Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Eberspacher d1lc - Ogrzewanie Eberspacher, przegrzewa się na zgaszonym silniku.

pawelm009 20 Jan 2019 00:02 1269 17
  • #1
    pawelm009
    Level 9  
    Witam, mam ogrzewanie postojowe eberspacher d1lc, 24v. Urządzenie po uruchomieniu na zgaszonym silniku, pochodzi chwilę i wyzskoczy błąd przegrzania. Na odpalonym silniku tego problemu nie ma. Piec miał być sprawdzany, wszystho miało hulac, pompka paliwa wymieniona.
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Widocznie masz za mały przepływ powietrza odepnij rury powietrzne i wtedy badaj.
    Bo nie którzy mają jakąś manie dokładania tych rur i często pozaginane .
  • #3
    pawelm009
    Level 9  
    Wszystko jest tak jak fabrycznie wyszło, nikt nic tam nie dokładał żadnych rurek w kabinie. Nawet odpialem węża od świeżego powietrza do spalanie i dalej to samo..
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    pawelm009
    Level 9  
    Nie mam kodu błędu. Jak się wyłącza to miga zielona dioda a z tego co wyczytałem w instrukcji oznacza to błąd przegrzania. Pompke wymieniłem na nową, oryginalna.
  • #8
    pawelm009
    Level 9  
    Czujnik przegrzania miał być podobno wymieniony. Zastanawiam mnie czemu ogrzewanie działa tak jak powinno podczas jazdy/ na włączonym silniku?
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Bo jeśli nie masz compakta to wentylator jest 2 biegowy a nie sterowany PWM i ma zbyt małe obroty do utrzymania wymiany ciepła. Możesz zmniejszyć dawkę paliwa powinno pomóc.
    Lub włożyć podkładkę pod czujnik przegrzania co by kilka stopni mniej mierzył.
  • #10
    pawelm009
    Level 9  
    Nie jest to compakt. Jaka te podkładka tam włożyć?? Zwykła metalowa?? A jak zmniejszyć ta dawkę paliwa??
  • #12
    pawelm009
    Level 9  
    Wystarczy jak odkręcę tylko tą jedną śrubę na imbusa i zdejmę ten plastik prostokątny? I dostanę się do tego, czy muszę całe ogrzewanie wyciągać?
  • #13
    Hart3
    Level 26  
    Tak jak kolega podpowiada, zbyt mały strumień powietrza. Przy zgaszonym silniku mniejsze napięcie, turbina ma mniejszą wydajność. Lekko zużyte łożyska lub słabszy docisk szczotek przy ich zużyciu może powodować podobny efekt. Jeżeli silnik był rozbierany sprawdzić szczelinę turbiny od korpusu co ma istotny wpływ na wydajność.
  • #14
    pawelm009
    Level 9  
    Wszystko było rozkrecane i czyszczone, łożyska wymienione.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie bardzo się znam na ogrzewaniach, jestem tylko zwykłym, młodym kierowca, także zrozumcie każde moje pytanie xD
  • #16
    pawelm009
    Level 9  
    Szczotki też miały być wymienione razem z łożyskami.
  • #17
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Można podejrzewać winę silnika. Mialem przypadek że z powodu oszczędności klient kupił sobie silnik po naprawie. Okazało się że przez to ciągle wracam się na reklamacje z powodu dymienie lub braku uruchamiania sie ogrzewania. Przyczyną było oczywiście odsuwanie się wirnika dmuchawy paleniska od kanału nadmuchu. Nie zdziwię się jesli podobna sytuacja występuje w tym przypadku.
  • #18
    pawelm009
    Level 9  
    Panowie wina leżała w sterowniku chyba, założyłem drugi sterownik i narazie testuje czy wszystko hula jak powinno. Póki co ogrzewanie nie wywalio błędu przegrzania. Na przekazniku, 8 styk jest trochę "ciemniejszy" od reszty (przepalony??, nie łączy??) a 7 się rusza troszkę. Dam znać później czy to napewno sterownik w balona robił.