Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VOLVO FH13 WEBASTO - THERMO 90ST

dzidek1903 17 Sty 2019 21:18 246 14
  • #1 17 Sty 2019 21:18
    dzidek1903
    Poziom 11  

    Witam
    Jak w temacie problem mam z webastem wodnym THERMO 90ST
    Piec nie może wystartować Na początku wszystko przebiega normalnie uruchamia pompke obiegową włacza sie wentylator uruchamia sie pompa paliwa itd .
    Zaczyna lekko dymić zaciepla sie plyn na przewodach przy pompie wiec jakby startowało, po czym zatrzymuje pompke paliwa piec sie przedmuchuje i wyłącza a na klawiszu pojawia sie kod błyskowy 1/5
    Ponowne uruchomienie i ta sama sytuacja

    Czy ktoś posiada opis błedyw migających dla tego modelu

    Piec po wymianie paleniska (byla w nim dziura) , czujnika płomienia i świecy
    Wczesniej wymieniona też była pompa obiegu płynu

    Pozdrawiam

    0 14
  • #2 17 Sty 2019 21:29
    marcin.koz2910
    Poziom 26  

    zdejmij wężyk od paliwa i włącz zobacz czy podaje paliwo ponieważ nie może wytworzyć płomienia

    sprawdź czy nie jest przytkana pompka lub nie jest uszkodzony przewód doprowadzający paliwo do agregatu, zakładam że środek pieca nie budzi wątpliwości bo napisałeś że coś tam wymieniono

    http://c470.jerodisys.com/470Lib/t90sst.pdf strona 304 kody błędów

    0
  • #3 17 Sty 2019 22:12
    dzidek1903
    Poziom 11  

    Juz tak robiłem i podaje ale wydawało mi sie ze zbyt mało tego paliwa bo tylko takie krople szły
    Wiec podmienilem na inną i jest ten sam efekt tylko ze mocniej kopci Podmieniona jest od innego typu (od 2000st) ale są chyba takie same.

    Dzieki za instrukcje Sprawdze wszystko raz jeszcze

    0
  • #4 17 Sty 2019 22:28
    marcin.koz2910
    Poziom 26  

    Pompki są te same byle 24V i diesel
    Sprawdź przewód paliwowy i w okolicach zbiornika paliwa volvo montowalo przed pompka filterek zerknij też na niego.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Postaram się poszukać manuala dla Twojego volva. Który to jest rocznik auta?

    0
  • Pomocny post
    #5 17 Sty 2019 23:28
    Hart3
    Poziom 25  

    Błąd oznacza że w zadanym czasie nie nastąpił prawidłowy rozruch ogrzewania.Pytanie czy palnik został należycie założony np.pierścień wirowy,nie podwinęła się gumowa uszczelka,jak wygląda dawka powietrza regulowana imbusem 5-ką.Kocioł rura i tłumik nie są zabite sadzą?Jeżeli chodzi o dawkę paliwa to z praktyki na 100 impulsów powinno przypadać 7-8 ml paliwa dozowane np.do strzykawki.

    0
  • #6 18 Sty 2019 11:04
    marcin.koz2910
    Poziom 26  

    Hart3 napisał:
    jak wygląda dawka powietrza

    ja by tego nie ruszał puki nie sprawdzi się innych możliwych awarii

    A jak kogoś interesuje to w w/w instrukcji strona 601

    Cytat:
    Obracanie w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara: wartość CO2 jest zmniejszona (pozwól grzejnikowi
    uruchomić przez około 5 minut przed pomiarem).
    Ustawienie zgrubne: Wkręć całkowicie śrubę regulacyjną
    zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie jeden z powrotem.

    0
  • #7 18 Sty 2019 12:09
    Hart3
    Poziom 25  

    [quote="marcin.koz2910"]

    Hart3 napisał:
    jak wygląda dawka powietrza

    ja by tego nie ruszał puki nie sprawdzi się innych możliwych awarii

    Kolego Marcinie...trochę praktyki i widać czy było ruszane,lecz niewątpliwie ta regulacja ma duże znaczenie przy odpalaniu

    0
  • #8 18 Sty 2019 12:26
    marcin.koz2910
    Poziom 26  

    Muszę się z kolegą zgodzić :)

    0
  • #9 18 Sty 2019 20:57
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Brak podtrzymania płomienia. Wymień poniższy element i problem zniknie. Jest opcja tańsza wymiany samej siatki wewnątrz paleniska ale czy sobie z tym poradzisz? Jak ją wyciągniesz to zrób zdjęcie i zamieść to ocenimy czy jest do wymiany. Uważaj na świecę żarową i czujnik płomienia elementy są bardzo kruche i nie mało kosztują Jeden z nich jest przykręcony śrubką wiec nie wyrywaj na siłę.

    0
  • #10 18 Sty 2019 22:31
    Hart3
    Poziom 25  

    Stanisławpiotr o wymianie tych elementów autor pisze w pierwszym poście.

    0
  • #11 18 Sty 2019 23:07
    dzidek1903
    Poziom 11  

    marcin.koz2910 napisał:
    Pompki są te same byle 24V i diesel
    Sprawdź przewód paliwowy i w okolicach zbiornika paliwa volvo montowalo przed pompka filterek zerknij też na niego.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Postaram się poszukać manuala dla Twojego volva. Który to jest rocznik auta?


    Volvo jest 2011 rok Po podmianie pompki raz piec odpalił ale kopcił jak huta Katowice
    Biały gesty i dym. chodziło tak z 15 min po czym wyłączyłem zeby zobaczyć czy odpali raz jeszcze Niestety nie
    Zastanawiam sie własnie nad regulacją tej dawki powietrza ale nigdy wczesniej tego nie ustawiałem

    Najciekawsze jest ze piec działał aż pompka obiegowa nie siadła Później juz tylko jak pisałem wyżej

    Dodano po 7 [minuty]:

    Hart3 rura wydechu i zasysania są ok pierscien wirowy raczej też, ciężko tam coś źle poskładać tym bardziej jak samemu sie rozbierze i składa na nowo od razu
    No nic dam znać jak będzie coś nowego
    Pozdrawiam

    Dodano po 11 [minuty]:

    stanisławpiotr napisał:
    Brak podtrzymania płomienia. Wymień poniższy element i problem zniknie. Jest opcja tańsza wymiany samej siatki wewnątrz paleniska ale czy sobie z tym poradzisz? Jak ją wyciągniesz to zrób zdjęcie i zamieść to ocenimy czy jest do wymiany. Uważaj na świecę żarową i czujnik płomienia elementy są bardzo kruche i nie mało kosztują Jeden z nich jest przykręcony śrubką wiec nie wyrywaj na siłę.


    Jak już kolega wyżej napisał te elementy zostały już wymienione i brak efektu
    a druga sprawa to nie brak płomienia a brak uruchomienia pieca

    poczatkowo pisałem ze to błąd 1/5 ale z instrukcji jaką podesłał kolega wyżej wynika ze to jednak 5/1 czyli brak startu VOLVO FH13 WEBASTO - THERMO 90ST

    0
  • #12 19 Sty 2019 17:25
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    sprawdź doprowadzenie powietrza i odprowadzenie gazów czy nie zatkane i silnik ogrzewania czy się nie przyciera

    0
  • #13 19 Sty 2019 19:35
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Dziękuje za zwrócenie uwagi, fakt nie zauważyłem wpisu o wymianie paleniska. Nadal podtrzymuję swoja teorie że powodem jest brak podtrzymania płomienia być może z braku odpowiedniej dawki paliwa jeśli palenisko jest ok. Wygląda na to że dym pojawia sie tylko wtedy gdy rozżarzona jest świeca żarowa lecz gdy system ją wyłącza czujnik nie wykrywa płomienia i wchodzi w fazie przedmuchu. Chyba że piec po pojawieniu sie dymu przez pewien cas podejmuje pracę specyficznie dudniąc. Zdarzylo mi się w podobnym piecu przypadek odsuwającego się wirnik dmuchawy od podstawy kanału tłoczącego powietrze na paleniska. Usterka ta podawała że za mało powietrza bylo wtłaczane na palenisko, co powodowało trudności z odpaleniem ,zadymianie i gaśnięcie pieca.

    0
  • #14 22 Sty 2019 23:18
    dzidek1903
    Poziom 11  

    Witam wszystkich i dzieki za cenne porady/uwagi
    Sprawa do zamkniecia piec uruchomiony
    Problem był z paleniskiem a raczej z jego wadą polegającą na braku otworu przez który ma się przedostać płomień w fazie rozruchu (chyba na produkcji coś poszło nie tak)
    Wymiana obudowy palnika ze starego z siątką z nowego załatwiła sprawe Piec pali od kopa

    Pozdrawiam

    0
  • #15 22 Sty 2019 23:19
    dzidek1903
    Poziom 11  

    Witam wszystkich i dzieki za cenne porady/uwagi
    Sprawa do zamkniecia piec uruchomiony
    Problem był z paleniskiem a raczej z jego wadą polegającą na braku otworu przez który ma się przedostać płomień w fazie rozruchu (chyba na produkcji coś poszło nie tak)
    Wymiana obudowy palnika ze starego z siątką z nowego załatwiła sprawe Piec pali od kopa

    Pozdrawiam

    0