Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b5 - Turbo 1.9tdi nie załącza się

21 Sty 2019 12:22 336 9
  • Poziom 24  
    Posiadam a4 b5 i od paru miesięcy zmagam się z problemem że turbina nie dostaje podciśnienia gruszka stoi. Sztanga stawia delikatny opór. Gruszka jest sprawna sprawdzana była ciśnieniem ze sprężarki i idzie do góry i chodzi sztanga. Ale wiadomo iż sprężarka ma dużo większe ciśnienie niż które idzie z pompy. N75 wymieniony mój był niesprawny nie cykał i był w nim olej. Przewody sprawdzone i brak nieszczelności wężyki od n75 były sparciałe ale zostały wymienione. Pompa vacum była podmieniana ze sprawnego auta i nadal brak różnicy sztanga nie pracuje. Egr został wyczyszczony. Turbina sprawdzona na aucie jak była zimna luzu nie stwierdziłem. Filtr powietrza wymieniony. Wtyczki sprawdzone i ciągle to samo. Gruszka nie otwiera się. Objawy auta są takie że auto zbiera sie z wolnych obrotów lecz powyżej 1800 obrotów puszcza czarny dym za sobą. Auto zbiera się z każdego biegu. Ale powyżej 120-130km/h brakuje mocy odpycha się. Gdy przegazuje auto. To za chwile na trawie na śniegu mam sadze z wydechu. Dziś może jeszcze sprawdze rzeczywiste doładowanie turbiny. Ale więcej pomysłów nie mam. W sumie został jeszcze n18 do sprawdzenia. Ale czy on może mieć coś wspólnego?
  • Poziom 38  
    Nie ma co sprawdzać sprężarką po drugie tam jest podciśnienie a nie ciśnienie i gruszka pracuje w drugą stronę. Po odpaleniu powinna wciągnąć sztangę. Podepnij podcisnienie z vacum bezpośrednio do gruszki, odpal auto i sprawdź czy gruszka wciągnie sztangę. Zmierz wartość podciśnienia. Ja obstawiam zabrudzoną turbinę, chyba że uszkodzona (dziurawa) gruszka bo też w nich takie usterki występowały.
  • Poziom 24  
    piotrekwoj1 napisał:
    Nie ma co sprawdzać sprężarką po drugie tam jest podciśnienie a nie ciśnienie i gruszka pracuje w drugą stronę. Po odpaleniu powinna wciągnąć sztangę. Podepnij podcisnienie z vacum bezpośrednio do gruszki, odpal auto i sprawdź czy gruszka wciągnie sztangę. Zmierz wartość podciśnienia. Ja obstawiam zabrudzoną turbinę, chyba że uszkodzona (dziurawa) gruszka bo też w nich takie usterki występowały.
    . Właśnie zapomniałem dopisać wszystko się stało po tym jak zalałem ropy białoruskiej. I po spaleniu max 10 litrów auto zaczeło kopcić nie mieć mocy itd.
  • Poziom 13  
    piotrekwoj1 napisał:
    Nie ma co sprawdzać sprężarką po drugie tam jest podciśnienie a nie ciśnienie i gruszka pracuje w drugą stronę. Po odpaleniu powinna wciągnąć sztangę. Podepnij podcisnienie z vacum bezpośrednio do gruszki, odpal auto i sprawdź czy gruszka wciągnie sztangę. Zmierz wartość podciśnienia. Ja obstawiam zabrudzoną turbinę, chyba że uszkodzona (dziurawa) gruszka bo też w nich takie usterki występowały.

    Tak jak kolega pisze, a jak nie masz pompki do podciśnienia to możesz odpiąć wężyk od N75 który idzie do gruszki i próbować zasadź powietrze, jak się nie uda to sprawna, jak będzie szło zasycać powietrze to do wymiany, a widziałem również przypadki że turbina była zabrudzona, zapieczona, a sztanga chodziła.
  • Poziom 24  
    Ok ;). Jutro sprawdzę a czy ja mam zmienną geometrie łopatek? Mi się wydaje że nie chociaż 2 mechaników powiedziało że mam a trzeci powiedział że nie. Kod silnika to AHU
  • Poziom 13  
    Tak, masz zmienną geometrie łopatek.
  • Poziom 38  
    mosio24 napisał:
    Tak, masz zmienną geometrie łopatek.

    Jesteś pewien na 100% bo ja bym powiedział że nie ma.
    deimon999 zrób fotkę swojej turbiny wtedy będzie wiadomo na 100%.
  • Poziom 13  
    piotrekwoj1 napisał:
    Jesteś pewien na 100% bo ja bym powiedział że nie ma.
    deimon999 zrób fotkę swojej turbiny wtedy będzie wiadomo na 100%.


    Masz racje, nie ma zmiennej geometrii
  • Poziom 24  
    No i sprawa wygląda następująco. Przez wężyk jak próbowałem zassać nic się nie stało. Po prostu nie mogę. Zrobiłem test turbiny na 3 biegu. I turbina kreci się do 3.400 gdzieś a później odstaje i brakuje mocy. Do 3.300 pokrywało się. I teraz zostaje rozłożenie turba? Pewnie przyda się palnik bo przypuszczam że może nie puścić?
  • Poziom 13  
    Dobrze byłoby jak byś wstawił logi dynamiczne turbiny i przepływki, sprawa by się mogła szybciej wyjaśnić