Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania R380 R420 - HPI PDE różnice

skoczi97 19 Sty 2019 15:46 300 14
  • #1 19 Sty 2019 15:46
    skoczi97
    Poziom 9  

    Witam. Jestem początkujący w transporcie. Mam dwie scanie R380 E4 oraz R420 E5 adblue obie z 2007r. Pytanie jak rozpoznać rodzaj wtrysku HPI czy PDE.

    Pytam ponieważ będę wymieniał uszczelki pod listwą paliwową w R420 i w sklepie pytali mi się jaki rodzaj wtrysku.

    0 14
  • Pomocny post
    #2 19 Sty 2019 16:27
    darfur5
    Poziom 30  

    Do listwy paliwowej PDE montujesz uszczelki w kształcie bałwanka a do HPI w kształcie myszki Miki. Może to się wydawać trochę śmieszne ale tak wyglądają . HPI na listwie paliwowej ma pięć cewek, PDE ma cewki na każdym pompowtrysku a na listwie nie ma żadnej.

    0
  • #3 19 Sty 2019 16:37
    skoczi97
    Poziom 9  

    Wiem jak wyglądają pokazywali mi je w sklepie. Czyli muszę kabinę do góry i sprawdzić. a pytanie Czy poza tym jeszcze coś sobie przygotować co warto przy okazji wymienić? Pytam ponieważ mokry silnik od strony skrzyni biegów na wysokości głowicy. Nie woda. Olej raczej też nie bo nie ubywa wiec chce zacząć od listwy.

    0
  • #4 19 Sty 2019 18:10
    darfur5
    Poziom 30  

    Nowe podkładki pod króćce mocujące listwę. Raczej uszczelki straciły swoje właściwości , zrobiły się twarde i z tond ten wyciek. Przed montażem listwy zadbaj by listwa jak i przylgnia na głowicach były czyste.

    0
  • #5 24 Sty 2019 19:38
    chicken19
    Poziom 11  

    W roku 2007 był już tylko HPI z układem adblue czyli E5 i bez E4.

    skoczi97 napisał:
    .. i w sklepie pytali mi się jaki rodzaj wtrysku.


    To jest chyba bardzo archaiczny sklep.Każdy sklep powinien mieć katalog elektroniczny który po nr Vin dobiera części.Druga sprawa to sprzedawca pi razy drzwi powinien kojarzyć że eRka z tego rocznika to już trochę późno na PDE.W serii R z tego co pamiętam to PDE w ogóle nie widziałem ale w serii 4 już wychodziło z HPi (widziałem takie modele).

    0
  • #6 24 Sty 2019 19:41
    skoczi97
    Poziom 9  

    Faktycznie podniosłem kabinę i ukazały się cewki.

    0
  • #7 24 Sty 2019 21:48
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    chicken19 napisał:
    W serii R z tego co pamiętam to PDE w ogóle nie widziałem


    Oczywiście, że w serii R był montowany układ paliwowy PDE! I to właśnie w autach z mniejszą mocą poniżej 400km. Na pewno nie było ich dużo ale na pewno takie były. Niestety działo się to już dość dawno i nie mogę w tej chwili znajeźć nr VIN aby udowodnić to co piszę, ale wymieniałem pompowtryski z serii R z przełomu 2006 i 2007 roku.
    No i nie zapominajmy o silnikach V8 które jeśli mnie pamięć nie myli były tylko na PDE.

    0
  • #9 24 Sty 2019 22:10
    darfur5
    Poziom 30  

    Przy zakupie części do pojazdu podstawą jest numer VIN , bez tego sprzedawcy są ślepi i nie potrafią pomóc.

    0
  • #10 24 Sty 2019 22:24
    szaman108
    Poziom 29  

    Na pewno jest łatwiej jak się siedzi w danej marce lub jeśli ktoś się interesuje tym co robi,jak przychodzi do pracy i tylko patrzy na zegarek kiedy koniec to raczej będzie trudno o fachową pomoc czy znajomość tematu.

    0
  • #11 27 Sty 2019 14:48
    chicken19
    Poziom 11  

    Popytałem trochę okolicznych mechaników i też nie widzieli u siebie w warsztatach R z PDE więc myślę że to były śladowe ilości w ofercie R-ki.Być może wychodziły na rynki wschodnie o słabszej jakości paliwa.We wcześniejszej pracy miałem kontakt z przedstawicielami Scanii i pewnie by coś więcej mi podpowiedzieli.V8 faktycznie były z PDE a teraz w najnowszych modelach to podejrzewam że norma E6 to już przeszli na common rail.Specyfikacja którą podał Szaman również domniemam że to V8 z racji wyższej mocy. Jak będę w pobliżu Nadarzyna to podpytam w serwisie bo zagadnienie jest dość ciekawe.Co do sprzedawców to akurat u mnie chłopaki dają radę co mnie bardzo cieszy.

    0
  • #12 27 Sty 2019 16:06
    kamcio_20
    Poziom 10  

    Hpi ma smok paliwa na 4 przewody pde na 2

    0
  • #13 27 Sty 2019 18:33
    szaman108
    Poziom 29  

    Nie nie to jest 6-cio cylindrowy silnik masz tam jak byk DC13 V8 ma DC16.Są jeszcze silnika gazowe na CNG lub CBG (nie mylić z jakimiś zabawkami dokładanymi do kolektora ssącego) jest to pełna instalacja gazowa silnik jak u benzyniaka bardzo fajna kultura pracy no i są jeszcze hybrydy.

    0
  • #14 27 Sty 2019 19:24
    kamcio_20
    Poziom 10  

    Wracajac do poczatku postu e4 380 to jest hpi e5 420 tez hpi w erkach na poczatku byly te 11 litrowe silniki pde 380 e3

    0
  • #15 27 Sty 2019 19:45
    szaman108
    Poziom 29  

    W załączniku wykaz silników stosowanych w serii P G R T od początku produkcji do 21 grudnia ubiegłego roku.Euro 4 są jeszcze 420 i 480 wersja silnika DT z dodatkową turbiną i DC bez tej turbiny.A i jeszcze jedna ważna rzecz jeśli ktoś zobaczy Scanię V8 z adblu to nie oznacza od razu że to E5 pierwsze serie z Adblu to E4.

    0