Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX euro 6 - brak mocy na wyższych biegach, duże spalanie

17 Sty 2019 16:16 2931 40
  • Poziom 4  
    Witam,od 3 miesięcy mam Mana TGX 440 E6 z 2014 roku, auto ma 300tys km. Wymienione turbo, ustawione zawory, sprawdzone wtryski, sprawdzone ciśnienie cylindrów i wszystko w normie. Sprawdzony górski, sprawdzony zawór EGR i zaworki wysokiego spalania. 3 raz już w tym miesiącu wymieniam filtry (oryginał Man). Odwiedziłem kilka serwisów i nic, brak jakichkolwiek błędów w komputerze. Auto pali od 35 do 40l, na pusto 30l, uczucie jest jakby na wyższych biegach nie miał siły, na dolnych jakby ok ale później slaby jak Trabant. Proszę o pomoc.

    Dodano po 2 [godziny] 16 [minuty]:

    Czy zna ktoś w Polsce człowieka który będzie się znał na tym aucie? Już nieważne gdzie dojadę tylko żeby się znał.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 11  
    Moim zdaniem, dobrze by było pojechać na hamownie. W trakcie hamowania, kontrolować ciśnienie doładowania. Przede wszystkim, na hamowni zobaczysz w którym momencie auto traci moc. Na zimnym i na ciepłym silniku jest to samo? sprawdzałeś katalizator?
  • Poziom 4  
    Tak czy zimny czy ciepły jest to samo i jeszcze jedno co zauważyłem bardzo wcześnie zmienia biegi. Wciskając pedal w podłogę pomijając jeszcze kikdown auto słabo kręci dochodzi do 1400 Max i zmienia bieg czym większy bieg zmienia to jeszcze wczesniej dopiero na kikdown skręca cię powyżej 1500. Do katalizator się jeszcze nie dobieralem czy wystarczy zdjąć rurę i będzie różnica?

    Dodano po 5 [minuty]:

    A i oprogramowanie też jest wydane już nowe i też nic to nie pomogło... I możliwe że katalizator przy takim przebiegu mógłby być zapchany?
  • Poziom 11  
    Ferrar napisał:
    Tak czy zimny czy ciepły jest to samo i jeszcze jedno co zauważyłem bardzo wcześnie zmienia biegi. Wciskając pedal w podłogę pomijając jeszcze kikdown auto słabo kręci dochodzi do 1400 Max i zmienia bieg czym większy bieg zmienia to jeszcze wczesniej dopiero na kikdown skręca cię powyżej 1500. Do katalizator się jeszcze nie dobieralem czy wystarczy zdjąć rurę i będzie różnica?


    Nie jestem pewny jak w E6, ale w E5 musisz podpiąć się i sprawdzić ciśnienie przed katalizatorem. Nie możesz zdjąć samej rury.

    Po wciśnięciu pedału w podłogę bez kickdowna, obroty powinny iść do 1600-1700rpm

    Rozumiem, że jeździłeś nim pod obciążeniem po górach. Jak się zachowywał? temperatura silnika w normie? a tak w ogóle, Wisco sprawdzone?

    Ciężko jest Ci coś doradzić na odległość, ale wydaję mi się, że powinieneś na hamowni zobaczyć wyniki km/Nm. Miałem kiedyś taki problem podobny do Twojego w TGX 18.440 E5 i na hamowni wynalazłem usterkę, zmieniłem mape i auto wróciło do żywych. Może i Tobie to pomoże.
  • Poziom 4  
    W
    Cisco sprawne też sprawdzałem prawdę mówiąc pierwsze i obroty na biegu neutralnym po wpis pięciu oddała w podłogę bez kikdown to 1700 a z kikdownem 2100
    Tylko w czasie jazdy bez ładunku zmienia biegi przy 1400 jak pedal jest w podłodze

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak jeżdżę nim cały czas temperatura ok. Pojechałem na Słowację w górach tragedia stara renowka 320 z tym samym ładunkiem mnie zostawiła
  • Poziom 11  
    Ferrar napisał:
    W
    Cisco sprawne też sprawdzałem prawdę mówiąc pierwsze i obroty na biegu neutralnym po wpis pięciu oddała w podłogę bez kikdown to 1700 a z kikdownem 2100
    Tylko w czasie jazdy bez ładunku zmienia biegi przy 1400 jak pedal jest w podłodze

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak jeżdżę nim cały czas temperatura ok. Pojechałem na Słowację w górach tragedia stara renowka 320 z tym samym ładunkiem mnie zostawiła


    Sprawdzałeś Ciśnienie doładowania z podpiętą załadowaną naczepą?
  • Poziom 4  
    Słuchaj wybiorę się chyba na tą hamownie ale już jestem zalamany bo zjadl mnie już tyle kasy i dalej nie ma rezultatu i kasy. Powiedz mi jak będę miał wykres z hamownia będzie coś tam widać jak będzie tracił moc będzie można coś wywnioskować co to boli?

    Dodano po 3 [minuty]:

    W serwisie mi sprawdzali ja osobiście nie mam kompa ale sprawdzali bez naczepy i bez ładunku i stwierdzili że jest w normie i oni naciagneli mnie na nowe turbo bo stwierdzili że na obudowie w zimnym wirniku jest delikatna ryska i że to jest wada. Założyłem nowe turbo i nic tylko kasy nie ma
  • Poziom 11  
    Ferrar napisał:
    Słuchaj wybiorę się chyba na tą hamownie ale już jestem zalamany bo zjadl mnie już tyle kasy i dalej nie ma rezultatu i kasy. Powiedz mi jak będę miał wykres z hamownia będzie coś tam widać jak będzie tracił moc będzie można coś wywnioskować co to boli?

    Dodano po 3 [minuty]:

    W serwisie mi sprawdzali ja osobiście nie mam kompa ale sprawdzali bez naczepy i bez ładunku i stwierdzili że jest w normie i oni naciagneli mnie na nowe turbo bo stwierdzili że na obudowie w zimnym wirniku jest delikatna ryska i że to jest wada. Założyłem nowe turbo i nic tylko kasy nie ma


    Doładowanie powinno sprawdzać się z załadowaną naczepą, bo przecież samym koniem niema możliwości aby turbina dmuchała na maxa, zwłaszcza przez dłuższy czas.

    Ja bym jeszcze sprawdził czujnik doładowania. Czasem błędu nie będzie, a czujnik daje jakieś dziwne wartości i silnik wariuje.

    Na wydruku z hamowni zobaczysz krzywą Nm i zresztą pewnie osoba która będzie Ci to robiła(zakładając, że będzie miała wiedzę) sama Ci podpowie czy wzrost mocy jest ok, czy coś nie gra. Z tego co wiem, przy 1800rpm 440km/2100Nm?

    Czy przed wymianą turbiny była przeprowadzana pełna diagnostyka silnika?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 4  
    Przed wymianą turbo i przed sprawdzeniem wtryskow na maszynie była zrobiona pełną diagnozę w serwisie i też komputerowo sprawdzali ciśnienie i doładowanie i wtryski lecz doładowanie było sprawdzane bez naczepy. Ten czujnik o którym wspomniałeś dziś zakupiłem nowy na ryzyko fizyk na po zmianie bo gdy na serwisie się pytałem to powiedzieli jeżeli był by walniety czujnik byłyby szalone wartości i bledy
  • Poziom 32  
    Czy jesteś pewny firmy która sprawdzała wtryski? bo z tym różnie bywa.Jak długo trwała operacja sprawdzania?Ja sprawdził bym dolot na szczelność , czujnik doładowania, AdBlue i tak jak koledzy sugerują ciśnienie na katalizatorze.I jeszcze czujnik temperatury zewnętrznej .
  • Poziom 4  
    Czujnik temperatury zewnętrznej? Czemu i jakie może mieć działanie?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ad Blu działa i pobiera dobrze zbiornik na 7 tyś km okolo
  • Poziom 19  
    Witam. Ja bym jeszcze sprawdził: Zaworek zwrotny na chłodnicy EGR na którego temat było tutaj: Link zerknąć polecam do tłumika czy pod dyszą adblue nie ma skrystalizowanych złogów które mogą dławić przepływ spalin i proponuję wymienić zawór regulacji doładowania (jeśli jest możliwość to podmienić z innego samochodu na próbę lub przynajmniej sprawdzić parametry doładowania podczas jazdy tak jak sugerują inni koledzy z forum)
    PS: co masz na myśli pisząc o "zaworkach wysokiego spalania"?
  • Poziom 4  
    Zawor założyłem nowy w tamtym tygodniu. A o zawor egz był sprawdzany i te szczytowego 4 co są takie same z gałązkami też wymieniłem

    Dodano po 7 [minuty]:

    Kurde pisze jedno a wychodzi tu drugie pomyślcie że jakiś pijany pisze.
    Chodzi mi że zawor regulacji turbiny wymieniony na nowy ZAWORKI zwrotnego spalania wymienione.
  • Poziom 19  
    Obie turbiny sprawdzone? Myślę że potrzebna tu analiza parametrów pracy silnika podczas jazdy bo fusów nam już brak do wróżenia
  • Poziom 4  
    A te ZAWORKI zwrotne w serwisie nazywają je zawodami szczytowego spalania...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wiem wy nic mi już nie powiecie a serwis od 3 miesięcy zrobił to wszystko co wam opisałem i zostałem z autem które w ogóle nie zarabia tylko straty przynosi nie wiem już do kogo j3chac jestem z okolic łodzi i gdyby ktoś wiedział kto może podjąć się tego auta to z chęcią pojadę na drugi koniec Polski byleby naprawić
  • Poziom 2  
    Witam, czy doszedłeś kolego co było nie tak z autem?? ponieważ u mnie w aucie mam takie same objawy i nie wiem czego szukać.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Trzeba sobie zadac pytanie czemu ktos sprzedal woz ktory ma 300 tys przeciez on nie zarobil na siebie nawet....
  • Poziom 31  
    Ziele1234 - bardzo rzadko jest taki sam przypadek,
    jakie są błędy ? nie pytam się o deskę ale co pokazuje man cats,
    ile spala adblue na zbiornik?
    jaki jest przebieg auta ?
    jaki procent zapchania filtra dpf?
    Ile zostało km do przejechania /godzin?
    jakie sa temperatury wtryskow?
    Czy zaworek pietburg byl zmieniany?
    Czy są bledy klap ugr?
    Czy palily palą sie błędy oczyszczania spalin?
  • Poziom 5  
    Witam. Odpowiadam na posta ponieważ mam podobny problem, od jakiegoś czasu, a po wizycie w serwisie aktualnie jest tragedia.
    Opis pacjenta
    MAN TGX 18.440 2016r LLS-u, pojazd po najmie z jednej z dużych firm. Zakupiłem jako dwuletni, z przebiegiem 236000km.
    Aktualnie 351000, w ostatnim miesiącu wymienione:
    czujnik ciśnienia osuszacza, awaria, objawy: późno załączająca się sprężarka powietrza po postoju.
    w trakcie eksploatacji, 4 krotnie czyszczony układ adblue, zmieniony przewód powrotny za drugim razem, na ten o większej średnicy, w dniu dzisiejszym wymieniona dysza na nową.
    Mam wątpliwości co do konstrukcji tego układu, wiecznie problem, albo serwis taki albo konstruktor inżynier taki geniusz, albo jedno i drugie.
    Ad blue tankowane: na początku opol....biedronka (odradzam), aktualnie Orlen, BP, inne markowe stacje ( i co? w sumie wychodzi na to że też odradzam)
    Wiecznie problem, z tym układem konstrukcyjnie jest coś nie tak.
    Teraz, po wstępnym opisie pacjenta, przejdę do meritum, brak mocy, wysokie spalanie.
    Wozimy głownie lekko, 4-10 ton, trasa Lublin-Słubice, dolot 100-150 pusto, trasa 1200-1500 km kółko.
    Spalanie oscylowało w okolicach 24-27, czyli dużo jak na MANa Euro6 z takimi ładunkami, na tej trasie, dodam że prędkość przelotową utrzymujemy na poziomie 82-85km/h
    Po zakupie Volvo FH 2007r, 1278000 nalotu, okazało się że Volvo Pali 23l/km.
    od dawna podejrzewałem że z MANem jest coś nie tak, ale jakoś odwlekałem diagnozę w czasie.
    miesiąc temu, podniosłem kabinę, znajomy mówi że rura wydechu spalin od zaworu klap EGR pęknięta i może przez to więcej palić.
    w tym czasie około 40000 km eksploatacji żadnych błędów, tylko od układu adblue, i czyszczenie o którym wspominałem.
    Decyzja:
    Na przeglądzie S12 wymienimy rure Egr
    Tak, też się stało, przegląd zrobiony, wymiana wszystkich filtrów, płyny, oleje, plus rura z drugiego pojazdu na próbę.
    Nie pomogło, a w wręcz zaszkodziło, i tu pojawia się teraz problem prawidłowej diagnozy.

