Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego 815 - Bład czujnika zużycia klocków hamulcowych

Grzegorz Kry 17 Sty 2019 17:10 168 9
  • #1 17 Sty 2019 17:10
    Grzegorz Kry
    Poziom 2  

    Witam , posiadam Atego 815 2003 r , na wyświetlaczu od 2miesięcy czasu pokazuje bląd BS , dziś zostały wymienione tarcze i klocki hamulcowe , po podpięciu skanera wykazało usterkę czujnika zużycia okładzin w prawym przednim kole , dokonałem podmiany około 10 innych zacisków podpinając tylko wtyczkę , błąd nie zniknął m zużycie klocków na pozostałych wykazywało w przedziale 2-3 % a na tym kole 102 % , postanowiłem zmierzyć napięcia między pinami na wtyczce i wyszło mi coś takiego
    prawy przód piny AB 2,1V piny BC 4,9V
    lewy przód piny AB 4,9 V piny BC 4,9 V
    lewy tył piny AB 4,9 V piny BC 4,9 V
    wnioskuję , że nie jest to problem z czujnikiem a jak nie to gdzie dalej szukać ?

    0 9
  • #2 17 Sty 2019 17:38
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Jakie masz czujniki ?
    Próbowałeś kalibrować?

    0
  • #3 17 Sty 2019 17:50
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Wygląda na to że mierzysz napięcie zasilania i tu wychodzi na to że masz uszkodzony kabel częsty problem na osiach skrzętnych.

    0
  • #4 17 Sty 2019 18:57
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Grzegorz Kry napisał:
    gdzie dalej szukać ?


    Przewody pomiędzy czujnikiem zużycia klocków a sterownikiem.

    0
  • #5 17 Sty 2019 22:03
    Grzegorz Kry
    Poziom 2  

    saron22 napisał:
    Grzegorz Kry napisał:
    gdzie dalej szukać ?


    Przewody pomiędzy czujnikiem zużycia klocków a sterownikiem.


    A mam takie jeszcze pytanie orientujesz się może do której wtyczki idą przewody z tego zacisku ? A jeszcze lepiej pod jaki numer .

    Z góry dziękuję za odpowiedzi wszystkim.

    0
  • #6 17 Sty 2019 22:41
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Coś mi się tu nie zgadza - o ile mnie pamięć nie myli, to Atego 815 zaliczane do tzw. "Atego lekkich" nie ma sensora procentowego zużycia, tylko zwykły czujnik zużycia krańcowego - wszystkie połączone są szeregowo i w związku z tym nie ma identyfikacji, w którym kole jest usterka. Najlepiej chyba, jak byś podał VIN - bo jeżeli w aucie jest rzeczywiście układ BS (np. jako specjalna opcja) to będzie ciężko to znaleźć w schematach dla wersji standardowej.

    0
  • #7 17 Sty 2019 23:29
    Grzegorz Kry
    Poziom 2  

    Gerri napisał:
    Coś mi się tu nie zgadza - o ile mnie pamięć nie myli, to Atego 815 zaliczane do tzw. "Atego lekkich" nie ma sensora procentowego zużycia, tylko zwykły czujnik zużycia krańcowego - wszystkie połączone są szeregowo i w związku z tym nie ma identyfikacji, w którym kole jest usterka. Najlepiej chyba, jak byś podał VIN - bo jeżeli w aucie jest rzeczywiście układ BS (np. jako specjalna opcja) to będzie ciężko to znaleźć w schematach dla wersji standardowej.


    Atego 815 ma 2 modele , różnica jest już na gołe oko w licznikach , posiadają 2 rodzaje zacisków hamulcowych , 2 i 3 przewodowe , dwu przewodowe tak jak piszesz ale 3 już wiać na skanerze zużycie klocków. Tu jak ja się teraz nie mylę oba modele różnią się już pierwszy gładki tłok dociskowy i nastawiane kluczem 8 mm a w drugim tłoczek dociskowy ma odwrotność grzybka i nastawiany specjalną nasadką gwiazdkową i są chyba montowane od 2001.

    0
  • #8 18 Sty 2019 00:13
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Grzegorz Kry napisał:
    Atego 815 ma 2 modele , różnica jest już na gołe oko w licznikach

    Nie masz racji. Auta o tym samym oznaczeniu handlowym (w tym przypadku '815") z tego samego okresu produkcji nie mogą mieć różnych liczników. Lepiej podaj ten VIN bo sam jestem ciekaw, co ty tam rzeczywiście masz.

    0
  • #9 18 Sty 2019 09:13
    Grzegorz Kry
    Poziom 2  

    Gerri napisał:
    Grzegorz Kry napisał:
    Atego 815 ma 2 modele , różnica jest już na gołe oko w licznikach

    podaj ten VIN


    Proszę Vin WDB9702231K823958

    Atego 815 - Bład czujnika zużycia klocków hamulcowych

    0
  • #10 18 Sty 2019 13:56
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Grzegorz Kry napisał:
    Proszę Vin WDB9702231K823958

    No więc nie masz 815 tylko 818. Czyli masz ode mnie w prezencie 30 koni dodatkowo.
    Auto jest dosyć bogato wyposażone, i tak jak przypuszczałem "inteligentny system hamulcowy" pojawia się w opcjach wyposażenia ponadstandardowego z kodem BB1. Licznik ma tak samo zmieniony na zamówienie (kod JK2) na licznik pokazujący grafikę na wyświetlaczu. W ogóle wg wyposażenia to dziwne auto - ciekawe pod co to było zamówione...
    Jak znajdę chwilę (może w weekend) to poszukam połaczeń zacisku do sterownika.

    EDIT
    Nie mam schematu dla hamulca z kodem BB1, ale jest z kodem BB8 - powinno być to samo. Sprawdź kabelki:
    Kabel A z czujnika (niebiesko/żółto/zielony) idzie na wtyczkę X4 sterownika (21 pinową) pin 8
    Kabel B z czujnika (niebiesko/brązowy) do pinu 7 wtyczki X4
    Kabel C z czujnika (szaro/niebieski) do pinu nr 9 wtyczki X4

    0