Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eberspacher d1lc - Ogrzewanie Eberspacher, przegrzewa się na zgaszonym silniku.

20 Sty 2019 00:02 342 17
  • Poziom 8  
    Witam, mam ogrzewanie postojowe eberspacher d1lc, 24v. Urządzenie po uruchomieniu na zgaszonym silniku, pochodzi chwilę i wyzskoczy błąd przegrzania. Na odpalonym silniku tego problemu nie ma. Piec miał być sprawdzany, wszystho miało hulac, pompka paliwa wymieniona.
  • Poziom 43  
    Widocznie masz za mały przepływ powietrza odepnij rury powietrzne i wtedy badaj.
    Bo nie którzy mają jakąś manie dokładania tych rur i często pozaginane .
  • Poziom 8  
    Wszystko jest tak jak fabrycznie wyszło, nikt nic tam nie dokładał żadnych rurek w kabinie. Nawet odpialem węża od świeżego powietrza do spalanie i dalej to samo..
  • Poziom 24  
    podaj numer błędu
  • Poziom 43  
    SKoro tak to za dużo ma paliwa .
  • Poziom 8  
    Nie mam kodu błędu. Jak się wyłącza to miga zielona dioda a z tego co wyczytałem w instrukcji oznacza to błąd przegrzania. Pompke wymieniłem na nową, oryginalna.
  • Poziom 43  
    SKoro twierdzisz że właściwa , to pozostaje czujnik przegrzania, zdejm plastiki i jest od góry przymocowany do pieca.
  • Poziom 8  
    Czujnik przegrzania miał być podobno wymieniony. Zastanawiam mnie czemu ogrzewanie działa tak jak powinno podczas jazdy/ na włączonym silniku?
  • Poziom 43  
    Bo jeśli nie masz compakta to wentylator jest 2 biegowy a nie sterowany PWM i ma zbyt małe obroty do utrzymania wymiany ciepła. Możesz zmniejszyć dawkę paliwa powinno pomóc.
    Lub włożyć podkładkę pod czujnik przegrzania co by kilka stopni mniej mierzył.
  • Poziom 8  
    Nie jest to compakt. Jaka te podkładka tam włożyć?? Zwykła metalowa?? A jak zmniejszyć ta dawkę paliwa??
  • Poziom 43  
    Najpierw spróbuj z czujnikiem , jest on zamocowany taką klamrą do pieca.
    Jest to ten bliżej świecy, bo są dwa czujniki.
  • Poziom 8  
    Wystarczy jak odkręcę tylko tą jedną śrubę na imbusa i zdejmę ten plastik prostokątny? I dostanę się do tego, czy muszę całe ogrzewanie wyciągać?
  • Poziom 25  
    Tak jak kolega podpowiada, zbyt mały strumień powietrza. Przy zgaszonym silniku mniejsze napięcie, turbina ma mniejszą wydajność. Lekko zużyte łożyska lub słabszy docisk szczotek przy ich zużyciu może powodować podobny efekt. Jeżeli silnik był rozbierany sprawdzić szczelinę turbiny od korpusu co ma istotny wpływ na wydajność.
  • Poziom 8  
    Wszystko było rozkrecane i czyszczone, łożyska wymienione.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie bardzo się znam na ogrzewaniach, jestem tylko zwykłym, młodym kierowca, także zrozumcie każde moje pytanie xD
  • Poziom 25  
    Turbina teoretycznie jest nie do naprawy z tego względu występuje jako kompletny wyważony element a nie wymienny silnik. Zaporowa cena powoduje że się regeneruje, lecz nie zawsze z pozytywnym rezultatem.
  • Poziom 8  
    Szczotki też miały być wymienione razem z łożyskami.
  • Poziom 26  
    Można podejrzewać winę silnika. Mialem przypadek że z powodu oszczędności klient kupił sobie silnik po naprawie. Okazało się że przez to ciągle wracam się na reklamacje z powodu dymienie lub braku uruchamiania sie ogrzewania. Przyczyną było oczywiście odsuwanie się wirnika dmuchawy paleniska od kanału nadmuchu. Nie zdziwię się jesli podobna sytuacja występuje w tym przypadku.
  • Poziom 8  
    Panowie wina leżała w sterowniku chyba, założyłem drugi sterownik i narazie testuje czy wszystko hula jak powinno. Póki co ogrzewanie nie wywalio błędu przegrzania. Na przekazniku, 8 styk jest trochę "ciemniejszy" od reszty (przepalony??, nie łączy??) a 7 się rusza troszkę. Dam znać później czy to napewno sterownik w balona robił.