Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV - akumulator stopniowo traci napięcie, pobór prądu czy samo-rozładowanie

16 Sty 2019 16:45 354 8
  • Poziom 8  
    Witajcie,
    mam taki problem, który nie wiem jak rozwiązać, mianowicie u siebie w Golfie IV benzyna mam akumulator Bosch S5 54 Ah, 530A, od kilku miesięcy trapi go problem polegający na tym że siada napięcie, stopniowo jak sprawdzam spada a po 1,5 tygodnia nieraz nie można centralnym otworzyć drzwi.

    W rodzinie jest też 7 letni VW Passat z 2,0 TDI pod maską w którym jest od roku włożona Centra Futura 64Ah 640A.
    Zrobiłem taki myk, że wyjąłem Boscha z Golfa, podładowałem w domu do ok 15V prostownikiem i włożyłem tym razem do Passata TDI, fakt że akumulator sam w sobie za mały do obsłużenia 2-litrowego diesla ale nie o to tutaj chodzi. Auto stoi cały czas przez kilka dni więc nie ma problemu, test można wykonać.

    Do Golfa poszła Centra Futura i ku mojemu zaskoczeniu, w Centrze po 5 dniach spadło może niecałe 0,1V a wcześniej ten Bosch po 2-3 dniach miał 11,9V, ale Bosch w Passacie po 2 dniach miał już poniżej 12,5V na poziomie 12,33V
    Domyślam się ze 7 letnie auto chyba raczej nie ma niechcianego poboru prądu, tym bardziej że do zeszłego roku stycznia pracował oryginalny akumulator z fabryki.
    Ale w Golfie Centra tak drastyczni nie wytraca napięcia jak to miało miejsce w Boschu.

    Od razu dodam że sprawdziłem w Golfie ładowanie - 14,2V na włączonych światłach, nadmuchu i ogrzewaniu tylnej szyby czyli jest ok?
    Spadek napięcia w okolicy 10,2V w Boschu podczas rozruchu zimnego silnika.

    Teraz pytanie akademickie czy to problem samego akumulatora czy może być problem w poborze prądu zbyt dużym w golfie? Bo być może Centra daje sobie lepiej radę jako nowszy akumulator z poborem prądu? Czy to tak nie działa? Poza tym jest mocniejsza...ma 64 Ah
    Nie wiem czy wyrzucić akumulator i zakupić nowy? Czy szukać problemu w instalacji elektrycznej auta?

    Pozdrawiam!

    P.S. jeszcze tylko dodam że jakby jeździć tym Golfem z akumulatorem Boscha tak co 2 dni gdzieś kawałek to on działa, auto odpala, problem się zaczyna gdy stoi ponad tydzień to wtedy różnie bywa nieraz jest ok i się odpali i wszystko gra, a niekiedy centralny niereaguje jak już pisałem, w każdym razie, nigdy nie było sytuacji by auto nie odpaliło po 2 dniach np.
  • Fabryka prądu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Fabryka prądu
  • Poziom 39  
    Czy radio działa bez kluczyka? Czy jest fabryczne?
    Jeśli masz woltomierz to zapewne masz też amperomierz. Użyj go.
  • Poziom 8  
    jaszto napisał:
    7lat akumulator ma prawo do odnowy przez materiały wtórne-złom.

    Nie, ale 7 lat to miał ten poprzedni oryginal w Passacie, w tym golfie ten Bosch jest kupiony za moich czasów i ma ok 2 lata w 2016 był kupiony ale już raczej po gwarancji.

    D214d3k napisał:
    Czy radio działa bez kluczyka? Czy jest fabryczne?
    Jeśli masz woltomierz to zapewne masz też amperomierz. Użyj go.

    Jest radio Gamma oryginalne, działa bez kluczyka, a co do amperomierza, no w sumie ma tylko nie wiem jak to sprawdzić, bo maska musi być zamknięta i odpowiednio podpięte na stałe bieguny, a nie tylko przytknięte.
    A jak mruga taka lampka jak w alarmie ale przy radiu to jest ok? Cały czas mruga dopóki się radia nie włączy.


    Nie wiem mnie zastanawia fakt, że jakoś w Passacie 7letnim też spada poniżej 12,5V na Boschu napięcie, a tam jest 100% wszystko oryginalne radio, całe auto, zdrowe, wszystko działa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Mówimy też o Boschu S5 tak? U mnie już chyba po gwarancji raczej.
    Sprawdzę może ten pobór, ale ogólnie kusi mnie by zakupić nowy akumulator, tym razem coś innego żeby spróbować innej marki, może pociągnie lepiej o ile faktycznie coś nie pobiera prądu, chociaż nowa Futura zachowuje się ok.
  • Poziom 8  
    Panowie, niestety ten Bosch to śmietnik. Wyjąłem dziś go z Passata to miał 12,15 V a po 40 min bez ładowania w pomieszczeniu już prawie 12,5V. Ładowałem go 2h do 15V prostownikiem, także to już chyba bezsensu po prostu zakończył po 2 latach swój żywot..
    Ale po zakupie nowego akumulatora najwyżej sprawdzę pobór prądu, tak w razie czego.
  • Poziom 39  
    Nie wiem jak w Gamie ale w Pioneerze jak ktoś chciał radio bez kluczyka zwarł plus za stacyjką z plusem przed stacyjką. Efektem ubocznym był brak sygnału informującego o pozostawieniu włączonych świateł. Zanim to wyczaiłem wymieniłem akumulator i na nowym też po tygodniu stania auto nie odpalało.