Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX euro 6 - brak mocy na wyższych biegach, duże spalanie

Ferrar 17 Sty 2019 16:16 444 15
  • #1 17 Sty 2019 16:16
    Ferrar
    Poziom 4  

    Witam,od 3 miesięcy mam Mana TGX 440 E6 z 2014 roku, auto ma 300tys km. Wymienione turbo, ustawione zawory, sprawdzone wtryski, sprawdzone ciśnienie cylindrów i wszystko w normie. Sprawdzony górski, sprawdzony zawór EGR i zaworki wysokiego spalania. 3 raz już w tym miesiącu wymieniam filtry (oryginał Man). Odwiedziłem kilka serwisów i nic, brak jakichkolwiek błędów w komputerze. Auto pali od 35 do 40l, na pusto 30l, uczucie jest jakby na wyższych biegach nie miał siły, na dolnych jakby ok ale później slaby jak Trabant. Proszę o pomoc.

    Dodano po 2 [godziny] 16 [minuty]:

    Czy zna ktoś w Polsce człowieka który będzie się znał na tym aucie? Już nieważne gdzie dojadę tylko żeby się znał.

    0 15
  • #2 17 Sty 2019 18:34
    Fast_international
    Poziom 7  

    Moim zdaniem, dobrze by było pojechać na hamownie. W trakcie hamowania, kontrolować ciśnienie doładowania. Przede wszystkim, na hamowni zobaczysz w którym momencie auto traci moc. Na zimnym i na ciepłym silniku jest to samo? sprawdzałeś katalizator?

    0
  • #3 17 Sty 2019 19:24
    Ferrar
    Poziom 4  

    Tak czy zimny czy ciepły jest to samo i jeszcze jedno co zauważyłem bardzo wcześnie zmienia biegi. Wciskając pedal w podłogę pomijając jeszcze kikdown auto słabo kręci dochodzi do 1400 Max i zmienia bieg czym większy bieg zmienia to jeszcze wczesniej dopiero na kikdown skręca cię powyżej 1500. Do katalizator się jeszcze nie dobieralem czy wystarczy zdjąć rurę i będzie różnica?

    Dodano po 5 [minuty]:

    A i oprogramowanie też jest wydane już nowe i też nic to nie pomogło... I możliwe że katalizator przy takim przebiegu mógłby być zapchany?

    0
  • #4 17 Sty 2019 19:26
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Na komputerze możesz sprawdzić bez demontowania wydechu W katalizatorze masz czujniki ciśnienia na wejściu i wyjściu jeśli jest duża różnica to znaczy że zapchany.

    0
  • #5 17 Sty 2019 19:29
    Fast_international
    Poziom 7  

    Ferrar napisał:
    Tak czy zimny czy ciepły jest to samo i jeszcze jedno co zauważyłem bardzo wcześnie zmienia biegi. Wciskając pedal w podłogę pomijając jeszcze kikdown auto słabo kręci dochodzi do 1400 Max i zmienia bieg czym większy bieg zmienia to jeszcze wczesniej dopiero na kikdown skręca cię powyżej 1500. Do katalizator się jeszcze nie dobieralem czy wystarczy zdjąć rurę i będzie różnica?


    Nie jestem pewny jak w E6, ale w E5 musisz podpiąć się i sprawdzić ciśnienie przed katalizatorem. Nie możesz zdjąć samej rury.

    Po wciśnięciu pedału w podłogę bez kickdowna, obroty powinny iść do 1600-1700rpm

    Rozumiem, że jeździłeś nim pod obciążeniem po górach. Jak się zachowywał? temperatura silnika w normie? a tak w ogóle, Wisco sprawdzone?

    Ciężko jest Ci coś doradzić na odległość, ale wydaję mi się, że powinieneś na hamowni zobaczyć wyniki km/Nm. Miałem kiedyś taki problem podobny do Twojego w TGX 18.440 E5 i na hamowni wynalazłem usterkę, zmieniłem mape i auto wróciło do żywych. Może i Tobie to pomoże.

    0
  • #6 17 Sty 2019 19:37
    Ferrar
    Poziom 4  

    W
    Cisco sprawne też sprawdzałem prawdę mówiąc pierwsze i obroty na biegu neutralnym po wpis pięciu oddała w podłogę bez kikdown to 1700 a z kikdownem 2100
    Tylko w czasie jazdy bez ładunku zmienia biegi przy 1400 jak pedal jest w podłodze

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak jeżdżę nim cały czas temperatura ok. Pojechałem na Słowację w górach tragedia stara renowka 320 z tym samym ładunkiem mnie zostawiła

    0
  • #7 17 Sty 2019 19:40
    Fast_international
    Poziom 7  

    Ferrar napisał:
    W
    Cisco sprawne też sprawdzałem prawdę mówiąc pierwsze i obroty na biegu neutralnym po wpis pięciu oddała w podłogę bez kikdown to 1700 a z kikdownem 2100
    Tylko w czasie jazdy bez ładunku zmienia biegi przy 1400 jak pedal jest w podłodze

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak jeżdżę nim cały czas temperatura ok. Pojechałem na Słowację w górach tragedia stara renowka 320 z tym samym ładunkiem mnie zostawiła


    Sprawdzałeś Ciśnienie doładowania z podpiętą załadowaną naczepą?

    0
  • #8 17 Sty 2019 19:45
    Ferrar
    Poziom 4  

    Słuchaj wybiorę się chyba na tą hamownie ale już jestem zalamany bo zjadl mnie już tyle kasy i dalej nie ma rezultatu i kasy. Powiedz mi jak będę miał wykres z hamownia będzie coś tam widać jak będzie tracił moc będzie można coś wywnioskować co to boli?

