Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uciekające powietrze z modulatora Haldex naczepa wielton

20 Sty 2019 12:02 1167 22
  • Poziom 3  
    Witam. Mam problem z modulatorem haldex. Został on wymieniony na nowy i dalej ucieka z niego powietrze dolnym grzybkiem po zaciągnięciu ręcznego w samochodzie jak jak i czerwonego przycisku w naczepie .nadmieniam że siłowniki hamulcowe też zaslepialem by sprawdzić czy nie maja przebicia, ale problem pozostał. Czy zawór szybkiego odchamowywania moze mieć wpływ na uciekające powietrze z modulatora?
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Leci tylko z jedego ? ,sprawdź zawór dwudrożny ten co odpowiada za to jak hamuje cylinder zasadniczy to sprężyny nie mogą działać i odwrotnie jak sprężyny hamują to zasadniczy nie hamuje dlatego żeby siły się ne dodawały bo coś się uszkodzi .
    Co prawda to wbco ale zasada ta sama strona 19 komponent o oznaczeniu 10 na rysunku

    http://inform.wabco-auto.com/intl/pdf/815/000/337/815_337.pdf
    Uciekające powietrze z modulatora Haldex naczepa wielton
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 19  
    Uszkodzony podwójny siłownik hamulcowy również może powodować wyciek powietrza przez jeden z tłumików modulatora.
  • Poziom 32  
    Eco-trans napisał:
    .nadmieniam że siłowniki hamulcowe też zaslepialem by sprawdzić czy nie maja przebicia, ale problem pozostał.
    Dagomir napisał:
    Uszkodzony podwójny siłownik hamulcowy również może powodować wyciek powietrza przez jeden z tłumików modulatora.
  • Poziom 27  
    Najczęstszym powodem jest uszkodzona membrana siłownika. Spróbuj na ręcznym odkręcać przewody z siłowników od strony części sprężynowej aby stwierdzić który jest uszkodzony.
  • Poziom 3  
    Dziękuję uszkodzony był zawór dwodrozny.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Przy wyciągnięciu czerwonego przycisku w naczepie powinny zablokować wszytskie koła w naczepie, a u mnie blokują tylko 4 a dwa z lewej strony kręcą się gdy próbuje ruszyć , okładziny są ok grzechotki też Oki wina może leżeć po stronie siłowników??
  • Poziom 25  
    powinno zablokować koła z siłownikami dwukomorowymi jeśli nie blokuje zdemontuj siłownik i zbij czerwony guzik i sprawdź ruch siłownika jeśli nie wychodzi do wymiany
  • Poziom 6  
    Kolego tak, jeśli są uszkodzone siłowniki tak właśnie będzie. Bardzo często uszkodzone są sprężyny w tylnej części siłownika i taki właśnie jest efekt. Jeśli koło, mimo zaciągniętego ręcznego, nie hamuje wyjmij korek z tylnej części siłownika. Tam na pewno będzie trzpień już przekrzywiony, a powinien być centralnie ustawiony do otworu. Służy to między innymi do odblokowania hamulców.
  • Poziom 2  
    Witam jestem nowy,więc witam wszystkich serdecznie. Przejdę może do sedna sprawy, mam problem z naczepą ucieka powietrze tłumikiem modulatora haldex, może ktoś ma pomysł jak temu zaradzić??
  • Poziom 21  
    Karolmatyja napisał:
    Witam jestem nowy,więc witam wszystkich serdecznie. Przejdę może do sedna sprawy, mam problem z naczepą ucieka powietrze tłumikiem modulatora haldex, może ktoś ma pomysł jak temu zaradzić??


    Przejdę do sedna sprawy, co już sprawdziłeś i wyeliminowaleś....?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Karolmatyja napisał:
    Witam jestem nowy,więc witam wszystkich serdecznie. Przejdę może do sedna sprawy, mam problem z naczepą ucieka powietrze tłumikiem modulatora haldex, może ktoś ma pomysł jak temu zaradzić??


    Przechodząc do sedna sprawy to najlepiej skutecznie naprawić.

    A na poważenie to albo masz uszkodzony modulator albo któryś z siłowników hamulcowych.
  • Poziom 2  
    Modulator jest po wymianie co prawda używany ale to samo się dzieje co na starym ucieka powietrze jednym tłumikiem od spodu. Dodam jeszcze że po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd 22 czujnik ciśnienia.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeden z kolegów napisał że wymienił zawór dwodrożny i wróciło wszystko do normy. I moje pytanie gdzie się znajduję ten zawór??
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    A co z siłownikami?? Czy siłowniki były sprawdzane?? Mam na myśli te z 2 i 3 osi czyli te podwójne.
  • Poziom 2  
    Nie nie sprawdziłem siłowników, mechanik stwierdził że siłowniki są sprawne bo po spuszczeniu z hamulca ręcznego nie powinno uciekać powietrze.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak można najszybciej samemu sprawdzić te siłowniki???
  • Poziom 21  
    Karolmatyja napisał:

    Jak można najszybciej samemu sprawdzić te siłowniki???


    Choćby Zaciskając przewody od siłowników.
  • Poziom 2  
    To trzeba zacisnąć przewody siłowników, ale od hamulce ręcznego czy wszystkie???
  • Poziom 6  
    maxetm napisał:
    Karolmatyja napisał:

    Jak można najszybciej samemu sprawdzić te siłowniki???


    Choćby Zaciskając przewody od siłowników.
    ciekawe jak je zaciśniesz jak są w tekelanie 12 i przewodu na styk prędzej ułamiesz nisz załamiesz ale swoją droga sam jestem ciekaw jak je dokładnie zdiagnozować mam taka sama sytuacje i ten modulator jest od wyrównywania ciśnienia jak w jednym obwodzie spada w drugim on upuszcza dlatego syczy. Tylko teraz gdy zaczyna syczeć luzuje przód od siłownika w tym momencie następuje ubytek powietrza i modulator się uspokaja przestaje z niego powietrze uciekać jak dokręcę przewód po kilu minutach z modulatora znowu leci siłownik sprawdzone niby dobre sytuacja jest podobna gdy zaciągnę hamulec naczepowy wtedy modulator się uspokaja. na zaciągniętym ręcznym w samochodzie mam powietrze na wszystkich przewodach w siłownikach po spuszczeniu ręcznego powietrze tylko na jednym przewodzie pozostałe zero ubytku

    Dodano po 4 [minuty]:

    stanisławpiotr napisał:
    Najczęstszym powodem jest uszkodzona membrana siłownika. Spróbuj na ręcznym odkręcać przewody z siłowników od strony części sprężynowej aby stwierdzić ktja óry jest uszkodzony.

    ja mam na zaciągniętym ręcznym powietrze na stronie sprężynowej na wszystkich siłownikach
  • Poziom 21  
    wega-trans napisał:
    ciekawe jak je zaciśniesz jak są w tekelanie 12 i przewodu na styk prędzej ułamiesz nisz załamiesz....


    Czytaj ze zrozumieniem.
    Wyraźnie napisane zacisnąć a nie załamać.
    Pytasz jak??? Choćby szczypcami do segera.....
  • Poziom 23  
    Jak nawet komuś się chce to niech otkreci i zaślepi zatyczką😀 część z kolegów pisze dobrze a wy nie słuchacie(ci co mają nizki level) rad więc nie ma sensu wam podpowiadac. Nie chcecie się uczyć i chociaż szanować tego że inni koledzy bez interesownie proboja pomoc*
  • Poziom 26  
    Najprostszy sposób na sprawdzenie siłowników:
    1. Odpinasz przewód sterujący z auta (Zasilający zapięty).
    2. Hamulec postojowy naczepy oczywiście zwolniony czyli część sprężynowa napowietrzona.
    3. Odkręcasz przewody z części przeponowej siłowników dwukomorowych i sprawdzasz czy od strony siłownika nie uchodzi powietrze. Jeśli uchodzi - wymiana.

    Częstą przyczyną "syczenia" modulatorów jest nieszczelność układu pneumatycznego ciągnika. Spada ciśnienie na żółtym złączu i naturalną reakcją modulatora w tej sytuacji jest wyrównanie ciśnienia.