Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

silnik wycieraczki podłączenie pytaia

18 Jan 2019 21:20 2226 34
  • Level 7  
    witam posiadam silniczek wycieraczki v12 o taki

    silnik wycieraczki podłączenie pytaia

    posiadam do niego rowniez regulator o taki
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
    [retrofood]


    i pytanie brzmi jak go podłączyć do sieci z gniazdka ?
    mam małą ładowarke do akumulatorów v12 z klemami czy to by zdało egzamin ?
    i czy taki silniczek moze pracowac bez przerwy ?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 1  
  • Level 7  
    0,8A jeśli o to Ci chodzi.

    wiec czerwony to + a zielony minus tak ?
  • Level 1  
  • User removed account  
  • Level 7  
    mała ładowarka okazała się za słaba ale prostownik z regulacją 3A-15A ładnie kręcił już na 3A. i teraz pytanie ile max amperów może dostać taki silniczek żeby nie spalić ? na 15A słychać jak silniczek chodzi głośniej ale czy szybciej? może troszke.
  • User removed account  
  • Level 7  
    a wiec podłączając silniczek do akumulatora mogę sprawdzić miernikiem ile pobiera amperów prawda ? i jeśli wyjdzie mi np. 4Ampery a ja poprzez prostownik zapodaje mu np.10A to przez takie coś mogę spalić silniczek prawda ?
  • Level 43  
    diven320 wrote:
    a wiec podłączając silniczek do akumulatora mogę sprawdzić miernikiem ile pobiera amperów prawda ? i jeśli wyjdzie mi np. 4Ampery a ja poprzez prostownik zapodaje mu np.10A to przez takie coś mogę spalić silniczek prawda ?
    Piszesz zupełne bzdury :cry: . Silnik jest przystosowany do określonego napiecia (w woltach), pobiera okreslony prad (w amperach), zależny od jego konstrukcji i jego obciążenia mechanicznego. Niczego mu nie ,,zapodasz" prostownikiem. Będzie pracował, a pobierał tyle pradu z prostownika, ile akurat wyniknie z jego obciążenia, konstrukcji i napięcia na wyjściu prostownika (prawdopodobnie do 15 -16 woltów).
  • Level 7  
    dzięki wielkie,teraz wszystko rozumiem :)
  • Level 34  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    Niczego mu nie ,,zapodasz" prostownikiem

    To zbyt ogólne stwierdzenie. Zależy jaki ma prostownik. Bo jeżeli okaże się, że napięcie dochodzi do 20V (a tak jest w prostownikach z regulacją prądu, a nawet więcej) to wymuszając prąd 10A okaże się, że napięcie zasilające będzie większe od znamionowego. A wtedy uzwojenia mogą tego nie wytrzymać.
  • Level 7  
    z prostownika wychodzi mi prąd około 12v nie ważne czy 3A czy 15A.
    mam zamiar kupić zwykły zasilacz 12v ile powinien mieć amperów ?


    edit
    pobór amperów z aku to około 8A.
  • Level 7  
    Witam.
    Wracam spowrotem do teamtu.
    Silniczek od wycieraczek podłączyłem do zasilacza od komputera i wszystko fajnie działało.
    Jakiś czas temu konstrukcja trochę się zmieniła i silniczek ma o wiele większe obciążenie przez co po krótkim użytkowaniu zasilacz się chyba spalił :D

    Kupiłem sobie taki zasilacz
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
    [retrofood]


    i taki regulator

    wszystko ładnie działa ale silniczek wycieraczek bardzo szybko sie przegrzewa aż zaczyna dymić.
    Czy to z powodu obciazenia czy po prostu czegoś brakuje w mojej ''instalacji'' ?
    Myślałem nad podłączeniem jakiegoś wiatraczka komputerowego do chłodzenia silnika ale myśle,że takie chłodzenie będzie za słabe. Proszę o pomoc :)
  • Level 43  
    diven320 wrote:
    ilniczek wycieraczek bardzo szybko sie przegrzewa aż zaczyna dymić.
    Czy to z powodu obciazenia czy po prostu czegoś brakuje w mojej ''instalacji'' ?
    A może chociaż napisz jakie ma obciążenie? Wróżenie z fusów to nie ten adres...
  • Level 7  
    398216 Usunięty wrote:
    diven320 wrote:
    ilniczek wycieraczek bardzo szybko sie przegrzewa aż zaczyna dymić.
    Czy to z powodu obciazenia czy po prostu czegoś brakuje w mojej ''instalacji'' ?
    A może chociaż napisz jakie ma obciążenie? Wróżenie z fusów to nie ten adres...


    Okolo 18A mierzone poprzez akumulator.
  • Level 43  
    diven320 wrote:
    Okolo 18A mierzone poprzez akumulator.
    I ty się dziwisz, ze się dymi... Kilkukrotnie za duży prąd nie zastanowił Cię, że przesadziłeś? Silniczek od wycieraczek pracuje przy stosunkowo niewielkim prądzie - jego znamionowa moc nie przekracza przeważnie kilkudziesięciu W.
    Żaden wentylator, żadne dodatkowe chłodzenie, żadne patenty - jak nie spali się wirnik to szczotki albo komutator (o ile jeszcze żyją...).
    Mierz siły na zamiary - dobieraj moc silnika do zastosowania (obciążenia).
  • Level 7  
    Panowie,nie bez powodu napisałem w dziale dla początkujących :))

    A co powiecie o takim silniczku ?
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
    [retrofood]

    Większa ilość WAT to już tylko 24V i 36V a chce zostać na 12V żeby nie wymieniać reszty.
    Może coś polecicie ? :)



    ps.Jeśli ewentualnie zdecydowałbym się na silnik 230V to jaką musiałby mieć moc. ?
  • Level 7  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    @diven320 Ogarnij się, człowieku ! Ty konstruujesz mechanizm do silnika, czy silnik do mechanizmu, pojazdu czy maszyny ? Przedstaw tą konstrukcje, to ci dobierzemy odpowiedni silnik.


