wajs797 wrote: gość poucza mnie o braku wszystkich danych auta a po ich uzupełnieniu już nie ma nic do powiedzenia.
Nie wiem, o co ci chodzi. Nie zastosowałeś się do regulaminu, zwrócono ci uwagę o brakach w opisie auta i tyle. Mnie też się zdarza niektórym pytającym to wypomnieć - nie ma na forum wróżek. "906" jest w produkcji już 13 lat - zmieniano silniki, zmieniano moduły sterujące i protokół diagnostyczny. A cały Sprinter jest w produkcji już ćwierć wieku. Nie każdy musi mieć pojęcie na temat wszystkich generacji i wersji danego modelu.
Kolegi
tmalz14166 też się to dotyczy.
wajs797 wrote: mam problem z sprinterem 309 906 wywala błąd p1222 i p2306
Błedy sygnalizują problem z napięciem 5V zasilającym czujniki. Jedno źródło napięcia zasila jednocześnie kilka czujników i pedał gazu. Stąd prosty wniosek, że usterka na jednym z takich odbiorników rzutuje również na pozostałe. Z doświadczenia wynika, że pedał gazu nie jest tu najbardziej zawodnym elementem - po prostu jako pierwszy pokazuje się w błędach, choć wcale nie musi być ich powodem. Sposób poszukiwania sprowadza się do tego, że wpinamy się z woltomierzem w którymś miejscu w to zasilanie (jeżeli błąd jest aktualny, to w czasie pomiaru napięcie będzie zaniżone) i odłączając po kolei czujniki na silniku obserwujemy wskazanie żeby zlokalizować winowajcę. Pod uwagę bierzemy również wiązkę silnika w okolicy przejścia z nadwozia na silnik - na wspornikach mogą być miejsca przetarcia powodujące zwarcie do masy.
W późniejszych silnikach 651 tego rodzaju odczyt błedów spowodowany był zakłóceniami przepływu prądu na pinach wtyczki sterownika silnika. Zazwyczaj pomagało zdjęcie i ponowne założenie wtyczek sterownika silnika, w przypadkach bardziej "upierdliwych" konieczne jest chemiczne czyszczenie pól kontaktowych sterownika.