Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW Bora - Opuszczanie prawej ośki - Zakładanie nowego zawieszenia

19 Sty 2019 20:13 213 9
  • Poziom 11  
    Witam !

    Mam pytanie, czy któryś z panów znajdujących się na forum mógłby mi napisać czy sam mając tylko podstawowe narzędzia typu łom,czujka,klucze,nasadki jestem w stanie odkręcić na chwilę prawą przednią ośkę ?

    Dlaczego? Bo wymieniam zawieszenie z przodu i w tej chwili wymłotkowałem zwrotnicę w dół ale belka zatrzymała się na (nie pamiętam nazwy) metalowej podpórce która jest przykręcona do skrzyni biegów jeśli się nie mylę. Sam wchodziłem pod auto i sprawa wygląda tak że sama ośka jest na klucze "spline" których nie posiadam a piasta koła też ma jakiś dziwny kształt.

    Mógłby mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co trzeba odkręcić żeby amortyzator spokojnie mógł opuścić swóje pierwotne miejsce pobytu lub jak zdjąć osłonę która blokuje ośkę ?

    O zdjęcia nie proszę bo pewnie nikomu nie chce się zaglądać pod auto typu golf 4/ bora :)
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 29  
    Co tak naprawdę chcesz wymienić?jeśli półoś(bo tak to się nazywa)to musisz odkręcić śruby spline które trzymają przegub wewnętrzny przy skrzyni. Od zwrotnicy odkręcasz nakrętkę 30 mm dwunastokątną .Odkręcasz jeszcze sworzeń od wahacza ,odchylasz amortyzator i gotowe.
  • Poziom 11  
    Chcę wymienić amortyzator na nowy, jednak wyczytałem że bez zdjęcia półośki się nie obędzie.

    Z lewej (od strony kierowcy) już założyłem nowy amor teraz dumam na prawym. Pomyślałem że ściągnę sprężyny ściągaczem i wepchnę trzpień amora do środka ale mam za długi ściągacz i nie dałbym radę kręcić kluczem. Z drugiej strony myślałem czy by po prostu nie uciąć starej zjechanej sprężyny i zrobić podobnie do pkt. powyżej ale przy założeniu nowego amora nie włożę go z powrotem... ehh
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 14  
    Nie ma potrzeby nic demontować. Jedna śruba z góry mocująca do gniazda kielicha. Jedna śruba mocująca do zwrotnicy. W nacięcie zwrotnicy wbij klin i amortyzator wyjdzie.
  • Poziom 11  
    piachu1994 napisał:
    Tutaj masz piękny film jak wymienić sprężynę w amortyzatorze, więc jest wyciągana kolumna. Fakt, jest pokazane dla lewej strony, lecz z prawej jest identycznie. Powodzenia


    Z tego pięknego filmu wynika tyle do tematu co stwierdzenie że wszystko samo się zrobi. Amor wymieniany z lewej strony nie równa się z wymianą z prawej... poza tym na tym filmie wiele rzeczy pominięto z którymi miałem problem ale już sobie sam poradziłem. Także poradniki z google odpuszczam bo szukałem. Teraz pytam osoby które miały styczność z budową golfa/bory i wiedzą jak obejść temat.

    @przemalo

    Tak wyciągałem lewy amor, prawy pomimo klina w zwrotnicy i tak i tak nie wyjdzie chyba że klin byłby wielkości 50mm (czyli tyle ile ma średnica amora). Prędzej pęknie zwrotnica niż wyjdzie amor - to druga sprawa.
  • Poziom 30  
    Witaj, albo opisz z czym masz problem, albo poproś kogoś żeby pomógł kto ma pojęcie. W filmie jest wszystko pokazane dokładnie. Jak nie idzie wybić ze zwrotnicy to można zdjąc ze zwrotnicą odkręcając sworzeń i końcówkę:)
    pozdr
  • Poziom 29  
    Jeśli nie możesz wybić amortyzatora ze zwrotnicy to znaczy że masz za lekki młotek.To nie jest żart.
  • Poziom 33  
    Krystian1909 napisał:
    piachu1994 napisał:
    Tutaj masz piękny film jak wymienić sprężynę w amortyzatorze, więc jest wyciągana kolumna. Fakt, jest pokazane dla lewej strony, lecz z prawej jest identycznie. Powodzenia


    Z tego pięknego filmu wynika tyle do tematu co stwierdzenie że wszystko samo się zrobi. Amor wymieniany z lewej strony nie równa się z wymianą z prawej... poza tym na tym filmie wiele rzeczy pominięto z którymi miałem problem ale już sobie sam poradziłem. Także poradniki z google odpuszczam bo szukałem. Teraz pytam osoby które miały styczność z budową golfa/bory i wiedzą jak obejść temat.


    Widzę, że masz poczucie humoru :D
    Do rzeczy: zawieszenie Golf IV/Bora lewe jest odbiciem lustrzanym prawej strony. To u Ciebie z prawej strony jest inne? Czyli jakie?
    Jak widziałeś na filmie nie trzeba odkręcać przegubu - wystarczy użyć dźwigni i zwrotnice wraz z wahaczem naciskać na dół. Oczywiście, że jak masz wszystko zazdzewniałe to będziesz miał problemy, jednak to oczywiste że należy oczyścić przed demontażem.

    Na temat Golfa IV bądź Bory jest tyle tematów w google, że wystarczy chwila chęci i znajdziesz odpowiedź. Nawet jak ściągnąć zwrotnicę z amortyzatora.

    Ale jak chcesz tak profesjonalne to:
    1. Jak samochód stoi luzujesz nakretkę od przegubu
    2. Odkręcasz nakrętkę od końcówki kierowniczej i używając ściągacza ma wyskoczyć ze zwrotnicy
    3. Sworzeń wahacza odkręcasz z trzech śrub mocujących go do wahacza, bądź odkręcasz jedną śrubę ze zwrotnicy i też używając ściągacza ją wypychasz
    4. Odkręcasz jarzmo od zwrotnicy wraz z zaciskiem i zabezpieczając go aby przewód gumowy nie uszkodził się
    5. Odkręcasz do końca nakrętkę i wybiijasz przegub.
    6. Odkręcasz górną nakrętkę na amortyzatorze.
    7. Wyciągasz na zewnątrz amortyzator wraz ze zwrotnicą.
  • Poziom 11  
    Załatwiłem problem pół środkami...

    12kątną nasadką wykręciłem śrubę z piasty, następnie wybiłem przegub z piasty, wykręciłem łącznik stabilizatora który był niejako przykręcony do zwrotnicy, poszła śruba z drążka kierowniczego i w ten sposób mogłem wykręcić (lewo prawo) zwrotnice oraz wyciągnąć na upartego amortyzator. Oczywiście nie obyło się bez klina z tyłu zwrotnicy.

    Zakładanie w kolejności odwrotnej.