    Po serwisie, zaczęły się problemy,
    krótka trasa na rozładunek, ładunek 9 ton, spalanie 28-29, brak mocy, 3 krotnie uruchomiła się procedura wypalania DPF. Następnie przelot 50km pusto i podjęcie ładunku 4 tony, przelot 750km, spalanie 28l. W tym czasie opisywane powyżej Volvo na tej samej trasie, z tym samym ładunkiem 23l.
    Decyzja, powrót na serwis + diagnoza. Żadnych błędów na komputerze.
    Diagnoza na serwisie, zawór Pierburg sterowania układem doładowania + wiązka.
    Nie pomaga.
    Diagnoza nr2.
    Klapy Egr. układ rozebrany, testy na sprawność działania klap - negatywne. Klapy sprawne.
    Podczas składania układu,
    Diagnoza nr3. Przewód wydechowy rur powrotnych spalin 51081510165, nieszczelność na połączeniu z układem.
    Decyzja, wymiana na nowy.
    Następnie testy na sprawność układu doładowania, na postoju na biegu jałowym (dziwne, ale niech będzie)
    Układ sprawny, ładuje 1,5, przy kickdownie 2100rpm, 1,74.
    Testy samym ciągnikiem siodłowym, bez wykrycia nieprawidłowości organoleptycznie, bez komputera diagnostycznego.
    Wynik: układ sprawny.
    Decyzja: wyjazd w trasę.
    Trasa przed świętem, niestandardowy ładunek 22300kg - Lublin - Pniewy, powrót Pniewy Lublin 20000kg
    I się zaczeło, po podpięciu naczepy, zdiagnozowano świst turbo + wyraźnie słyszalny upust ciśnienia doładowania na biegach 9,10,11,12, podczas największego ciśnienia doładowania, największego obciążenia silnika. to samo na niskich biegach, przy jeździe pod górkę przy maksymalnym obciążeniu silnika, czyli maks doładowaniu. Tak jak by bypass upuszczał ciśnienie.( czy zawór blowoff w innym systemie doł.)
    Podczas załadunku powrotnego, komunikat niezbędna regeneracja DPF na postoju.
    Uruchomiona dwukrotnie, nie pomaga.
    Spalanie 36,5l z regeneracją jakieś 40l
    Decyzja powrót na serwis, test dynamiczny podczas jazdy z komputerem diagnostycznym, przy otwartym szyberdachu, żeby specjalista również słyszał dźwięki układu doładowania.
    Decyzja, wypalamy DPF
    Wypalanie przerwane z powodu błędu.
    Dalsze poszukiwanie przyczyn stanu faktycznego.
    Diagnoza - nieszczelny zawór klapy EGR na ośce obrotu klapami
    Mowie nie mam mowy, nie wymienię Zaworu za 6000 pln. Mało prawdopodobne aby przez nieszczelność na ośce, takie jaja wyszły.
    Decyzja
    Czyścimy układ adblue, wymiana dyszy, ponownie wypalamy,
    Wypalanie nie przyniosło zamierzonego celu, niestety zakończyło się o godz. 14.07, po godzinach pracy serwisu. Serwis w międzyczasie poinformował mnie że widzimy się w poniedziałek
    I tu Panowie ciekawostka
    Po zakończeniu nie udanej próby wypalania DPF jest bład:
    EDC 03817 Permanent System Deviation Exhaust BackPressure

