Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b6 1.9 tdi bxe - po remoncie brak mocy

21 Sty 2019 08:43 1386 37
  • Poziom 4  
    Witam. Mam problem z passatem z silnikiem BXE. Jakiś czas temu urwał się zawór na pierwszym cylindrze co skutkowalo uszkodzeniem głowicy i tłoka. Głowica została wysłana do regeneracji, za pierwszym razem okazało się ze zawory za dużo wystają i spotykają sie z tłokami, po poprawce bylo podobnie. Zawiozłem glowice do innego zakładu gdzie stwierdzili ze do tej głowicy wystepują dwa rodzaje zaworów a zostało ich wymienione 5 i te które zostały wymienione są za grube. Zostały one przeszlifowane tak aby wymiar sie zgadzal. Kolejna rzeczą jest to że glowica jest juz maksymalnie splanowana i nie ma raczej możliwości planowania jej ponownie czego nie powiedzial mi pierwszy zakład. W silniku został splanowany blok(problem z uciekajaco kompresja do ukladu chlodzenia), wymieniony tłok, pierscienie, panewki glowne, korbowe i na walku, uszczelniacz wału (recznie poniewaz nie posiadałem przyzadu), dwumas na sztywne, turbo na uzywane (wcześniejsze wciągnelo zawor), uszelka pod głowica grubość 3 (poprzednia byla 2 ale po planowaniu bloku stwierdzilem ze zaloze 3). Brak błędów. Samochód odpala, na zimnym dziwnie nim telepie przez chwile po czym praca silnika się wyrównuje. Podczas jazdy passat ma totalny brak mocy, cieżko mu sie wkręcić do 3tys. Dodam jeszcze ze pompki teoretycznie według komputera mieszczą się jeszcze w granicy błędu, jedna na jałowym ma korekte dochodzącą do prawie 2 a reszta nieco mniej. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak z tym silnikiem bo ręce już opadają???
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 13  
    Na początek ponownie sprawdź kompresje, rozrząd
  • Poziom 4  
    kompresja na każdym cylindrze w granicy 29 bar, rozrząd ustawiony dobrze.
  • Poziom 27  
    Czyściłeś pompki z nagaru przed montażem?
  • Poziom 13  
    Podłącz komputer i zrób logi
  • Poziom 4  
    Nie czyscilem, zalozyli je w zakladzie gdzie robili glowice. Ostatnim razem jak juz byla dobrze zrobiona nie wlozyli ich i sam je wkladalem ale nie byly czyszczone. Jest mozliwosc zrobienia logow vag kkl albo autocomem bo takie interfejsy tylko posiadam?
  • Poziom 17  
    Regulowałeś skoki pompowtryskiwaczy? Teoretycznie po każdym grzebaniu powinno się to zrobić. No i uszczelki dobrze jest nowe założyć, chociaż to spory koszt, 160 zł na 4 wtryski.
  • Poziom 4  
    Pompki regulowane i uszczelki zmienione na nowe. Jakis szybki instruktarz jak zrobic logi vagiem?
  • Poziom 13  
    https://www.youtube.com/watch?v=t0QazXcVVXs
    "Statycznie Logujemy Grupy (Pojedynczo):

    001
    004
    013
    018 **
    023 **


    Nastawy Podstawowe Grupy (Pojedynczo):

    000 *
    003
    004
    011 ***


    Dynamicznie Logujemy Grupy (Pojedynczo):

    001
    003
    004
    008
    010
    011


    Dynamicznie Logujemy Grupy (Grupowo):

    001 + 004
    003 + 011
    011 + 010
    003 + 008 + 011


    * Tylko dla silników VP -na pompie wtryskowej.
    ** Tylko dla silników PD- na pompo-wtryskiwaczach.
    *** Tylko dla silników z turbosprężarką o zmiennej geometrii kierownic"
  • Poziom 16  
    Popmpowtryski sprawdź korekty itd, mi sie trafiło czasem że jak się wyjęlo popmpowtryskiwacz i na to reguły już nie ma czy jak opisuja tutaj mONdrzy wsadzić w ON czy będzie leżal coś mu od*ebie i umrze jest mocno w plusie reszta idzie w minusy i tyle.
  • Poziom 8  
    Pompki warto dać do sprawdzenia ;) czasem korekta potrafi być w granicach normy a wtryski źle rozpryskują paliwo do komory spalania i silnik potrafi nie równo pracować tracić moc ;) Miałem przypadek że jeden pompowtrysk czasami chodził normalnie a czasem się przycinał i samochodem nie dało się normalnie jechać..

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Pompki warto dać do sprawdzenia ;) czasem korekta potrafi być w granicach normy a wtryski źle rozpryskują paliwo do komory spalania i silnik potrafi nie równo pracować tracić moc ;) Miałem przypadek że jeden pompowtrysk czasami chodził normalnie a czasem się przycinał i samochodem nie dało się normalnie jechać..
  • Poziom 4  
    Troche dlugo to zajelo ale nie mialem czasu ani checi grzebac przy tym aucie. Chwilowo mam tylko logi statyczne, jutro powinienem ogarnac dynamiczne.
    http://vaglogger.apphb.com/log/5c61cd194322062a54dd4c17
    http://vaglogger.apphb.com/log/5c61cdac4322062a54dd4c19
    http://vaglogger.apphb.com/log/5c61cde64322062a54dd4c1a
    http://vaglogger.apphb.com/log/5c61ce134322062a54dd4c1b
    http://vaglogger.apphb.com/log/5c61ce354322062a54dd4c1c
    http://vaglogger.apphb.com/log/5c61ce614322062a54dd4c1d
    http://vaglogger.apphb.com/log/5c61ce854322062a54dd4c1e
    Mam nadzieje ze dobrze te logi zrobilem. Dodam jeszcze odnosnie auta, ze pompka wstepna w baku cos niedomaga i slychac dudnienie z filtra powietrza.
  • Poziom 13  
    Nie ma się do czego doczepić, wszystko mieści się w zakresie, jedynie różnica między pompkami, jedne w minusie drugie w plusie i może być tak jak wyżej kolega Andrzejbolek123 napisał
    Andrzejbolek123 napisał:
    Pompki warto dać do sprawdzenia czasem korekta potrafi być w granicach normy a wtryski źle rozpryskują paliwo do komory spalania i silnik potrafi nie równo pracować tracić moc Miałem przypadek że jeden pompowtrysk czasami chodził normalnie a czasem się przycinał i samochodem nie dało się normalnie jechać..