    Nie rozumiem co chcesz jeszcze wiedzieć jeśli znasz obciążenie tzn około 18A to powinno wystarczyć.
    Silnik ma powoli obracać sobie pewien wał. Im mniejsze wymiary silnika tym lepiej
  • Level 43  
    diven320 wrote:
    tzn około 18A to powinno wystarczyć.
    Przy jakim napięciu ? Poducz się podstaw. To nie boli :cry:. Istotnym parametrem jest :Moc silnika, prędkość obrotowa i moment obrotowy.
  • Level 7  
    Przy napięciu 12V.
    Jeśli na napęciu 12V silnik pobiera 18A przez co wychodzi nam 216 Wat,to na napięciu 24V silnik musiałby mieć jakieś 450 Wat ?
    Czy dobrze to rozumiem? Wat / V = A ?

    Myślałem nad silniczkiem 24V 500W model ZY1020GDF
    silnik wycieraczki podłączenie pytaia

    Do tego zasilacz 24V 30A EATON APR24.

    I jeszcze regulator obrotów. 30A 6-60V

    silnik wycieraczki podłączenie pytaia

    Co o tym myślicie ?
  • Level 43  
    diven320 wrote:
    Co o tym myślicie ?
    Myślimy (w każdym razie ja tak myślę), ze z niewiadomych przyczyn jesteś bardzo tajemniczy.
    Ma obracać wał. A z jaką prędkością?
    Sinik ma być mały - Konkretnie? Masz jakieś miejsce na niego?
    Napięcie 12V - czemu akurat takie?
    No i wyobraź sobie że ze wzoru na moc elektryczna wychodzi, że P=U*I... Ale silnik jest wykonywany na konkretne napięcie i konkretne obciążenie (elektryczne - a co za tym idzie i mechaniczne). Mając silnik na 24V odda on moc nominalną tylko w wypadku nominalnego napięcia. Przy zmniejszeniu tegoż moc drastycznie spada. Natomiast zwiększenie napięcia na silnik nie wchodzi w grę - bo moc co prawda będzie większa, ale krótko... Większe napięcie= większe obroty, większy prąd. Albo się rozsypią uzwojenia wirnika, albo spali się silnik.
    Innymi słowy: Masz duże braki wiedzy i usiłujesz to nadrobić tajemniczością. To tak nie działa. Masz KONKRETNY problem - opisz go dokładnie i dopiero oczekuj pomocy. Przedstawiając fragmentarycznie swoje wymagania będziemy mogli jedynie zgadywać, a nie udzielić sensownej/konkretniejszej pomocy.

    Wytłuszczony fragment wydaje mi się tu kluczowy.
  • Level 7  
    silnik wycieraczki podłączenie pytaia



    Tak ma to wyglądać,artystą nie jestem :)

    Walec ma max 20 kg.
    Silnik ma obracać nim wokół własnej osi walca.

    Czyli ten zestaw na 24V będzie za słaby ?
  • Level 43  
    diven320 wrote:
    Silnik ma obracać nim wokół własnej osi walca.
    Ale z jaką prędkością. Ile obrotów na minutę?
    diven320 wrote:
    Czyli ten zestaw na 24V będzie za słaby ?

    Nadal nie rozumiesz... Prędkość obrotowa wydaje mi się tu kluczowa. Silnik o takiej samej mocy może oddać inne momenty obrotowe w zależności od np. przekładni. Przykładowo: lżej będzie pracować (z mniejszym obciążeniem) jeśli sam silnik będzie się obracać 5000 razy na minutę, a walec (po przekładni) 500 razy na minutę, podczas gdy ten sam silnik przy zerowej przekładni (1:1) będzie obciążony znacznie bardziej.
    Oczywiście ważny jest tu moment hamujący walec - zakładam że w obu w/wym przypadkach będzie taki sam.
  • Level 1  
  • Level 7  
    Zależy mi,żeby walec obracał się bardzo,bardzo powoli.
    Np.1 pełen obrót walca na 3 sekundy.

    Na tym silniku od wycieraczek udawało mi się uzyskać takie powolne obroty dzięki regulatorowi ale niestety silnik jest za słaby.

    Dodam jeszcze że konstrukcja jest tak zrobiona,że silnik jest podłączony bezpośrednio do walca bez żadnych ''dodatków'' tak jak jest na tym pięknym rysunku :)
  • Level 43  
    diven320 wrote:
    Dodam jeszcze że konstrukcja jest tak zrobiona,że silnik jest podłączony bezpośrednio do walca
    ..a ten walec co ? Tańczy Walca, czy coś wyrównuje ? Bo jeżeli to ma być maszyna - walcarka np. jubilerska, to Koleżko Drogi, bez motoreduktora się nie obejdzie i to reduktora ślimakowego o dużym przełożeniu. Skończ z ta metoda ,,Top Secret", to ci pomożemy w budowie maszyny, już to nadmieniłem, bo jak widać nie masz o tym zielonego pojęcia. :cry:
  • Level 7  
    Walec znajduje się w dużej skrzyni 120x80. Silnik jest przymocowany od zewnetrznej strony jedenj ze ścianek. Walec kręci się cały czas ''w powietrzu'' nic nie dotykając pod tym samym obciążeniem. Przez oś walca przechodzi pręt. Jeden koniec prętu jest przymocowany do silnika a drugi do wewnętrzenj strony skrzyni.