    Moje pytanie jest następujące.
    Czy przyczyną wszystkich problemów jest zapchany układ wydechowy katalizator SCr, Filtr DPF.
    Czy serwis nie ma możliwości diagnozowania tego typu usterek, w sposób statyczny przy pomocy oprogramowania, w sposób dynamiczny, inne?

    Panowie pomóżcie, ponieważ niedługo mnie ten MAN do grobu wpędzi.
  • Poziom 32  
    Co do AdBlue to konstruktorzy w typie MAN Euro 6 mieli jakiś problem z seksem z tond to się tak wszystko p..... li. Utrata mocy może być spowodowana zapchanym wydechem bo po prostu auto nie ma czym " oddychać ".
  • Poziom 31  
    Dużo napisane o spalaniu, volvo pali mniej i to z takimi tonarzami.
    W manie kreci sie gdzies kolo powiedzmy 28l +/= 5%.
    1. Dyszy czytaj wtrysku nie czyscimy tylko zawsze w euro 6 wymieniamy.
    2. Zawor pietburg wymieniono na nowy typ i adapter czy jak piszesz całą wiązke? Bo to duża różnica - dlugosci przewodu i ceny. On generuje blad 2843 - piszę z pamięci.
    3. Wymieniono rurę wymiany gazów wydechowych egr całą? Czyli z klapami?
    Bo pozniej piszesz o luzie? Mozna wymienic same klapy ta część gdzie laczy ona dwie elastyczne rury, ale po uszkodzeniu klap przewaznie jedna ląduje w wymienniku-nie rozumiem dlatego pytam.
    4. Jak jest zapelniony filtr?
    Na serwisie bez problemu to naprawia, klapy z przodu i z tyłu musisz sprawdzić bo nie może dopalić, trzeba rozebrać ta część gdzie wymieniłeś rurkę wykręcić 6 srub imbusowych, max 40 minut pracy ze spuszczeniem plynu chlodzacego.
    5 Sprawdzić filtr, może być cały pokruszony.
    z przodu śruba na egr od strony visco nie jest zlamana/wykrecona?
    6 pompa adblue sprawdzona na wydatek powietrza - reklamowka na przewód?
    Jaki był błąd aktywny przy wymianie przewodu?lub i drugi nie aktywny 5556 ....i co tam jeszcze?
    Przewód za pompą do wtryskiwacza ten zagiety stalowy wymieniony/sprawdzony?
    Pozdro.
    P.s. wymiana wymiennika egr dobry mechanik minimum 3 godziny, a sama koncowka z klapami to koszt 6 tys zl całość 8 tys zl regenerowany ! - tak dziwna zależność! Nowy(caly wymiennik kompletny) to chyba pod 16 tys zl pln proszę mnie poprawić, jezeli podalem zla cene. Ale sama końcówka układu bardzo czesto nie pomagają bo klapa laduje w wymienniku , chyba ze masz niebywale szczeacie i tylko maja luz na osce.
    Jest program si 6285 z 1 lub 2 - i tam jest zmiana pracy skrzyni biegów dowiedz sie na serwisie może zmienia ci? Do skrzyni scanii 12+2.
  • Poziom 5  
    Kakibara, Darfur5, dziekuje za odp.
    Odnośnie spalania, w Manie powinno być mniejsze niż w Volvie, wiem ponieważ zawodowo zajmuję się szkoleniem z ekonomicznej jazdy, oraz testami samochodów ciężarowych, jeździłem MANami które spalały 19-20 litrów w dość trudnym terenie. Ładunki te same, trasa ta sama, tydzień w tydzień.
    U nas jest podobnie. Jak Volvo zaczęło palić pod 27l na lekko, 31-33 na ciężko to od razu serwis i dziś problemu nie ma.
    W Volvie diagnoza szybka i konkretna, ale to euro5 więc prościej.
    W euro6 też ostatnio mieli problemy żeby prawidłowo zdiagnozować, pół samochodu wymienili, samej robocizny na 12000pln, a skończyło się wymianą wkłady DPF, KAT.
    Ale 12000 poszłoooo psu......
    Nie lubię sponsorować serwisów ASO, lepiej sponsorować "sie pomaga", potrzebujących albo lokalny sport.
    W manie już zostawiłem nadprogramowe 3000 samej robocizny.
    Wracając do spalania, nasz MAN ma szybszy most niż Volvo więc samymi obrotami silnika powinien zejść niżej, biorąc pod uwagę tą samą prędkość przelotową.
    Nie jest to aż tak istotne, to jest niewielka różnica. Dobry kierowca zniweluje straty technologiczne pomiędzy E5 a E6.

