Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R380 - Kalibracja zawieszenia

16 Jan 2019 17:47 918 9
  • Level 18  
    Witam. Mam problem ze Scania a mianowicie nie chce się wypoziomować z naczepa ( sam koń wszystko ok ). W kompie na podglądzie sensor widzi ok czujnik ciśnienia też, tylko kalibracja widzi -41 .Jutro chciałem zrobić kalibrację i moje pytanie robił ktoś to już Jaltestem? I czy daje rade.
    I jeszcze czy będą mi potrzebne kostki/podstawki do włożenia między most a ramę? Scania R380 - Kalibracja zawieszenia
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 22  
    A przypadkiem nie jest problem z ciśnieniem na zasilaniu zaworu ECAS ?
    Jak jest małe ciśnienie na zasilaniu to sam koń wstanie a z naczepą może być problem.
  • Level 18  
    Na zasilaniu Ecas'a jest 11-12 bar.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 12  
    Nic nie potrzebujesz podkładać aby wypoziomować auto. Nie wiem czy tym programem to zrobisz, ale na pewno w SDP3 jest kalibracja zawieszenia. Na moje jeśli bez naczepy potrafi ustawić się do poziomu jazdy, a przy obciążeniu nie daje rady, to wina jest gdzieś na zasilaniu.
  • Level 24  
    Robiłem kilkaset kalibracji przy autobusach, ciężarówkach solówkach i koniach jaltestem i nigdy nie miałem problemu.
    Z kalibracja się wstrzymaj.
    Podczep naczepę miej odpalony silnik, połącz się jaltestem z ecasem, wejdź w uruchomienie komponentów i z jaltesta podnieś tył na Maxa do góry.
    Jeśli się nie podniesie to wina w aucie- spękane poduszki, nieszczelne instalacja, zgnitek podstawy poduszek, ciśnienie zasilania ecasu.
    Ta prawdopodobne przyczyny.
    Pamiętaj, że ecas pracuje na trzecim, lub czwartym obwodzie powietrza, a na liczniku rawdopodobnie masz tylko obwód pierwszy i drugi.
    Miewalem przypadki, że w obwodzie 1 i 2 było 12bar ana obwodzie 3 było tylko 6 bar, a na 4 obwodzie miałem 8 bar.
    Wówczas szukaj zaworu redukcyjnego za zaworem 3-4 drożnym.
    Powodzenia.

    Dodano po 1 [minuty]:
  • Level 18  
    Kolego wpinalem manometr na zasilanie Ecas i za pierwszym razem miałem ok.11.5 bar potem podjechałem pod naczepę (pusta) i wszystko działało ale miał momety jakby brakowało mu powietrza, dlatego wpiolem się manometrem jeszcze raz w Ecas i miałem 9 bar. Mimo wielokrotnego spuszczania powietrza cały czas dobijało do 9 bar. Także albo wieloobwodowy albo manometr robi mnie w bambuko. Jutro sprawdzę na innym manometrze jeszcze raz.

    Dodano po 3 [minuty]:

    PLEXI wrote:

    Wówczas szukaj zaworu redukcyjnego za zaworem 3-4 drożnym.
    Powodzenia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    O ile mi wiadomo to w APS jest wieloobwodowy i to on ustala cisnienie na wszystkich obwodach.
    Jest jeszcze coś po drodze jakiś zawór redukcyjny?
  • Trucks specialist
    Moim zdaniem problem nie jest w samej kalibracji a raczej jak już ktoś wcześniej wspomniał w zasilaniu powietrza do zaworu ECAS lub w czujniku ciśnienia w poduszkach.
    Sama kalibracja zawieszenia na pewno nie zaszkodzi ale czy pomoże to nie jestem przekonany.
  • Level 22  
    Wydaje mi się ale gdzieś po drodze na zasilaniu zaworu ECAS jest zawór tzw. przepływowy który za późno się otwiera i tym samym blokuje przepływ powietrza.
  • Level 18  
    No właśnie bo przecież jakby na APS widział niskie ciśnienie na obwodzie to wywalilby błąd. A wchodziłem w APS i nic nie było.
    Chyba że ktoś kojarzy czy jest w Scanii przelewowy?
  • Trucks specialist
    Under_Pressure wrote:
    Chyba że ktoś kojarzy czy jest w Scanii przelewowy?



    Nie ma żarnych zaworów przelewowych ani regulatorów ciśnienia. Powietrze idzie bezpośrednio z APS do zaworu ECAS.
    Attachments: