Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Transformator z mikrofali jako wspomaganie rozruchu 12 V w samochodzie

Krzysiek27 20 Sty 2019 23:10 3468 37
  • #31 20 Sty 2019 23:10
    kris8888
    Poziom 29  

    .:KoSik:. napisał:

    Przepraszam, że tak drążę temat ale zaciekawiło mnie to zjawisko. Przeczytałem ten temat i nie dość, że te charakterystyki wcale nie świadczą o celowości takiej zmiany napięcia

    W tym artykule jest dość dobrze wyjaśnione dlaczego trzeba stosować kompensację napięcia ładowania akumulatora w funkcji temperatury.

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #32 21 Sty 2019 01:39
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    .:KoSik:. napisał:
    , że po odpaleniu wskazówka napięcia podskakuje do 15V.
    Wynik uruchomienia się alternatora.

    Rezystor240 napisał:
    Poza tym, zadbany akumulator nie potrzebuje żadnych wspomagaczy rozruchu i innych wynalazków.
    To akurat prawda. Prawdą jest też ,,szcześliwy traf" Autora z tym transformatorem. :D

  • #33 21 Sty 2019 09:20
    ^ToM^
    Poziom 34  

    .:KoSik:. napisał:

    Przepraszam, że tak drążę temat ale zaciekawiło mnie to zjawisko. Przeczytałem ten temat i nie dość, że te charakterystyki wcale nie świadczą o celowości takiej zmiany napięcia to na dodatek osoba która wrzuciła tą charakterystykę sama twierdzi, że przyczyna problemu najprawdopodobniej leży gdzieś indziej.


    Transformator z mikrofali jako wspomaganie rozruchu 12 V w samochodzieVład od ..p.jpg Download (82.08 kB)

  • #34 21 Sty 2019 09:59
    vodiczka
    Poziom 43  

    .:KoSik:. napisał:
    Takie charakterystyki można znaleźć dla każdego tranzystora co wcale nie świadczy o tym, że ktoś tak zaprojektował tranzystor aby reagował na zmiany temperatury. Wręcz odwrotnie. Jest to przypadłość z którą w wielu wypadkach trzeba niwelować.
    Też masz rację, niweluje się dryft temperaturowy półprzewodników w przyrządach pomiarowych, wzmacniaczach i innych urządzeniach, gdzie podatność na zmiany temperatury jest wadą a nie zaletą.
    W regulatorze alternatora jest to zaletą i jest celowo wykorzystane z powodów, które podałem.

  • #35 21 Sty 2019 10:10
    .:KoSik:.
    Poziom 18  

    vodiczka napisał:
    W regulatorze alternatora jest to zaletą i jest celowo wykorzystane z powodów, które podałem

    To prawda. Przyznam, że nie wiedziałem o takim zjawisku w akumulatorze. Dziękuję za ten ciekawy artykuł. Czuję co prawda lekki niedosyt, bo wprost nie jest napisane, że w alternatorach takie rozwiązanie się stosuje lecz oczywiście wynika to poniekąd z treści.

    Człowiek całe życie się czegoś uczy i przyznam, że pomimo wieloletniej praktyki, nie zauważyłem nigdy jakiś znaczących zmian w napięciu ładowania. Gdzieś mi to musiało umknąć lub po prostu nie trafiłem na tak niską temperaturę aby zauważyć tę różnicę.

  • #36 21 Sty 2019 10:24
    vodiczka
    Poziom 43  

    .:KoSik:. napisał:
    Czuję co prawda lekki niedosyt, bo wprost nie jest napisane, że w alternatorach takie rozwiązanie się stosuje
    Poszukasz w google i znajdziesz.

  • #38 22 Sty 2019 22:19
    badworm
    Poziom 18  

    Rezystor240 napisał:
    Lepiej dać jeden mostek dużej mocy, niż kilka o mniejszej mocy. Jest to nie fachowe.
    Każda dioda ma inną charakterystykę czasowo-prądową, więc diody nie włączają się jednocześnie. A zawsze jedna dioda dostaje przez krótki okres czasu udar prądu, co nie jest dal niej zdrowe.

    Jeszcze lepiej zrobić mostek z porządnych duodiod, nie są drogie a dają radę o wiele lepiej niż gotowe prostowniki pełnookresowe.
    mr_grabarz napisał:
    Czyli co? Na wtórnym nic nie ma? To szpetnie...
    Idąc dalej 10A na pierwotnym? Sporo. Tak po zdjęciach patrząc.

    Te B10 to może być za mało na pierwotnym ze względu na magnesowanie transformatora przy załączaniu. Podejrzewam, że co któryś raz eSka będzie spadać.
    Rezystor240 napisał:
    Na pewno przekroczy 14,4V- które to jest jeszcze bezpieczne dla akumulatora.

    Jak to "jeszcze"? Przecież 14-14,5V to jest normalnie podczas pracy silnika.