    Dodano po 35 [minuty]:

    Do Kakibara
    Sytuacja jest następująca
    AD1. Ja nie jestem mechanikiem, dzięki za podpowiedź, pytanie dlaczego serwis jednoznacznie nie informuję klienta, że dyszy wtrysku nie czyścimy, tylko ją czyści. Pierwsze co wczoraj zrobili po rozebraniu układu ADblue to zabrali się za czyszczenie dyszy.
    Ja na to, że proszę założyć nową, bo jak tak dalej pójdzie to więcej wody wyleją i prądu zużyją jak ta dysza kosztuje.
    szkoda naszej pracy. ale założyć nową to 1h, a polewać pewnie 3h. Jest różnica w robociźnie? może się mylę, może już patrze na to przez złość, która mnie ogarnia.
    AD2. Zawór Pierburg wymieniono na nowy typ + przejściówka, sorry mogłem od razy zwięźlej, jak trzeba mogę numer części podać, stary mam, również sprawny jak się okazuje.
    AD3. Wymieniono "przewód wydechowy ruch powrotny spalin 51.08153-0149"
    Klapy sprawne (51.08150-6143), ale podejrzewam że w innych okolicznościach klient płaci również za klapy,
    Klapy, są uruchamiane za pomocą siłownika, otwierają się i zamykają,
    wczoraj mechanik stwierdził że są do wymiany klapy, ponieważ na mechanizmie ruchu, tam gdzie jest ośka, wałek na którym są zamocowane klapy, to połączenie jest nieszczelne. czyli z spaliny wydostają się przez obudowę klap na zewnątrz w miejscu gdzie jest ośka, mechanizm ruchu moge dla zobrazowania podesłać rys. tech.
    AD4. Nie wiem jak jest zapełniony filtr, jakaś paranoja, nikt mi nie udzielił takiej informacji,
    AD4.1 Pytanie dlaczego nie pomierzyli zapełnienia, nie skontrowali poprzez wyjęcie i kontrole organoleptyczną?
    AD4.2 Klapy sprawne, testowane 30 minut, otwieranie zamykanie, siedzą twardo na ośce, żadnych objawów zużycia, awarii.
    AD4.3 Śruba na obudowie zaworu zwrotnego 5108151-0221 urwana, testy wykazały że nie powoduje nieszczelności.
    Wymiana śruby z kosztami robocizny coś pod 700 pln, jest na to chyba 4h w ASO, więc mówię że jak taka sytuacja to nie ruszać, bo jak szczelne to po co,
    a jak za chwilę się okażę, że to DPF zapchany to nie ma sensu.
    Już myślę sobie tak.
    W poniedziałek jadę na serwis, wykręcam cały tłumik, kompletny z kat i dpf. Jadę regeneruje wszystko + cały regenerowany EGR z klapami przednimi i tylnymi. KAT + DPF + EGR =6000pln plus robocizna montaż demontaż.
    Już sam nie wiem co robić,
    masakra, nigdy więcej MAN. Nigdy.
    Adblue ponoć wszystko sprawne, drożne, ciśnienia prawidłowe, cholera ich tam wie, dłubali przy tym adblue, sam nie wiem ile. Cały dzień.