    Dodano po 3 [minuty]:

    W serwisie mi sprawdzali ja osobiście nie mam kompa ale sprawdzali bez naczepy i bez ładunku i stwierdzili że jest w normie i oni naciagneli mnie na nowe turbo bo stwierdzili że na obudowie w zimnym wirniku jest delikatna ryska i że to jest wada. Założyłem nowe turbo i nic tylko kasy nie ma

    0
  • #9 17 Sty 2019 20:08
    Fast_international
    Poziom 7  

    Ferrar napisał:
    Słuchaj wybiorę się chyba na tą hamownie ale już jestem zalamany bo zjadl mnie już tyle kasy i dalej nie ma rezultatu i kasy. Powiedz mi jak będę miał wykres z hamownia będzie coś tam widać jak będzie tracił moc będzie można coś wywnioskować co to boli?

    Dodano po 3 [minuty]:

    W serwisie mi sprawdzali ja osobiście nie mam kompa ale sprawdzali bez naczepy i bez ładunku i stwierdzili że jest w normie i oni naciagneli mnie na nowe turbo bo stwierdzili że na obudowie w zimnym wirniku jest delikatna ryska i że to jest wada. Założyłem nowe turbo i nic tylko kasy nie ma


    Doładowanie powinno sprawdzać się z załadowaną naczepą, bo przecież samym koniem niema możliwości aby turbina dmuchała na maxa, zwłaszcza przez dłuższy czas.

    Ja bym jeszcze sprawdził czujnik doładowania. Czasem błędu nie będzie, a czujnik daje jakieś dziwne wartości i silnik wariuje.

    Na wydruku z hamowni zobaczysz krzywą Nm i zresztą pewnie osoba która będzie Ci to robiła(zakładając, że będzie miała wiedzę) sama Ci podpowie czy wzrost mocy jest ok, czy coś nie gra. Z tego co wiem, przy 1800rpm 440km/2100Nm?

    Czy przed wymianą turbiny była przeprowadzana pełna diagnostyka silnika?

    0
  • #10 17 Sty 2019 20:25
    Ferrar
    Poziom 4  

    Przed wymianą turbo i przed sprawdzeniem wtryskow na maszynie była zrobiona pełną diagnozę w serwisie i też komputerowo sprawdzali ciśnienie i doładowanie i wtryski lecz doładowanie było sprawdzane bez naczepy. Ten czujnik o którym wspomniałeś dziś zakupiłem nowy na ryzyko fizyk na po zmianie bo gdy na serwisie się pytałem to powiedzieli jeżeli był by walniety czujnik byłyby szalone wartości i bledy

    0
  • #11 17 Sty 2019 21:07
    darfur5
    Poziom 30  

    Czy jesteś pewny firmy która sprawdzała wtryski? bo z tym różnie bywa.Jak długo trwała operacja sprawdzania?Ja sprawdził bym dolot na szczelność , czujnik doładowania, AdBlue i tak jak koledzy sugerują ciśnienie na katalizatorze.I jeszcze czujnik temperatury zewnętrznej .

    0
  • #12 17 Sty 2019 21:18
    Ferrar
    Poziom 4  

    Czujnik temperatury zewnętrznej? Czemu i jakie może mieć działanie?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ad Blu działa i pobiera dobrze zbiornik na 7 tyś km okolo

    0
  • #13 17 Sty 2019 21:21
    dare23
    Poziom 18  

    Witam. Ja bym jeszcze sprawdził: Zaworek zwrotny na chłodnicy EGR na którego temat było tutaj: Link zerknąć polecam do tłumika czy pod dyszą adblue nie ma skrystalizowanych złogów które mogą dławić przepływ spalin i proponuję wymienić zawór regulacji doładowania (jeśli jest możliwość to podmienić z innego samochodu na próbę lub przynajmniej sprawdzić parametry doładowania podczas jazdy tak jak sugerują inni koledzy z forum)
    PS: co masz na myśli pisząc o "zaworkach wysokiego spalania"?

    0
  • #14 17 Sty 2019 21:32
    Ferrar
    Poziom 4  

    Zawor założyłem nowy w tamtym tygodniu. A o zawor egz był sprawdzany i te szczytowego 4 co są takie same z gałązkami też wymieniłem

    Dodano po 7 [minuty]:

    Kurde pisze jedno a wychodzi tu drugie pomyślcie że jakiś pijany pisze.
    Chodzi mi że zawor regulacji turbiny wymieniony na nowy ZAWORKI zwrotnego spalania wymienione.

    0
  • #15 17 Sty 2019 21:33
    dare23
    Poziom 18  

    Obie turbiny sprawdzone? Myślę że potrzebna tu analiza parametrów pracy silnika podczas jazdy bo fusów nam już brak do wróżenia

    0
  • #16 17 Sty 2019 21:37
    Ferrar
    Poziom 4  

    A te ZAWORKI zwrotne w serwisie nazywają je zawodami szczytowego spalania...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wiem wy nic mi już nie powiecie a serwis od 3 miesięcy zrobił to wszystko co wam opisałem i zostałem z autem które w ogóle nie zarabia tylko straty przynosi nie wiem już do kogo j3chac jestem z okolic łodzi i gdyby ktoś wiedział kto może podjąć się tego auta to z chęcią pojadę na drugi koniec Polski byleby naprawić

    0