Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zrywane połączenie WiFi DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

21 Sty 2019 12:54 450 11
  • Poziom 3  
    Cześć
    Chcę Was prosić o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, bo przekopałem już kilka wątków, filmików na yt i niestety rozwiązania dla siebie nie znalazłem. O co chodzi. Komputer zrywa mi połączenie internetowe. Nie wygąda to standardowo, że nie mam ikony Wifi, czy znika mi zasięg od routera. Zasięg widać, połączenie widać, karta sieciowa włączona, ale w trakcie oglądania filmu czy grania w grę online wyskakuje mi problem z połączeniem tak, jakbym w ogóle połączenia nie miał (nie można nawiązać połączenia, sprawdź swoje połączenie sieciowe). NA przeglądarce Opera wyskakuje mi komunikat błędu DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET Taki stan utrzymuje się minutę-dwie, po czym połączenie jest wznawiane samoczynnie. Występuje niezależnie czy w dzień czy w nocy; raz, dwa razy w ciągu godziny. Inne urządzenia podłączone do tej samej sieci nie mają takich problemów, więc sytuacja musi dotyczyć komputera. Programu antywirusowego oprócz standardowego WIndowsowego Defendera nie mam włączonego, firewalla też nie stawiałem. Utworzenie nowego konta użytkownika czy wygenerowanie hotspota z telefonu też nie rozwiązuje sprawy. Diagnostyka sieci od windowsa proponuje ponowne uruchomienie routera i innego problemu w funkcjonowaniu sieci nie widzi. Ciężko w ogóle było mi z tej diagnostyki jakikolwiek wynik uzyskać, bo zanim się skończyła, to połączenie było już przywrócone. Proszę o podpowiedzi co jeszcze mógłbym sprawdzić i spróbować zmienić.
    Dostawca internetu netia, router netiaspot 1b, karta sieciowa qualcomm QCA9377 802.11ac wireless adapter


    Wątki i filmiki, do których się próbowałem się bezskutecznie zastosować:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3148215.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3141985.html#15322645
    identyfikator filmu na yt:
    2At3mRzzWow
    MNbm0oBAXXw
  • PCBway
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Niekoniecznie komputer. Może być problem z routerem. Dwa dni temu sam wymieniałem modem FunBox3. Objawy były jak u Ciebie. Jeden komputer miał problem. Pozostałe urządzenia bez problemu śmigały. Cuda robiłem. Sterowniki zmieniałem i nic. Wymieniłem modem, ustawienia sieci zrobiłem tak samo jak na starym i wszystko chodzi bez problemu.
  • PCBway
  • Poziom 3  
    No posprawdzałem w ciągu kilku ostatnich dni inne sieci udostępniane przez telefony i w tych wypadkach nawet przy dłuższych, kilkugodzinnych połączeniach, nie miałem takiego problemu. Podpowiedzcie, proszę co mogę sprawdzić, zmienić w ustawieniach swojego urządzenia, żeby mi ten komputer funkcjonował z tym routerem, bo na pakiecie danych z telefonu długo nie pociągnę.
  • Poziom 3  
    Router wymieniony na nowy ale takie sam model (netia) i nadal się problem pojawia tylko że 3-4 razy w ciągu dnia po około 1minucie i potem internet znów jest. W starym routerze było tak że miałem to czasami 3-4 razy w ciągu godziny.
  • Poziom 43  
    @SmK.Ch.84
    Jaki system operacyjny?
  • Poziom 3  
    Jest to orginalny zainstalowany od początku na laptopie windows 10 a laptop to Dell Inspiro 17 seria 5770.
  • Poziom 43  
    SmK.Ch.84 napisał:
    windows 10

    Poszła jakaś aktualizacja z WU i masz co masz.
    W10 nie ma ostatnio szczęścia co do spraw sieciowych a już wifi szczególnie.
  • Poziom 3  
    Ostatnio w ciagu tygodnia była jakaś aktualizacja w WU ale nic to nie zmieniło jeśli chodzi o problem. Zmieniła sie tylko częstotliwość problemu teraz jest kilka razy w ciagu dnia a wcześniej było kilka razy w ciągu godziny. Co można z tym zrobić? Operator raczej nie wymieni sprzetu na nowy jeśli tylko jeden z kilku sprzętów ma taki problem. A i próbowalem wszelakich kombinacji z różnych stron i poradników. Może powinienem kupić karte zewnętrzna do usb lub jakiś odbiornika usb. Podpowiedzcie proszę.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    SmK.Ch.84 napisał:
    Co można z tym zrobić?

    Szukać aktualizacji za to odpowiedzialnej :D , albo zresetować system do ustawień początkowych i unikać aktualizacji.
  • Poziom 3  
    A jest jakaś gwarancja że jeśli przywróce ustawienia lub odinstaluje aktualizacje że problem zniknie? Jest może jakieś inne rozwiazanie oprócz tego?
  • Poziom 43  
    SmK.Ch.84 napisał:
    A jest jakaś gwarancja że jeśli przywróce ustawienia lub odinstaluje aktualizacje że problem zniknie?

    Nie ma żadnej gwarancji czegokolwiek - to w końcu Windows :D
    SmK.Ch.84 napisał:
    Jest może jakieś inne rozwiazanie oprócz tego?

    Format c i instalacja systemu na nowo.

    Skoro nawet nie wiadomo co jest w danej aktualizacji i co ona robi, jakie ma działanie - to powodzenia w szukaniu która to zepsuła.

    Ale zanim ostateczność, spróbuj tego:
    https://support.microsoft.com/pl-pl/help/10741/windows-fix-network-connection-issues
    Albo w wierszu CMD:
    ipconfig /release
    ipconfig /renew
    ipconfig /flushdns