    Kakibara u mnie skrzynia ZF, działa ok, wgrany nowy soft, ten z efficientroll, także ok, tłucze, stuka puka, jakby się miała rozlecieć albo coś by się miało urwać, ale nie ruszam, niech tak sobie żyje własnym życiem. Czasami wydaje mi się, że Niemcy w obudowie skrzyni ukryli chłopa co przy przełączaniu biegów wali młotkiem po trybach, ale niech tak sobie wali, nic mu nie jest już 350 tysi, to i następne przejeździ.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Jest jeszcze jedno pytanie
    Mechanik na teście dynamicznym stwierdził, że turbina przeładowuje.
    Pytanie co to gwizdy i świsty podczas doładowania?
    Dlaczego serwis nie może podmienić tłumika z drugiego pojazdu, tak aby można było jednoznacznie zdiagnozować, czy przypadkiem problem nie leży po stronie zapchanego układu wydechowego?
    Czy takie objawy mogą zaistnieć przy zapchanym wydechu, kat + dpf?
    o czym nas informuje błąd EDC 03817 Permanent System Deviation Exhaust BackPressure
  • Poziom 19  
    Najpierw trzeba się zająć hamulcem silnikowym bo to on może powodować świst podczas przyśpieszania i generować kolejne problemy typu wysokie spalanie lub problemy z wypalaniem DPF i usterkę EDC3817. Jeśli odczuwalne jest pogorszenie jego pracy to na 90% tam tkwi problem
  • Poziom 5  
    ok, teraz hamulec silnikowy.
    Jak to się dzieje, że do obsługi hamulec działał i hamował, a po obsłudze nagle przestaje działać?
    Strach pomyśleć co będzie przy następnej wizycie.
    Każdy dzień przestoju strata 3000pln
  • Poziom 31  
    Słuchaj trasa z 4 tonami na swiecko to nie to samo do czego auto ciezarowe jest stworzone czyli 20 ton i jedziesz na dół Francji lub na poludnie z Polski np. W strone Rumunii.
    I jeżeli spali ci na pelnym gazie w jedna i druga strone twoje średnio 19l to mozesz iść prosto do Man-a. Masz stanowisko glownego inżyniera procesu.
    Sam koń volvo spali mniej na tej samej trasie i jak piszesz do 80km/h.
    W firmie też u nas wieszają zbiorniki za kabiną i każą jeździć 80km/h po autostradzie - wszyscy kierowcy się śmieją i tylko kiwaja głowami z usmiechem i mają to w d...przynajmniej u nas. Moze dlatego ten man jest taki zamulony bo powinien być kręcony do odcięcia? A nie tryb eco - jezeli to stosujecie musza byc inne oleje czestszy czas zmiany, a i tak nie mam wykresu przy sobie filtr wczesniej do zmiany.
    Sruba ma być od przodu na miejscu- dlatego masz ten swist pod górkę lub przy przyspieszaniu.
    Które klapy byly rozebrane i testowane ? Z przodu czy z tyłu wymiennika.
    Ja chcem wiedzieć czy mechanik rozkręcil tył lub przód i widział to organoleptycznie a nie na komputerze wysterowal je.
    Przy bledzie zablokowania byl by tylko blad ugr-a , zablokowana oska.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Przecież pojedziesz w poniedziałek to zgłoś zrobic w tym manku wysterowanie hamulca z zapleczem części to max 30 minut wszsytkie zawory na wierzchu.
    Co to w transporcie 3tys zl - to waga ciężka😄
    Man euro 6 - nowy filtr, nowy wymiennik, nowa pompa adblue, nowe wszystkie wtryski!- i wszystko przez podobna usterkę ale nie przejmuj sie jeszcze nie zrobiony kolega będzie dalej go tluk. A zapomniał bym 3x holownik bo po 200km nie idzie go odpalić.
  • Poziom 5  
    Jeździłem do Erywania, Volvem FH4 500 Spalanie średnie z trasy 28-32,.
    Opis trasy do Erywania ser 22 tony, z powrotem 1500 pusto do Turcji i załadunek np, soki z okolic Denizli, góry przepotężne.
    Robiłem szkolenie u znajomego, jeżdżą na Rumunie, krótkie trasy 800km tam i z powrotem, spalanie do 32, jak ogień to 34.
    Także wiem co robię. Nasz jak trzeba to dostanie po garach aż miło, kierowca nie może jeździć wiecznie eko bo pierdolca dostanie. Także nie ma co się czepiać trybu eksploatacji.
    Pracowałem w firmach 200 - 500 aut, ograniczaliśmy spalanie poprzez niskie obciążenie silnika, inny styl jazdy, i żadna firma nie miała z tego tytułu wyższych kosztów eksploatacji.
    Raczej odwrotnie.
    Prosta sprawa, większe obciążenie silnika, większe spalanie, więcej spalin, szybciej zabity filtr DPF, KAT itd.
    Pracowałem na Kaukazie, Volvo FH4 130000km, od nowości zero usterki - powód, prawidłowa eksploatacja.
    Pracowałem w firmie Maszoński, średnie żużycie z 80000km 22l, Volvo FH4 460, zero usterki. Zestaw Tandem. Prawidłowa eksploatacja.
    Pytanie jak był eksploatowany MAN do zakupu przez nasza firmę, ale sądząc po średnim zużyciu paliwa z całej eksploatacji to niezbyt odpowiedzialnie, ponieważ komp pokazał 30l/100km
    po 6 miesiącach naszej jazdy średnie zużycie spadło na 29,6.

