Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Silnik wycieraczek - konstrukcja- dwie prędkości pracy

genek1000 15 Sty 2019 22:43 144 8
  • #1 15 Sty 2019 22:43
    genek1000
    Poziom 30  

    Powiem szczerze że pracuje od kilkudziesięciu lat w zawodzie związanym z elektrotechniką motoryzacyjną i dzisiaj zadano mi pytanie na które nie znam ( nie wiem czy wstyd czy nie) odpowiedzi.
    Jak konstrukcyjnie jest rozwiązana zmiana prędkości silnika - tzw. bieg wolny i szybki.
    Wiem że są trzy szczotki w takim silniku :
    jedna jest do minusa a dwie nastepne , w zależności do której przyłoży sie napięcie realizuja bieg szybki i wolny .
    Jest komutator i uzwojenia podłączone do niego .
    Ale właśnie jak te uzwojenia sa podłączone :?:

    0 8
  • #2 15 Sty 2019 22:51
    Tommy82
    Poziom 39  

    Jak jakiś taki rozbierałem to był tam impulsator więc sterowanie było robione zewnętrznie przez podanie prądu i policzenie impulsów potem pauza. Kiedyś rozbierałem silniczek od napędu szyb oczywiście (edit było wycieraczek) od Mana TGA bo problem kumpel miał taki że jak się nacisnęło to szyba szła o troszkę okazało się ze winny był impulsator a dokładniej szczotka.Moja dedukcja była taka że sterownik odpalał napięcie i czekał na impulsy jak ich nie dostał to zakładał ze szyba już dojechała.

    0
  • #3 15 Sty 2019 22:56
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    genek1000 napisał:
    Ale właśnie jak te uzwojenia sa podłączone

    Żadnych uzwojeń się nie przełącza, po prostu jesli szczotka będzie w innym miejscu komutatora to silnik będzie miał mniejszą moc i obroty względem idealnej pozycji czyli biegu szybkiego.

    1
  • #4 17 Sty 2019 22:07
    genek1000
    Poziom 30  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    genek1000 napisał:
    Ale właśnie jak te uzwojenia sa podłączone

    Żadnych uzwojeń się nie przełącza, po prostu jesli szczotka będzie w innym miejscu komutatora to silnik będzie miał mniejszą moc i obroty względem idealnej pozycji czyli biegu szybkiego.

    Coś w ten deseń mi chodziło po głowie ale dalej mnie nurtuje jak to jest rozwiązane technicznie .
    Czyli musza byc uzwojenia wirnika dla biegu szybkiego i wolnego .
    Lub teraz myślę że jest nawinięte uzwojenie biegu szybkliego i zrobiony odczep na bieg wolny .
    Ma ktoś jakiś rysunek techniczny :?:
    Moja wyobraźnia tego nie ogarnia :cry:

    0
  • #6 17 Sty 2019 22:26
    genek1000
    Poziom 30  

    Jak wygląda silniik wycieraczek w środku to ja wiem - bez żartów.
    Mi chodzi o sposób nawinięcia uzwojeń wirnika i ich współpracy poprzez komutator ze szczotkami

    0
  • #7 17 Sty 2019 22:38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    genek1000 napisał:
    Mi chodzi o sposób nawinięcia uzwojeń wirnika i ich współpracy poprzez komutator ze szczotkami

    Wirnik jest nawinięty normalnie, tylko szczotka jest w innym miejscu na komutatorze.

    0
  • #8 20 Sty 2019 15:25
    genek1000
    Poziom 30  

    No to musi być odczep w połowie uzwojenia i podpięty pod komutator

    0
  • #9 18 Mar 2019 21:14
    genek1000
    Poziom 30  

    Jak wyżej :D

    0