Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R380 - Kalibracja zawieszenia

Under_Pressure 16 Sty 2019 17:47 234 9
  • #1 16 Sty 2019 17:47
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Witam. Mam problem ze Scania a mianowicie nie chce się wypoziomować z naczepa ( sam koń wszystko ok ). W kompie na podglądzie sensor widzi ok czujnik ciśnienia też, tylko kalibracja widzi -41 .Jutro chciałem zrobić kalibrację i moje pytanie robił ktoś to już Jaltestem? I czy daje rade.
    I jeszcze czy będą mi potrzebne kostki/podstawki do włożenia między most a ramę? Scania R380 - Kalibracja zawieszenia

    0 9
  • #2 16 Sty 2019 20:31
    maxetm
    Poziom 17  

    A przypadkiem nie jest problem z ciśnieniem na zasilaniu zaworu ECAS ?
    Jak jest małe ciśnienie na zasilaniu to sam koń wstanie a z naczepą może być problem.

    0
  • #3 17 Sty 2019 08:37
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Na zasilaniu Ecas'a jest 11-12 bar.

    0
  • #4 17 Sty 2019 14:54
    krisek66
    Poziom 11  

    Nic nie potrzebujesz podkładać aby wypoziomować auto. Nie wiem czy tym programem to zrobisz, ale na pewno w SDP3 jest kalibracja zawieszenia. Na moje jeśli bez naczepy potrafi ustawić się do poziomu jazdy, a przy obciążeniu nie daje rady, to wina jest gdzieś na zasilaniu.

    0
  • #5 17 Sty 2019 17:13
    PLEXI
    Poziom 24  

    Robiłem kilkaset kalibracji przy autobusach, ciężarówkach solówkach i koniach jaltestem i nigdy nie miałem problemu.
    Z kalibracja się wstrzymaj.
    Podczep naczepę miej odpalony silnik, połącz się jaltestem z ecasem, wejdź w uruchomienie komponentów i z jaltesta podnieś tył na Maxa do góry.
    Jeśli się nie podniesie to wina w aucie- spękane poduszki, nieszczelne instalacja, zgnitek podstawy poduszek, ciśnienie zasilania ecasu.
    Ta prawdopodobne przyczyny.
    Pamiętaj, że ecas pracuje na trzecim, lub czwartym obwodzie powietrza, a na liczniku rawdopodobnie masz tylko obwód pierwszy i drugi.
    Miewalem przypadki, że w obwodzie 1 i 2 było 12bar ana obwodzie 3 było tylko 6 bar, a na 4 obwodzie miałem 8 bar.
    Wówczas szukaj zaworu redukcyjnego za zaworem 3-4 drożnym.
    Powodzenia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    0
  • #6 17 Sty 2019 17:33
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Kolego wpinalem manometr na zasilanie Ecas i za pierwszym razem miałem ok.11.5 bar potem podjechałem pod naczepę (pusta) i wszystko działało ale miał momety jakby brakowało mu powietrza, dlatego wpiolem się manometrem jeszcze raz w Ecas i miałem 9 bar. Mimo wielokrotnego spuszczania powietrza cały czas dobijało do 9 bar. Także albo wieloobwodowy albo manometr robi mnie w bambuko. Jutro sprawdzę na innym manometrze jeszcze raz.

    Dodano po 3 [minuty]:

    PLEXI napisał:

    Wówczas szukaj zaworu redukcyjnego za zaworem 3-4 drożnym.
    Powodzenia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    O ile mi wiadomo to w APS jest wieloobwodowy i to on ustala cisnienie na wszystkich obwodach.
    Jest jeszcze coś po drodze jakiś zawór redukcyjny?

    0
  • #7 17 Sty 2019 19:01
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Moim zdaniem problem nie jest w samej kalibracji a raczej jak już ktoś wcześniej wspomniał w zasilaniu powietrza do zaworu ECAS lub w czujniku ciśnienia w poduszkach.
    Sama kalibracja zawieszenia na pewno nie zaszkodzi ale czy pomoże to nie jestem przekonany.

    0
  • #8 17 Sty 2019 20:26
    maxetm
    Poziom 17  

    Wydaje mi się ale gdzieś po drodze na zasilaniu zaworu ECAS jest zawór tzw. przepływowy który za późno się otwiera i tym samym blokuje przepływ powietrza.

    0
  • #9 17 Sty 2019 20:55
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    No właśnie bo przecież jakby na APS widział niskie ciśnienie na obwodzie to wywalilby błąd. A wchodziłem w APS i nic nie było.
    Chyba że ktoś kojarzy czy jest w Scanii przelewowy?

    0
  • #10 17 Sty 2019 21:48
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Under_Pressure napisał:
    Chyba że ktoś kojarzy czy jest w Scanii przelewowy?



    Nie ma żarnych zaworów przelewowych ani regulatorów ciśnienia. Powietrze idzie bezpośrednio z APS do zaworu ECAS.

    0
    Załączniki: