Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRIGGS STRATTON VANGUARD 18hp - Brak ładowania, zwisa konektor

19 Sty 2019 12:49 1305 11
  • Poziom 14  
    Witam.
    Silnik jak w temacie. Po dłuższym postoju rozładowuje się akumulator.
    Trzeba go ręcznie ładować co jakiś czas.
    Pobór prądu przeprowadzony na klemie przy wyłączonym zapłonie: zero, czyli prawidłowo.
    Obecnie napięcie akumulatora wynosi 11.6V (-1C) i silnik odpala bez problemu.
    Po rozruchu, w trakcie którego następuje naturalny spadek, powraca do 11.6V i tak zostaje.

    Czyli brak ładowania.

    Co widzę dziwnego:
    1) do regulatora napięcia wchodzą dwa żółte kable z alternatora,
    ale do wychodzącego konektora nic nie jest podłączone.
    Zwisa na krótkich kablach niebieskim i czerwonym.
    Nie ma do czego tego podłączyć. Widać do na zdjęciu.

    2) z wiązki która wychodzi z górnej części silnika i schodzi w dół,
    zwisają dwa niepodłączone kable: czerwony i biały.
    Ich konektory pasują do siebie (męski-żeński), ale są rozłączone.
    Też widać na zdjęciu.


    Proszę o schemat podłączenia albo podpowiedź


    BRIGGS STRATTON VANGUARD 18hp - Brak ładowania, zwisa konektor
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Tak, na tej stronie są b. szczegółowo typy alternatorów, regulatorów i rozróżnienie przewodów z nich wychodzących. Plus sposoby testowania miernikiem.
  • Poziom 10  
    Jak będzie Pan coś wiedział to niech Pan napisze
  • Poziom 14  
    @mati280897 Tak, na pewno opiszę dokładnie przypadek,
    tylko silnik wyjechał kilkaset kilometrów ode mnie i będzie za kilka dni.
  • Poziom 14  
    @mati280897 dzieki za cierpliwość.

    Silnik wrócił i zrobiłem pomiary:

    Na wyjściu alternatora (2x żółty przewód): 19VAC
    Żarówka samochodowa świeci i to wygląda OK.


    Na wyjściu regulatora napięcia:
    1) czerwony - masa 0.7VAC i 0.7VDC
    2) niebieski - masa - podobnie
    3) czerwony- niebieski - podobnie
    żarówka nie świeci w żadnym z trzech przypadków.
    I to wygląda na niedziałający regulator napięcia.
    Ale silnik jest nowy. Gwarancji brak.

    Pytanie: czym zastąpić ten regulator napięcia żeby nie ryzykować zakupu nowego za >200PLN?
    To nie jest typowy regulator prądu wzbudzenia, a raczej jakiś mostek ze stabilizatorem bo wchodza dwa zółte AC a wychodzi niebieski AC i czerwony DC do ładowania.
  • Poziom 14  
    Czy ktoś pomoże?
  • Poziom 2  
    Witam.

    Odgrzewam temat bo mam identyczny problem jak autor tematu. Bardzo proszę autora o odpowiedź czy rozwiązał problem.
    Przewody są identyczne jak na zdjęciu autora.

    Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Nie mam dostępu do silnika.
    Problem został rozwiązany w serwisie fabrycznym, niestety nie pamiętam dokładnie jak.
    Kiedy mi to opowiadano (silnika po naprawie nie widziałem) to miałem wrażenie że w bardzo prosty sposób, na pewno bez wymiany regulatora napięcia.
    Zdaje się poprzez podłączenie ze sobą przewodów z niepasującymi fabrycznie konektorami, poprzez obcięcie tych konektorów.
    O ile pamiętam było to połączenie które samo się nasuwało w trakcie oględzin i pomiarów, ale go nie zrobiłem bo konektory fabrycznie nie pasowały.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Możliwe że połączono czerwony pojedynczy z czerwonym w podwójnego wtyku.
    To było rok temu, a odpowiedzi udzielam z pamięci nie analizując czy to połączenie ma sens.
  • Poziom 2  
    Dziękuję bardzo za odpowiedź.

    Ja zrobiłem test dokładnie w sposób kolego który opisujesz podłączyłem czerwony przewód wychodzący z regulatora napięcia do czerwonego wychodzącego z wiązki która idzie do stacyjki a biały i niebieski pozostawiłem tak jak było.

    Ladowanie wtedy się zwiększa ale tylko do ok. 0.5V na mierniku na przewodach które idą do akumulatora więc chyba mam coś nie tak z regulatorem albo z cewką.