Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] sprinter 906 - błąd p1222 i p2306

wajs797 16 Jan 2019 21:54 4569 8
  • #1
    wajs797
    Level 5  
    Witam,mam problem z sprinterem 309 906 wywala błąd p1222 i p2306.Na tablicy świeci poziom oleju -2l. Podłożony drug pedał gazu nic nie daje.Ma ktoś dostęp do schematu połączeń ze sterownikiem. Silnik 2,2 646 rocznik 2008
  • #3
    wajs797
    Level 5  
    Super forum. W odpowiedzi na pytanie gość poucza mnie o braku wszystkich danych auta a po ich uzupełnieniu już nie ma nic do powiedzenia.
  • #4
    tmalz14166
    Level 1  
    Kolego Wajs poradziłeś sobie z problemem w sprinterze? Mam to samo ...
  • #5
    wajs797
    Level 5  
    Nie kolego, auto rozebrałem do malowania i nie mam czasu skończyć na razie temat odłożony.Proszę o wiadomość jak coś namierzysz.Pozdrawiam.
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    wajs797 wrote:
    gość poucza mnie o braku wszystkich danych auta a po ich uzupełnieniu już nie ma nic do powiedzenia.

    Nie wiem, o co ci chodzi. Nie zastosowałeś się do regulaminu, zwrócono ci uwagę o brakach w opisie auta i tyle. Mnie też się zdarza niektórym pytającym to wypomnieć - nie ma na forum wróżek. "906" jest w produkcji już 13 lat - zmieniano silniki, zmieniano moduły sterujące i protokół diagnostyczny. A cały Sprinter jest w produkcji już ćwierć wieku. Nie każdy musi mieć pojęcie na temat wszystkich generacji i wersji danego modelu.
    Kolegi tmalz14166 też się to dotyczy.
    wajs797 wrote:
    mam problem z sprinterem 309 906 wywala błąd p1222 i p2306

    Błedy sygnalizują problem z napięciem 5V zasilającym czujniki. Jedno źródło napięcia zasila jednocześnie kilka czujników i pedał gazu. Stąd prosty wniosek, że usterka na jednym z takich odbiorników rzutuje również na pozostałe. Z doświadczenia wynika, że pedał gazu nie jest tu najbardziej zawodnym elementem - po prostu jako pierwszy pokazuje się w błędach, choć wcale nie musi być ich powodem. Sposób poszukiwania sprowadza się do tego, że wpinamy się z woltomierzem w którymś miejscu w to zasilanie (jeżeli błąd jest aktualny, to w czasie pomiaru napięcie będzie zaniżone) i odłączając po kolei czujniki na silniku obserwujemy wskazanie żeby zlokalizować winowajcę. Pod uwagę bierzemy również wiązkę silnika w okolicy przejścia z nadwozia na silnik - na wspornikach mogą być miejsca przetarcia powodujące zwarcie do masy.
    W późniejszych silnikach 651 tego rodzaju odczyt błedów spowodowany był zakłóceniami przepływu prądu na pinach wtyczki sterownika silnika. Zazwyczaj pomagało zdjęcie i ponowne założenie wtyczek sterownika silnika, w przypadkach bardziej "upierdliwych" konieczne jest chemiczne czyszczenie pól kontaktowych sterownika.
  • #7
    wajs797
    Level 5  
    Dziękuje kolego za zainteresowanie tematem ale nie bardzo wiem gdzie szukać zasilania tych czujników.Zrobiłem pomiar zasilania we wtyczkach czujników ciśnienia rury dolotowej, poziomu oleju,paliwa w listwie na wszystkich jest 5v. Nie wiem czy one wszystkie zasilane są o jednego źródła.
  • #8
    piachu1994
    Level 38  
    wajs797 wrote:
    Super forum. W odpowiedzi na pytanie gość poucza mnie o braku wszystkich danych auta a po ich uzupełnieniu już nie ma nic do powiedzenia.

    Jeżeli najbardziej szanujące się forum wymaga od Ciebie podstaw informacji, gdzie edytujesz post i dodajesz pełne info, to nie zwalnia Cię z obowiązku abyś te ważne dane dodał w kolejnym poście. Edycja jednej wiadomości nie pojawia się w powiadomieniach.

    wajs797 wrote:
    ale nie bardzo wiem gdzie szukać zasilania tych czujników

    Oddaj samochód do specjalisty, a nie udawaj gościa, co próbuje coś tam zdziałać.
    Nuży mnie Twoje podejście.
  • #9
    wajs797
    Level 5  
    Przyczyną błedów była stopiona instalacja przez spaliny wydobywające się przez dziurawe złącze elastyczne wydechu. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.