Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes V-Class (Vito) z silnikiem VR6 - niewłaściwa praca silnika

neon121 05 Wrz 2005 16:19 10617 21
  • #1 05 Wrz 2005 16:19
    neon121
    Poziom 18  

    Witam!
    Zaprzyjaźniony mechanik dostał ostatnio do zrobienia Mercedesa V-Class (Vito) tylko że z silnikiem VR6 (tego z VW), sam nie wierzyłem dopuki nie zobaczyłem, że takie coś jest. Rocznik 98.

    Problem jest taki, że silnik na wolnych obrotach ledwo pracuje, nierówno, dopiero powyżej 3 tyś, jego praca się stabilizuje.
    Historię jaką powiedział właściciel tego auta, była taka, że podczas jazdy coś go zmuliło, wyminili w nim świece i pomogło, ale po 2 tygodniach znowu to samo i wymienili wtedy przewody WN, ale niebawem znowu to samo. Wkońcu stało się tak, że katalizator tak się nagrzał, że prawie się stopił. Powodem tego było pęknięcie ślizgacza od napinacza łańcucha rozrządu i zmiana fazy rozrządu, przez co paliwo spalało się w katalizatorze.

    Zrobili napinacz i od razu głowicę (tzn. wszystkie uszczelnienia i zawory). Przy zdjętym kolektorze sprawdzane były wtryskiwacze, czy pracują i są OK. Wymieniona została także cewka zapłonowa na nową.
    Teraz efekt jest taki, że silnik ciężko pali, a jak już zapali, to pracuje bardzo nierówno i po dodaniu gazu do ok. 3 tyś. obr. niemoże się zebrać.

    Pytanie moje jest też takie jaki jest tam komputer, KTS500 wykrywa go jako Motronic M3.8.x i ostrzega, że nie jest pewien, czy to ten sterownik, ale błędy da się czytać i kasować. Było kilka błędów, ale głównie przez rozpinanie złączy podczas remontu, ale po ich skasowaniu jedyny jaki pajawia się w silniku to "Cewka blokady odjazdu - Błąd", czy jakoś tak, gdzieś miałem zapisane, tylko to się ciągle powtarza.

    Proszę o pomoc, bo auto jak mi powiedział nie jeździ już 3 miesiące

    Pozdrawiam

  • #2 05 Wrz 2005 17:17
    sigi
    Spec od samochodów

    Wygląda to na uszkodzenie bądź na ingerencję w imm. Ale to wszystko trzeba zobaczyć aby cokolwiek więcej powiedzieć.

    Pozdrawiam.

  • #3 05 Wrz 2005 19:26
    slon13
    Poziom 12  

    Może od tego wszystkiego uszkodził się katalizator - na niskich obrotach "nie ma siły" wydmuchać spalin i pracuje nierówno.

  • #4 05 Wrz 2005 19:32
    SP7SEC
    Poziom 26  

    Odpisuje z kolegi konta:

    jak pisałem wcześniej katalizator prawie sie stopil przez przestawione fazy rozrządu obydwa zostały wymienione.
    Immbolizer powinien chyba gasic silnik, a na wysokich obrotach silnik pracuje rowno i dobrze tam sie wkreca na obroty, tak powyżej 3tys.

  • #5 05 Wrz 2005 21:26
    michailo
    Poziom 16  

    czy silnik reaguje na odpiety przeplywomierz?
    ewentualnie ktos zle ustawil rozrzad

  • #6 05 Wrz 2005 22:20
    neon121
    Poziom 18  

    Właśnie podejrzewam rozrząd, tylko czy silnik na wysokich obrotach by pracował dobrze, jeśli byłby faktycznie źle ustawiony rozrząd. Przepływomierz nie wiadomo czy jest dobry, ale silnik zawsze powinien pracować nawet przy uszkodzonym przepływomierzu, a on ciężko pali i nierówno pracuje więc trudno zauwarzyć czy jest różnica na odpiętym przepływomierzu

  • #7 05 Wrz 2005 22:57
    miszagrom
    Poziom 21  

    jest możliwość że na przestawionym rozrządzie bedzie chodził.Sprawdz rozrząd.Pozdrawiam

  • #8 05 Wrz 2005 23:24
    sigi
    Spec od samochodów

    Ale non stop błąd imm. Czy to nie podejrzaene - na sterownik?

    Pozdrawiam.

  • #9 06 Wrz 2005 00:04
    neon121
    Poziom 18  

    Komunikowałem się tylko z komputerem silnika i wkółko jest ten błąd, skasuje go i po włączniu zapłonu zaraz się pojawi. Czasem jest tak, że Kts od razu sygnalizuje, że błędu nie może skasować. Dokładnie jest to "Cewka czytająca blokady odjazdu - Błędny".
    Wydaje mi się że gdyby był to immobilizer, to silnik by zapalał, a po chwili gasł lub wogóle nie zapalał, z innymi przypadkami się nie spotakłem

  • #10 07 Wrz 2005 00:12
    neon121
    Poziom 18  

    Dzisiaj znowu walczyłem z tym silnikiem. Posprawdzałem wszystkie połączenia elektryczne (tzn. kostki).
    Efekt jest taki, silnik jak zapali, to słychać w nim jakby paliwo samo się detonowało, bo słychać takie coś jakby ktoś walił w garczek, taki głucho metaliczny dźwięk.
    Jak silnik złapie temperatury trochę, to detonacje zanikają, ale pracuje nierówno i bardzo mułowato reaguje na dodanie gazu, na wolnych silnik ten powinien syczeć, a nie chodzić jak Żuk. Położyłem się pod samochodem w celu sprawdzenia spalin i są takie jakby nie dopalone, bo aż pieką w oczy i je ostro czuć.
    Coraz bardziej mi się wydaje, że źle jest złożony rozrząd, bo jak dzisiaj z nimi rozmawiałem (ztym kolegą), to powiedział, że ustawiali rozrząd na górnym łańcuchu, bo dolnego nie wiedzą czy jest na pewno dobrze. Skladali go według Autodaty, a tam jest opis ustawiania rozrządu i silnik posiada dwa łańuchy, jeden od wału do połowy silnika, a potem drugi od połowy do głowicy.
    Tylko jest taki problem, że jak trzeba przestawić ten drugi łańcuch to trzeba wyjąć silnik, bo łańcuchy są od strony skrzyni, a i ogólnie w komorze silnika jest mało miejsca

  • #11 11 Wrz 2005 14:24
    zbysiunio
    Poziom 11  

    Auto nie pali na wszystlike cylindry, z tą te detonacje, a paliwo nie spalone idzie w kataliztor przez co podnosi jego temeraturę. Miałem problem 210 i gość Merc-Gal z bodajrze Ciechocińskiej mam tel,502-575-771 zrobił mi ten samochód.

  • #12 15 Wrz 2005 01:37
    neon121
    Poziom 18  

    A co było powodem, że nie pali na wszystkie cylindry. W tym samochodzie, przy zdjętej głowicy wszystkie wtryski pyliły i iskra jest też na wszystkich cylindrach.
    Do tego gościa mogę zadzwonic w tej sprawie?

  • #13 19 Wrz 2005 13:24
    neon121
    Poziom 18  

    Dzwoniłem do tego gościa i nie potrafi mi pomóc. Powiedział, że jak robili głowice, to zawory mogły siąść i stąd te detonacje.
    W nim coś jest napweno nie tak z fazami wtrysku lub rozrządu

  • #14 21 Wrz 2005 06:07
    firdy
    Poziom 21  

    Miałem kiedyś opla po remoncie głowicy. polegał on na tym iż mechanik przetarł papierem sciernym ją i to było planowanie i wymiana zaworów (robota 1000zł)z czesciami. pracował on podobnie jak ten twój. Cisnienie było. Głowice po wyciągnięciu zawiozłem do roboty i po wymianie prowadnic wszystko było ok.

