolka od układu chłodniczego i klimatyzacji. Poziom płynów w obu układach jest w normie. Po wyjęciu zielonego przekaźnika (30A) włącza sie wentylator klimy i chłodnicy, po włożeniu go na miejsce, gasną samoczynnie.
  • Helpful post
    #8
    janusz kaczor
    Cars specialist
    To raczej częsty przypadek ,dobrze sugeruje jarek_car weżyki bezwzględnie do wymiany (te na powrotach).Opisywałem kiedyś jak w domowych warunkach odpowietrzyc to cacko(wcześniejsze posty).Zasilaniem świec sie nie przejmuj,tak jak pisali koledzy przy tej temp. może go niebyć.
  • #10
    mf18
    Level 12  
    Wymieniłem wszystkie przewody, o których była mowa. Silnik prawdopodobnie zapowietrzył się, ponieważ miał luźny przewód "OUT" wychodzący z filtra paliwa. Czeka mnie teraz odpowietrzanie układu...
  • #11
    mf18
    Level 12  
    Układ odpowietrzony. Kontrolka od układu chłodzeia i klimatyzacji nadal się pali. Może to czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Proszę o sugestie.
  • Helpful post
    #12
    jarek_car
    Level 17  
    piszaesz o kontrolce ukl. chlodzenia
    czy usunąłeś problem z rozruchem-ukl. odpowietrzony rozumiem sinik odpala bez problemu.
    jeśli podczas pracy silnika konrolka nadal się świeci to poleciłbym diagnoze ukl. techem bo tak można sobie tylko gdybać (często uszkodzone są wtyki od modułu chłodzenia - często po stłuczkach.
    ale to tylko gdybanie
    napisz czy odpala silnik
    jarek
  • #13
    mf18
    Level 12  
    Silnik odpala już bez problemu, wymienione zostały przewody powrotu. Układ został odpowietrzony za pomocą pompki paliwa od Skody 130L. Wymieniłem również czujnik temperatury. Auto po kilku próbach kręcenia rozrusznikiem "zaskoczyło". Do tej pory pracuje bez zarzutu, a całą "batalię" toczyłem z nim od 8 rano. Zobaczymy, co się będzie działo po nocy. Narazie wszystko jest OK.
    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za zainteresowanie się tematem i pomoc. Pozdrawiam.