Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGS 18.440 - Awaria Abs

jarko2f 17 Sty 2019 20:18 258 26
  • #1 17 Sty 2019 20:18
    jarko2f
    Poziom 12  

    Witam, mam problem z Abs w Manie, zawieciła się kontrolka z błędem Abs i wyświetla w EBS dwa aktywne błędy :
    1) 0 04601-00 jak dobrze sprawdziłem to jest z różnić zużycia okładzić kolcków
    2) 0 04509-00 --?
    i jeszcze jeden w ZBR też aktywny
    1) 5 03500-00 --?

    dodam że, w live data prwaidłowo odczytuje obroty kól na aucie, ale niestety niema podglądu na przyczepę. W przyłacze elektryczne przyczepy sprawdzone. Może ktoś z kolegów po kodach błedów zasugeruje gdzie mogę szukać usterki. Wnioskuje po parametrach live że problem tkwi w przyczepie, proszę mnie poprawić jeśli się myle.

    0 26
  • #2 17 Sty 2019 20:29
    Fast_international
    Poziom 7  

    Witaj,

    ZBR 03500 to ogólnie problem z ABS w naczepie. Przerabiam to co jakiś czas. Zacznij od sprawdzenia czujników, koronek, wiązek i kostek. Jeśli tu nic nie znajdziesz, musisz sprawdzać dalej. Ale skoro nie widać prędkości obrotowej kół, obstawiam czujniki ABS/Odstępy

    Pozdro

    0
  • #3 17 Sty 2019 20:41
    jarko2f
    Poziom 12  

    Nie widać, bo niemam takiej funkcji w Autocom. Tak na marginesie to dodam ze mam problem z różnicą zużywania się klocków na tylnej osi, siłowniki dałem do sprawdzenia i zaciski tez pracują normalnie. Za to jest różnica w siłach hamowania, gdzie mogę szukać przyczyny.

    0
  • #4 17 Sty 2019 21:03
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Przewody od modulatora do siłownika równej długości?

    0
  • #5 17 Sty 2019 21:32
    jarko2f
    Poziom 12  

    Under_Pressure napisał:
    Przewody od modulatora do siłownika równej długości?

    Tak, wcześniej usterka nie występowała

    0
  • #6 17 Sty 2019 21:38
    PLEXI
    Poziom 24  

    Roznica w zużyciu klocków przekraczającą 30% między kołami na osi, lub między osiami też powoduje zaswiecenie się EBS.

    0
  • #7 17 Sty 2019 21:48
    jarko2f
    Poziom 12  

    PLEXI napisał:
    Roznica w zużyciu klocków przekraczającą 30% między kołami na osi, lub między osiami też powoduje zaswiecenie się EBS.

    tak tylko umnie Swieci ABS i czy to może być przyczyna ?

    0
  • #8 17 Sty 2019 21:59
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    ABS - EBS to jedno i to samo. Nie chce mi się tłumaczyć, ale w skrócie chodzi o to, że jesli świeci ci się kontrolka ABS to masz usterkę w EBS. Ponieważ układów ABS nie stosuje się już od ładnych kilku lat. Tylko kontrolka pozostała ta sama.

    0
  • #9 17 Sty 2019 22:07
    PLEXI
    Poziom 24  

    Nieprawda.
    Wiemy oboje jakie są różnice są między EBS a ABS.
    W technologii abs, możesz mieć co najwyżej jeszcze asr, a w EBS masz ESP czyli kontrolę trakcji itd.
    W abs masz tylko elektrozawory które albo blokują dojście powietrza do słownika z pedału hamulca albo nie, albo Spuszcza ja powietrze z siłownik do atmosfery albo nie.
    EBS potrafi regulować ciśnień iem hamowania na każde koło z osobna, ABS tego nie potrafi.
    To tak dla niewtajemniczonych.

    0
  • #10 17 Sty 2019 22:09
    jarko2f
    Poziom 12  

    ok, w skrócie chodzi o usterkę w układzie hamulcowym, tylko te błędy ?:
    ZBR 5 03500-00 --?
    EBS 0 04509-00 --?
    pomoże ktoś ? są AKTIV

    0
  • #11 17 Sty 2019 22:22
    PLEXI
    Poziom 24  

    EBS 4509-00 sygnał czujnika zużycia okładzin koło 3, 00 oznacza błąd niesprecyzowany , czyli os napędowa bodajże lewe koło, sprawdź czy wszystkie wtyczki są dobrze włożone w modulator. A w monitoringu okładzin na wyświetlaczu co pokazuje??

    0
  • #12 17 Sty 2019 22:32
    jarko2f
    Poziom 12  

    PLEXI napisał:
    EBS 4509-00 sygnał czujnika zużycia okładzin koło 3, 00 oznacza błąd niesprecyzowany , czyli os napędowa bodajże lewe koło, sprawdź czy wszystkie wtyczki są dobrze włożone w modulator. A w monitoringu okładzin na wyświetlaczu co pokazuje??

    Tak właśnie są róznice w zużyciu okładzin na tylnej osi, lewa strona słabiej hamuje też szukam przyczyny, już wyżej o tym pisałem

    0
  • #13 17 Sty 2019 22:35
    PLEXI
    Poziom 24  

    A wyświetlacz jakie procenty pokazuje na poszczególnych osisch/ kołach??

    0
  • #14 17 Sty 2019 22:40
    jarko2f
    Poziom 12  

    PLEXI napisał:
    A wyświetlacz jakie procenty pokazuje na poszczególnych osisch/ kołach??

    teraz nie pamietam, ale róznica duża wydaje mi się prawe 43% lewe 70%

    0
  • #15 17 Sty 2019 22:44
    PLEXI
    Poziom 24  

    Tak jak pisałem wyżej 30% różnicy między stronami na osi, lub między osiami powoduje błąd EBS.
    Wycofaj grzechotka tloczki tak w celu sprawdzenia, wyłącz zapłon, włącz zapłon zobacz ile pokazuje.

    0
  • #16 17 Sty 2019 22:53
    jarko2f
    Poziom 12  

    ok. tak zrobie tylko ten bład ZBR 5 03500-00 --?

    0
  • #17 17 Sty 2019 22:56
    PLEXI
    Poziom 24  

    Ten błąd powinien zrobić się nieaktywny jak EBS będziesz miał czysty 😀

    0
  • #18 17 Sty 2019 22:59
    jarko2f
    Poziom 12  

    A gdzie mogę szukać usterki jak mam różnice w sile hamowania ?

    0
  • #19 17 Sty 2019 23:13
    PLEXI
    Poziom 24  

    W EBS można siłę korygować laptopem.
    Ale warto sprawdzić prowadnice na zaciska h i czy czasem siłowniki nie są nieszczelne, lub czy nie mieszają powietrza między ręcznym a roboczym.

    0
  • #20 17 Sty 2019 23:20
    jarko2f
    Poziom 12  

    Siłownik był sprawdzany w firmie która zajmuje sie regeneracją, a zaciśk przy wymianie klocków nie nosił sladów zatacia. Jakimi programai można korygować siłe hamowania w manie ?

    0
  • #21 17 Sty 2019 23:36
    PLEXI
    Poziom 24  

    Autocomem z Chin tego nie zrobisz, oryginałem chyba też nie.
    Nie wiem czy mancats pozwala ba to, musiałbym zapytać kolegi,
    Ale napewno takie coś jak wabco-würth takie coś potrafi, ale żeby przy tym grzebać trzeba mieć drugi stopień wtajemniczenia 😀, specjalny kod po którym Wrazie nieszczęśliwego wypadku i zczytaniu zawartości epromu z modulator wiadomo kto i co robił.

    0
  • #22 18 Sty 2019 09:54
    svavecone
    Poziom 25  

    "W EBS można siłę korygować laptopem." .... Sporo mozna sie od kolegi PLEXI nauczyc , lecz trzeba przymruzyc oko na niektore z takich podpowiedzi .
    Zapomnij o korygowaniu sily hamowania , sciagaj hamulce i patrz co tam sie dzieje .

    0
  • #23 18 Sty 2019 10:03
    PLEXI
    Poziom 24  

    Laptopem poprzez odpowiednie oprogramowanie i interfejs. Gdybyś miał oryginalny program i interfejs wabco albo Knorr wiedzial byś, że piszę prawdę, nie podważalbyś tego co napisałem.

    0
  • #24 18 Sty 2019 10:36
    svavecone
    Poziom 25  

    Mozna to i bez laptopa wstawic zawor redukcyjny pomiedzy modulatorem a zaciskiem . Nie podwazam , nie znam oprogramowania producentow systemow hamulcowych , , sugeruje aby nie ingerowac w oryginalny system EBS ,( jest to malo legalne jak i niebezpieczne zarazem) , tylko naprawic usterke.

    0
  • #25 18 Sty 2019 11:01
    PLEXI
    Poziom 24  

    Oczywiście masz całkowitą rację, nie możemy laptopem na siłę osłabiac dobrego koła tak by hamowalo tak słabo nijak zepsute koło.
    Poza tym w przypadku takich regulacji niezbędne jest stanowisko rolkowe.

    0
  • #26 18 Sty 2019 11:59
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Nawet oprogramowaniem Knorr czy Wabco nie można zmienić siły hamowania dla lewego czy prawego kanału w przypadku modulatora dwukanałowego. Proszę bzdur nie pisać i nie wprowadzać zbędnego zamętu.
    Można zmienić ciśnienie hamowania modyfikując krzywą ciśnienia w zależności od obciążenia pojazdu ale zawsze prawy i lewy kanał będzie hamował z taką samą siłą.

    0
  • #27 18 Sty 2019 14:05
    PLEXI
    Poziom 24  

    Oczywiście.
    Dlatego pisałem, że autor tematu powinien zbadać poradnosc działania zacisków. W tym jesteśmy zgodni.
    No i oczywiście tak jak napisałeś można zmieniać krzywą hamowania walecznosci od obciążenia samochodu.

    0