Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II - + bez zapłonu do pompy elektrycznej wody

16 Sty 2019 16:26 168 6
  • Poziom 12  
    Witam, znalazłem + po tzw akcesoriach w Renault Megane II. + po akcesoriach tzn że po wyłączeniu silnika dalej jest zasilane np. gniazdo zapalniczki. Potrzebuje podłączyć pompkę elektryczną cieczy do chłodzenia turbiny po wyłączeniu silnika aby obieg dalej był. Problem jest następujący, że ten + występuje również na włączonym silniku a ta pompka nie może pracować z włączonym silnikiem. Jaki prosty układ może przekaźników, zastosować abym miał + po wyłączeniu silnika i aby go nie było po włączeniu silnika? Zmieniam turbo na wydajniejsze gdzie jest właśnie chłodzenie cieczą a w moim silniku fabrycznie tego nie ma. Mam już prawie wszystko ale zastanawiam się właśnie jak rozwiązać zasilanie właśnie pompki ;) Jest ktoś w stanie podpowiedzieć? Z góry dziękuje. Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Strumien swiadomosc... napisał:
    marek513 napisał:
    a ta pompka nie może pracować z włączonym silnikiem.


    A to cud jakiś, jak źle wepniesz w obieg to nic nie pomoże na brak cyrkulacji.


    Może źle się wyraziłem, nie powinna pracować na włączonym silniku. Silnik sam pracuje z cieczą a pompka ma za zadanie pracować tylko po wyłączeniu silnika aby nie zagotować płynu w samej turbosprężarce, tylko przepychać płyn dalej i pomóc się jej schłodzić nie zapominając o wcześniejszym schłodzeniu turbiny olejem ;) I dlatego szukam sposobu aby po wyłączeniu zapłonu uruchamiała się pompka gdy na przewodzie nie będzie już napięcia 14,2-14,4V tylko bliżej 12V.

    Silnik 1.9 dCi 120KM 2004r, po chip tuningu na 155KM. Dużo w aucie zostało wymienione na wzmocnione bądź z wersji mocniejszych m.in. sprzęgło wzmocnione, zmieniona pompa oleju na wydajniejszą z wersji 130KM gdzie nie było problemu ze smarowaniem turbosprężarki oraz panewek, hamulce o większej średnicy z większym zaciskiem (przód i tył), brak EGRa, katalizatora, Intercooler z wersji RS (225KM), prawie pełen przelot (2,25") od turbo do ostatniego sportowego wydechu końcowego z wersji RS. To tylko niektóre rzeczy które mi się przypomniały w tym momencie. Zostało mi tylko turbo aby dobić do 200KM bądź je przekroczyć zdaniem tunera u którego robiłem mapę silnika. Wszystkie kolektory, magistrale wodne już są. W następnym miesiącu szukam turbosprężarki. Montaż we własnym zakresie :)
  • Poziom 43  
    W jaki sposób turo ma zagotować płyn po wyłączeniu silnika jeśli cały czas będzie chłodzone płynem podczas jego pracy??? W-g. mnie to całkiem niepotrzebna ta pompa.
  • Poziom 12  
    Po zgaszeniu silnika zostaje praktycznie zatrzymany obieg płynu, a więc to co zostaje w turbinie myśle że mogło by zagotować ze względu na panującą tam temperaturę. Skoro producent przewidział pompę to raczej nie bez powodu ;) A przynajmniej jestem tego zdania :) Dalej czekam na odpowiedź, jak rozwiązać zasilanie abym miał + po zgaszeniu auta a po odpaleniu go nie było używając jakiś przekaźników bądź czegoś podobnego ;)