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Pompki warto dać do sprawdzenia czasem korekta potrafi być w granicach normy a wtryski źle rozpryskują paliwo do komory spalania i silnik potrafi nie równo pracować tracić moc Miałem przypadek że jeden pompowtrysk czasami chodził normalnie a czasem się przycinał i samochodem nie dało się normalnie jechać..


    Jedynie jeszcze co mi przychodzi do głowy to możesz pobawić się kątem synchronizacji wałka rozrządu, ustawić tak na -1,5 do -3 im więcej w minusie tym auto powinno być żywsze, oczywiście do pewnego stopnia, bo później to już nie odpalisz, ale w takim zakresie jest to całkowicie bezpieczne, więc możesz spróbować, zresztą tak przeważnie handlarze ustawiają przed sprzedażą.
  • Poziom 4  
    Odnosnie popmpowtryskow, czy mozna podmienic z innego silnika bo mam mozliwosc pozyczyc na sprobowanie od wersji 130km czy nie bedzie to pasowalo?
  • Poziom 13  
    Weź spróbuj jeszcze twoje zamienić cylindrami, tylko ponumeruj je i zapisz sobie gdzie jaki podmieniłeś, zobaczymy czy na kompie się coś zmieni, może gdzieś jakiś cylinder, tłok, pierścienie zawory niedomagają, w sumie jak to zrobisz to będziesz miał pewność, że to pompowtryski, albo głowica zawory itp. Ogólnie to masz jedną z bardziej awaryjnych jednostek
    https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-...mi-moga-byc-problemy-VW-19-TDI-105KM-BXE.html
  • Poziom 4  
    jesli je zamienie to sprawdzic poprostu korekty czy dalej robic logi wszystkiego?
  • Poziom 13  
    nie tylko statyczne kanał 00, 13, 18, 23, ale zanim jeszcze rozkręcisz to dla pewności zrób jeszcze raz te statyczne, tylko dobrze rozgrzej auto aby miało minimum te 82 stopnie bo na tamtych logach miałeś coś 67 stopni
  • Poziom 13  
    Już widać różnice między niedogrzanym a dogrzanym autem, to teraz zamiana miejscami i zobaczymy efekty
  • Poziom 26  
    Miałem tak samo, brak błędów, elektronicznie wszystko git a auto bez mocy. I dudnienie z filtra powietrza. Pompki po wyjęciu z głowicy zaschly. Podmien dla pewności na te które masz. Ewentualnie możesz to podgonic chip tuningiem.
  • Poziom 4  
    W zasadzie wczesniej bylo wieksze dudnienie, przepuscilem przez nie liqui moly do wtryskiwaczy i dudnienie lekko zmalalo.
  • Poziom 26  
    Możesz próbować je czyścić tymi środkami, ale to raczej nie pomoże. Sam to przerobiłem. Nawet myjka ultradźwiękowa nie chce tego ruszać.
  • Poziom 13  
    na logach widać znaczną poprawę, można rzec że wszystko powinno być ok, czujesz jakąś różnicę?
  • Poziom 4  
    Brak poprawy w mocy auta. Koncowki pompek byly mocno czarne a gniazda od strony skrzyni lekko wytluczone czego wczesniej nie zauwazylem bo skoro glowica w dwoch firmach byla to chyba wiedza czy jest to w granicy bledu czy nie. Pompki niby wszystkie maja koncowke numeru 073 ag ale reszta numerow sie nie zgadza (nie wiem czy to ma znaczenie) i podkladki na sprezynach pompek inne (dwa rodzaje). Dudnienie nie zniknelo.
  • Poziom 13  
    Według katalogu to powinieneś mieć wszystkie o takim nr. OE VW – 038 130 073 AG, podkładki też powinny być takie same, więc wychodzi na to że przedtem jakiś Pan "Janusz" coś tam robił...
  • Poziom 4  
    Tylko dalej to nic nie wyjasnia. Rece rozkladam, jeszcze jakies pomysły?
  • Poziom 13  
    Zanim zaczniesz znowu pakować kasę to możesz pobawić się z tym kątem wałka rozrządu, to nic nie kosztuje a może pomoże.
    mosio24 napisał:
    Jedynie jeszcze co mi przychodzi do głowy to możesz pobawić się kątem synchronizacji wałka rozrządu, ustawić tak na -1,5 do -3 im więcej w minusie tym auto powinno być żywsze, oczywiście do pewnego stopnia, bo później to już nie odpalisz, ale w takim zakresie jest to całkowicie bezpieczne, więc możesz spróbować, zresztą tak przeważnie handlarze ustawiają przed sprzedażą.
    a jak to nie pomoże, to będzie tak jak koledzy pisali, że mimo prawidłowych odczytów na kompie pompki są walnięte i nic nie pomoże do półki ich nie wymienisz.