  • #15 21 Wrz 2005 10:08
    neon121
    Poziom 18  

    Ale też tak nierówno chodził i ciężko wkręcał się na obroty, a jak zapaliło się zimny silnik, to tak jakby nie pracował cały silnik i taki bulgot było słychać co jakiś czas?

  • #16 17 Sie 2006 16:29
    Łukasz_S
    Poziom 11  

    silnik i tak bedziesz musiał wyjąć,rozebrac go całkiem,prawdopodobnie nierówne cicsnieni asprezania(kompresja) n aposszcególnych cylindrachg,byc moze jeden z tłoków ma przypieczon epierscieni(to sie zdarza,taki eprzegrzani-ten silnk lubi sie przegrzewac )

  • #17 17 Sie 2006 19:05
    wafel888
    Poziom 10  

    ZACZNIJ OD DUPY STRONY....

    1SPRAWDZ KOMPUTER- DLACZEGO POKAZUJE ZLY ?
    2JESLI POKAZUJE ZLY- TO ODCZYT BLEDOW
    BEDZIE NIEWLASCIWY I MOZE TO BYC ZUPELNIE
    INNA RZECZ !!!
    3MOZE BYC WYMIENIONY I MASZ EMULATOR IMMO
    DLATEGO POKAZUJE BLAD NA IMMO

  • #18 24 Lip 2012 06:15
    krajka1
    Poziom 10  

    Mam pytanie, czy udało się usunąć problem. Mam też VR6 w Vito z 1998 roku. Nie pracuje na wszystkie cylindry. Stwierdziliśmy uszkodzeie jednego wtryskiwacza - brak oporności. Dziwne jest to, że na gazie (pełna sekwencja) też niepoprawnie pracuje - zastanawiam się, czy zepsuty wtryskiwacz może generować takie błędy, że również na zasilaniu gazem LPG silnik pracuje niepoprawnie.

  • #19 24 Lip 2012 09:11
    marcin_wr
    Poziom 17  

    krajka1 napisał:
    czy zepsuty wtryskiwacz może generować takie błędy, że również na zasilaniu gazem LPG silnik pracuje niepoprawnie.

    Tak,miałem podobny przypadek w Hondzie Odyssey 3,5 V6,po wymianie wtryskiwacza wszystko wróciło do normy.

  • #20 24 Lip 2012 09:28
    krajka1
    Poziom 10  

    Na tą chwilę wymieniłem przepływomierz - bo też okazał się zepsuty. Skutków pozytywnych nie przyniosło. Zdemontowaliśmy listwę wtrysków i zdecydowałem się na wymianę wtryskiwacza. Dostępny tylko w ASO Mercedesa - 1230,00 pln !!!! To powinno być karane z litery prawa.

  • #21 12 Sie 2012 18:54
    krajka1
    Poziom 10  

    No więc ta.

    Wymieniony przepływomierz nic nie dał pozytywnego.
    Wymieniłem cekę zapłonową na nową - nowa okazała się też zepsuta. Dopiero drugi egzemplarz działa prawidłowo. Oryginalna ceka na zimnym silniku działała prawidłowo. Po około 3 min pracy odłaczała trzy cylindry.

    Dodatkowo wymieniłem przewody zapłonowe i wadliwy wtrysk (zgroza - 1230 pln !!! za wtrysk). Po resecie błedów samochód zaczął działać prawidłowo

  • #22 11 Lis 2013 21:56
    jacek0123456789
    Poziom 2  

    Witam.
    Posiadam mercedesa V280.1998r problem polega na tym ze po odpaleniu auta słychać łańcuch,głośne szumienie.moc jet OK,natomiast po przejechaniu paru kilometrów auto słabnie tak jak by nie chodziło na wszystkie cylindry,brak mocy.
    Czy możliwe jest przestawienie rozrządu i takie dziwne zachowanie?proszę o pomoc

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo