Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Clio 1 - Czy można wymienić rezystor termiczny na potencjometr?

20 Jan 2019 04:27 315 5
  • Level 4  
    Witam. Mam pilne pytanie czy mogę w aucie zastąpić rezystor termiczny (ten chłodzony powietrzem z nawiewu) na zwykły potencjometr? Mam zamiar zamontować bezpośredno z akumulatora do wiatraka przez potencjometr. Oczywiście stosując bezpiecznik ewentualnie dwa, jeden przed potencjometrem drugi przed wiatrakiem jeśli to konieczne. Potencjometr mam zamiar oczywiście zamontować w miejsce orginalnego przełącznika trybów mocy dmuchawy wewnątrz auta. Drugie pytanie jeśli można wymienić na potencjometr to czy nie będzie się on przegrzewać? Czy rezystory termiczne są stosowane datego, że zwykły potencjometr mógłby się spalić pod wpływem oporów dmuchawy? Chciałem dodać, że w miejscu przełącznika trybów mocy dmuchawy jest dosyć ciepło gdy nawiew ustawiony jest na ciepły, ponieważ zaraz nad nim jest kratka nawiewu.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 27  
    Zwykły potencjometr nie wytrzyma spali się

    Jedynie opornice szukać one są na większe prądy
  • Level 4  
    Rozumiem dzięki za pomoc mam jeszcze jedno pytanie: co się może stać po zwatowaniu (połączeniu dwóch stopek bezpiecznika termicznego w rezystorze miedzianym drutem) do czasu wymiany na nowy bezpiecznik? To juz ostatecznosc jest -5°c na dworze I szyby strasznie parują I zamarzają od środka a mam jutro pilny wyjazd
  • Helpful post
    Level 43  
    Spalisz opornicę jesli wentylator stawia opór. Bezpiecznik zapobiega nadmiernemu nagrzaniu tego elementu. Generalnie nie polecam. Wentylator powinien chodzić na maksymalnych obtotach mimo uszkodzenia bezpiecznika
  • Level 4  
    Nie chodzi na żadnym biegu regulacja 3 stopniowa jestem pewiem że bezpiecznik w rezystorze jest spalony sprawdzony miernikiem nie przewodzi prądu w żadną stronę powinien przewodzić w obydwie. Temat uważam za zamknięty zdecydowałem, że zwatuje go na czas podróży ( wole spalić rezystor niż ryzykować życie lub zdrowie swoje I innych przez zaparowane czy zamarznięte szyby ) , a bezpiecznik wymienie najszybciej jak tylko będzie to możliwe. Dla tych co mają ten sam problem mogę podpowiedzieć, że bezpiecznik ten bardzo sie nagrzewa I zwykłe lutowanie może się rozlutować pod wpływem temperatury więc trzeba wymyśleć inne mocowanie lub dodatkowe. W moim przypadku wymiana będzie prosta (bezpieczniki mocowany przez wsadzenie stopki w stare mocowanie I sciśnięcie) można też wywiercić jeden lub dwa minimalne otwory w mocowaniu bezpiecznika najlepiej o średnicy stopki I "przeplecenie" I zalutowanie. To jak go zamontujecie już zależy od was.
  • Level 4  
    Nie chodzi na żadnym biegu regulacja 3 stopniowa jestem pewiem że bezpiecznik w rezystorze jest spalony sprawdzony miernikiem nie przewodzi prądu w żadną stronę powinien przewodzić w obydwie. Temat uważam za zamknięty zdecydowałem, że zwatuje go na czas podróży ( wole spalić rezystor niż ryzykować życie lub zdrowie swoje I innych przez zaparowane czy zamarznięte szyby ) , a bezpiecznik wymienie najszybciej jak tylko będzie to możliwe. Dla tych co mają ten sam problem mogę podpowiedzieć, że bezpiecznik ten bardzo sie nagrzewa I zwykłe lutowanie może się rozlutować pod wpływem temperatury więc trzeba wymyśleć inne mocowanie lub dodatkowe. W moim przypadku wymiana będzie prosta (bezpieczniki mocowany przez wsadzenie stopki w stare mocowanie I sciśnięcie) można też wywiercić jeden lub dwa minimalne otwory w mocowaniu bezpiecznika najlepiej o średnicy stopki I "przeplecenie" I zalutowanie. To jak go zamontujecie już zależy od was.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Wymiana bezpiecznika w rezystorze dmuchawy