    I jeszcze jedno. Nie prawda że jest zamulony itd, itp, ponieważ do Obsługi, z pękniętą rurą EGr wszystko było w miarę ok. po prostu palił ok 2l/100km więcej aniżeli stare Volvo FH440
    Do obsługi S12, wymiany filtrów, oleju, rury Egr, samochód był praktycznie bezawaryjny, jedyny problem to wciąż zapychający się układ Adblue.

    Na ten moment:
    Świst gwizd turbiny
    DPF , Kat,
    Hamulec, EGR, i cholera wie co jeszcze
    Brak mocy, górski nie hamuje,
    pali jak VOLVO FH12 380 na Hiszpanie z drzewem z Zaklikowa do Burgos, non stop ogień.
    strach pomyśleć co by było jakby na Rumunie nim pojechać albo do Turcji. Pod górke z Mersinu to by go chyba Tureckie BMC wyprzedzały

    Dodano po 1 [godziny] 50 [minuty]:

    Byłoby pięknie jakby wysterowanie hamulca faktycznie zajęło 30 minut.
    Byłoby jeszcze piękniej jakby ASO policzyło za 1/2h roboczogodziny.
    We wtorek jest planowany załadunek, robota ta co zwykle. Ciekawe czy pojedzie?
    Na pewno dam znać
  • Poziom 31  
    No i co z naprawą? Docisneli wtyczkę od hamulca silnikowego? Doprowadziles go do porządku? Jaka była przyczyna.
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich po raz kolejny.
    Koledzy, wydaje mi się że z tymi pojazdami jest jakiś problem.
    Aczkolwiek, ja już zgłupiałem i na ten moment jest podejrzenie że wysokie zużycie paliwa jest spowodowane oponami.
    Będę to sprawdzał w tym tygodniu.
  • Poziom 31  
    Nie chciałbym rozpoczynać kłótni ale ograniczyles spalanie w firmie gdzie było 500 aut a nie zauważyłeś problemu z oponami - będę czekał na rozwiazanie, wyżej pisałaś że potrafił się dopalac 3 razy w trasie - już jest ok? Sprawdziles wreszcie ile jest sadzy w filtrze?
    Ostatnio jeździłem manem e6 750 tys km i myślałem,że koparka mi opadnie na podłogę jak to szło do przodu nowszą 500 nie miał by szans,chyba tylko Iveco mu dotrzyma kroku.