Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Navara D40 2.5DCI - Kontrolka DPF, tryb awaryjny i błąd P2002

18 Sty 2019 22:22 1236 16
  • Poziom 4  
    Witam,
    Ostatnio zapaliła mi się kontrolka DPF, po czym przez jakieś 30km samochód jeździł normalnie i wszedł tryb awaryjny - pracuje jak zwykły diesel bez turbo.

    Odczytałem błędy, wykasowałem, wymontowalem DPF, wyczyściłem i auto w dalszym ciągu nie wkręca się na obroty. W sterowniku pozostaje tylko 1 błąd P2002 którego nie idzie wykasować, czy ktoś spotkał się z tym problemem?Navara D40 2.5DCI - Kontrolka DPF, tryb awaryjny i błąd P2002Przechwyty...8b0cdc.GIF Download (11.48 kB)
  • Poziom 34  
    Przecież pisze jak byk że uszkodzony przedni czujnik temperatury.
  • Poziom 4  
    coperfild napisał:
    Przecież pisze jak byk że uszkodzony przedni czujnik temperatury.


    Po skasowaniu błąd czujnika się nie pojawił ponownie, kontrolka Check się nie świeci, który to może być czujnik ?
    Szukać go gdzieś w okolicy turbiny czy pod kabina przy DPF?

    Dołączam zdjęcie podgladowe DPF
    Navara D40 2.5DCI - Kontrolka DPF, tryb awaryjny i błąd P200202df15ea40...18a436.jpg Download (175.14 kB)
  • Poziom 35  
    Czujnik jak nie wraca to OK ,a P2002 usunąć mozesz robiąc adaptację filtra
  • Poziom 4  
    Jakim sprzętem wykonać tę adaptację?
    Przy podłużnicy od strony kierowcy znajduje się czujnik różnicy ciśnień, Czy możliwe że jest on uszkodzony i nie pokazuje żadnego błędu?

    kładłem się przed chwilą pod auto i odłączyłem sondę lambdę tę kostkę mniejszą z mniejszą ilością przewodów i komp też nie pokazał żadnego błędu na odłączonej wtyczce tylko p2002 ciągle wisi, czy jest możliwość że jest uszkodzony z któryś z dwóch czujników w DPF?
  • Poziom 35  
    KTS, ogarnia bez problemu
  • Poziom 4  
    coperfild napisał:
    Przecież pisze jak byk że uszkodzony przedni czujnik temperatury.


    Wczoraj jeszcze kombinowałem i wyskoczył ponownie błąd czujnika, tylko nie bardzo wiem który to czujnik.. ma ktoś możliwość namierzyć numer OEM tego czujnika?

    Ciekawe jest to że czujnik różnicy ciśnień przy odpalonym silniku na biegu jałowym pokazuje 7 kPA, a podczas jazdy w tym trybie awaryjnym doszło do 22 kPA mimo iż rurki są drożne

    Navara D40 2.5DCI - Kontrolka DPF, tryb awaryjny i błąd P2002IMG_201901...192700.jpg Download (2.58 MB)
    Navara D40 2.5DCI - Kontrolka DPF, tryb awaryjny i błąd P2002IMG_201901...192804.jpg Download (435.62 kB)
  • Poziom 35  
    4quest napisał:
    silniku na biegu jałowym pokazuje 7 kPA,
    to duzo jak na DPF po czyszczeniu.
    4quest napisał:
    mimo iż rurki są drożne
    jakie rurki drozne ?? DPFa?? Czy katalizatora ??
  • Poziom 34  
    Czujnik koło sądy ten z czarnym kablem.
  • Poziom 4  
    misiek-888 napisał:
    4quest napisał:
    silniku na biegu jałowym pokazuje 7 kPA,
    to duzo jak na DPF po czyszczeniu.
    4quest napisał:
    mimo iż rurki są drożne
    jakie rurki drozne ?? DPFa?? Czy katalizatora ??


    Pod maska znajduję się czujnik różnicy ciśnień ( chyba tak to sie fachowo nazywa dodaje zdjęcie podglądowe na końcu postu ) z niego dwa przewody idę w układ wydechowy: pierwszy - do łącznika rury przed DPF a drugi wchodzi w rurę za DPF-em. Przedmuchałem dziś obydwa spreżarką, są drożne powietrze przechodzi bez oporów i wychodzi z tłumika.

    Dodatkowo udało mi się wykręcić czujnik który znajduje się na początku DPF, na zdjęciu powyżej z poprzednich postów- ten po prawej stronie z biała wtyczką, tam również przedmuchałem powietrze i nie było żadnych oporów. Zczytałem numer z czujnika: 22630ec01a.

    Skręciłem wszystko, uruchomiłem auto które oczywiście ciężko odpaliło po kliku sekundach krecenia i tym razem pomiar wskazał 4kPa na biegu jałowym. Zrobiłem odczyt błedów w sterowniku i wyszło P2002 oraz P0581 bład tempomatu brak komunikacji - jakiś czas temu przestał mi działać klakson, tempomat i sterowanie radiem ale myślę że to taśma w kierownicy i że nie bedzie chyba miała nic wspolnego z DPF.

    Auto odpalone, kontrolka CHECK ENGINE się nie świeci, za to świeci się kontrolka DPF, auto ledwo się wkręca na obroty w pozycji N, max do 2tys rpm, wbijam R i nie miało siły wyjechać do tyłu, do przodu jakoś jeszcze jedzie. Filtr paliwa nowy, odpowietrzony układ, zalany verva.

    Czy to jest tryb awaryjny? Ktoś mi dziś z znajomych podpowiedział że może jest problem z zaworem SCV i żebym zaczał od wymiany SCV

    coperfild napisał:
    Czujnik koło sądy ten z czarnym kablem.

    Kolego jutro może mi się uda wymontować ten czujnik i sproboje zmierzyć jego oporność, wolę się trochę rozpisać dopytać , niż kupować czujniki na oślep bo każdy z nich do koszt pewnie kilku stówek
  • Poziom 34  
    Po co mierzyć popatrz w parametry jaką wskazuje temperaturę, sprawdzałeś egr czy domknięty?
  • Poziom 4  
    EGR sprawdzałem i czyściłem, po włączeniu zapłonu nawet słychać jak się otwiera i zamyka.

    Wczoraj jeszcze odczekałem 2h po zgaszeniu samochodu i zrobiłem odczyt na zgaszonym zimnym silniku. Dziwne parametry wyszły:

    Navara D40 2.5DCI - Kontrolka DPF, tryb awaryjny i błąd P2002Przechwyty..nie.GIF Download (118.59 kB)
  • Poziom 39  
    misiek-888 napisał:
    4quest napisał:
    silniku na biegu jałowym pokazuje 7 kPA,
    to duzo jak na DPF po czyszczeniu.
    4quest napisał:
    mimo iż rurki są drożne
    jakie rurki drozne ?? DPFa?? Czy katalizatora ??
    dużo to mało powiedziane ,przynajmniej 10razy za dużo.
  • Poziom 4  
    Cytat:
    dużo to mało powiedziane ,przynajmniej 10razy za dużo.

    4kPA na zgaszonym zimnym silniku = 0,04Bar

    Jak uruchomie silnik jest 4 - 4,5kPa , to jaki jest zakres dopuszczalnej wartości? Na logikę przy zgaszonym silniku nie powinno być 0kPA?
  • Poziom 4  
    dziś sprawdzałem o było 3kPA na zapłonie , podmienilem zawór SCV z drugiego samochodu i nic mi to nie dało.

    Czyli szukać drugiego czujnika różnicy ciśnień?
  • Poziom 1  
    Mam podobny problem, cz udało Ci sie naprawić?