Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 cc 2.0 16V 136 KM - Nie działa pomiar prędkości, poziomu i temp olej

22 Sty 2019 12:49 582 2
  • Poziom 10  
    Witam
    Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej i/lub liczników (prędkościomierza). Jeśli wysyłanie całościowego schematu to problem, proszę tylko o sekcję dotyczącą pomiaru prędkości, poziomu i temperatury oleju w Peugeot 206 cc 2.0 16V 136 KM 100kW rocznik 2001 (lipiec) (instalacja bez MUX, 2 wtyczki do liczników, obrotomierzy).
    Szukałem na forum, widzę że sobie przesyłali użytkownicy na prywatne wiadomości na email ale publicznie nie znalazłem.
    Podejrzewam, że elektrycznie nie różni się za wiele jeśli chodzi o pomiar prędkości z 206 zwykłą, ale jeśli chodzi o pomiar temp. i poziomu oleju to jest funkcja premium która była nie w każdym 206.

    Na chwilę obecną ustaliłem, że Czujnik temp. i poziomu oleju to jeden i ten sam element. Zamontowany jest w misie olejowej, z boku. Zielona wtyczka. 3 piny. Wtyczkę odpiąłem, rezystancje na czujniku występują, nie podam teraz wartości - nieistotne. Zwarć do masy brak.

    Z moich obserwacji tą samą wiązką idzie okablowanie w kierunku czujnika oleju i czujnika prędkości. Wywnioskowałem że może czujniki mają wspólną masę/zasilanie.

    Sprawdziłem bezpieczniki (wszystkie) multimetr pokazuje przejścia.

    Obecnie zdemontowałem czujnik prędkości, biała kostka 3 piny, 12V, GND i sygnał. (polecam dostęp od góry wyciągając akumulator i obudowę akumulatora - piszę o tym bo w youtube jest film gdzie ktoś dostaje się od dołu i uważam że od góry lepszy dostęp i widoczność). Wiem że czujnik prędkości działa to na zasadzie generowania impulsów podczas obrotów tego czujnika. Czujnik wygląda bardzo dobrze, jakby został niedawno wymieniony na nowy. Nie wykluczone że ktoś grzebał wcześniej, samochód kupiłem z takimi objawami. Sprawdziłem połączenia na kostce połączeniowej do czujnika. Znalazłem zwarcie do masy na pinie środkowym (2) i prawym (chyba nr 3 ale głowy nie dam sobie urwać). Środkowy to masa prawidłowo, ale prawy to sygnał. Dodam że kostkę od czujnika temp. / poziomu oleju mam cały czas odpiętą i nie powoduje ona tego zakłócenia.

    Zrozumiałem, że gdzieś zawiodła instalacja elektryczna i być może występuje przetarcie wiązki z przewodem sygnałowym. Wizualnie nie znalazłem problemu z dostępnych kabli w komorze silnika. zwróciłem uwagę na kable w okolicy wydechu (czujnik prędkości jest/był osłonięty specjalnym bandażem termicznym, wyczytałem że to fabryczne rozwiązanie) Zajrzałem jeszcze do liczników prędkości. Odpiąłem białą wtyczkę (są 2, biała i żółta, żółta nie wpływała na stan pomiarów) i okazało się że zwarcie z pinu nr 3 zniknęło. Podejrzenia padły na liczniki.

    Zdemontowałem liczniki i szukam przyczyny. Pomierzyłem diody i transile, wszystkie mają prawidłowe przejścia. Szukałem idąc ścieżką od pinu na płycie liczników, który elektrycznie łączy się z czujnikiem obrotów, ale nic mi tam nie wychodzi. Ścieżka idzie jakby do masy? Nie mogłem tego wczoraj zrozumieć jak to jest i gdzie robię błąd, bo nie logiczne aby sygnał z czujnika szedł do masy układu liczników. Powinien wchodzić na jakiś scalak, tranzystor, ale nie do masy. Nie wykluczam że może byłem wczoraj zbyt zmęczony i gdzieś nie ogarnąłem liczenia/mierzenia pinów. Schemat by na pewno pomógł.

    Będę dalej walczył ale wsparcie by się przydało.

    Jeśli nie mogę prosić o publiczne udostępnienie, zostawiam Email do mnie vskibav(malpa)go2.pl lub proszę o priv.
  • Osprzęt kablowy
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Podaj na PW nr VIN, chyba że chcesz publicznie.
    Podam schemat konkretnie do tego egzemplarza.

    Dodano po 6 [godziny] 41 [minuty]:

    Samochód jest dokładnie z 14 czerwca 2001 roku - a Lipiec to data 1-ej rejestracji.
    W załącznikach masz schematy dla twojego egzemplarza 206cc 2.0 PB DAM 8984 - tak jak było fabrycznie.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 10  
    Dziękuję za pomoc.
    Schematy się przydały.
    Niestety przyczyną nie było zwarcie w licznikach tylko głupota sprawdzającego, czyli moja.
    Przez pomyłkę zacząłem mierzyć pin 1 zamiast 3, czyli sprawdzałem przejście do masy nie na pinie sygnałowym tylko na +12V zasilania.
    Oczywiście miałem w tamtym momencie kluczyk w stacyjne a nie przekręcony. Naturalnie widoczna była masa na pinie nr 1. Po przemyśleniu swojego postępowania i przekręceniu kluczyka na zapłon, pojawia się normalnie +12V na pin 1. Na pin 3 brak zwarcia. Czujnik sprawdzony wkrętarką i generuje sygnał. Zamontowałem czujnik na miejsce.

    Zatem, trzeba uważać i patrzeć co się robi a nie działać ślepo wierząc w swoją nieomylność w pierwszych podstawowych krokach.
    Wrzucam zdjęcie dla pokoleń na którym zaznaczyłem piny we wtyczce, gdyby opisy fabryczne były nieczytelne (jak u mnie na początku).

    Peugeot 206 cc 2.0 16V 136 KM - Nie działa pomiar prędkości, poziomu i temp olej

    Prześledziłem drogę sygnału z czujnika do panelu liczników i znalazłem ślady nieudolnej naprawy wiązki zaraz przed taką dużą okrągłą skręcaną wtyczką pod obudową filtra powietrza. Luty skorodowane, powiązane izolacją, splątane palcami kabelki w koszulkach termokurczliwych (ale tylko niektóre). Ogólnie syf i mogiła.

    Peugeot 206 cc 2.0 16V 136 KM - Nie działa pomiar prędkości, poziomu i temp olej

    Polutowałem wszystko na nowo i prędkościomierz już działa.

    Mam tam więcej problemów elektrycznych w tym aucie. Zamówiłem w międzyczasie i zdążył przyjść moduł Lexia do diagnostyki Peugeot'ów i Citroenów. Będę walczył z oprogramowaniem PP2000, a następnie z krańcówkami i mechaniką składania dachu. Są kłopoty ze składaniem i rozkładaniem. Nie działa mi wciąż pomiar poziomu i temp oleju silnika. Może to sam czujnik, może jeszcze gdzieś wiązka lub wskaźnik ostatecznie.

    To już jednak temat na inny wątek i nie ma potrzeby tu zaśmiecać.