Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundaia Tucson 2.0. CRDi 2006 - Auto przy połowie stanu paliwa w baku gaśnie w

22 Sty 2019 18:16 576 17
  • Poziom 3  
    Witam posiadam Hyundaia Tucson 2.0. CRDi 2006 we wcześniejszych dialogach opisywałem problem gaśnięcia samochodu podczas hamowania. Co się okazało po zatankowaniu pełnego baku problem ustał, ale do momentu gdy wyjeździłem połowę baku. Przy stanie połowy zbiornika samochód nadal zaczyna gasnąć. Efekt przed zgaśnięciem jest taki, że auto nie szarpie, nie dusi się tylko po prostu z znienacka gaśnie motor. Po odpaleniu dalej jedzie jak by nigdy nic i to się zdarza najczęściej przy hamowaniu lub wykonaniu manewru skrętu.
    Proszę o jakieś wskazówki i podpowiedzi jakiej przyczyny mam szukać.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 38  
    Zaglądałeś do zbiornika może tam masz coś uszkodzone?
  • Poziom 3  
    Ja osobiście nie zaglądałem jedynie co to mechanik wymieniał mi pompę paliwa w zbiorniku i to wszystko. Czy ma Pan coś konkretnego na myśli ?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 38  
    Skoro wymieniał pompę i twierdzisz że od połowy zbiornika są problemy to sądzę że coś nie tak jest z połączeniem pomiędzy pompą a smokiem.
  • Poziom 3  
    Czyli sugeruje Pan aby spróbować wymienić jeszcze jedną pompę czy ta co jest dobrze przeglądnąć ?
    Czyli raczej farbę lub syf w baku można wykluczyć i to bardziej będzie po stronie elektrycznej ....
  • Poziom 38  
    oko79 napisał:
    Czyli sugeruje Pan aby spróbować wymienić jeszcze jedną pompę czy ta co jest dobrze przeglądnąć ?
    Czyli raczej farbę lub syf w baku można wykluczyć i to bardziej będzie po stronie elektrycznej ....

    Nie nie pisze o wymianie. Często połączeniem między pompką a smokiem w zbiorniku jest taki sztywny wężyk, może on jest pęknięty lub źle zamocowany. Nie wiem jak dokładnie tam jest, ale spotkałem się w kia, że zapchało się sitko właśnie w zbiorniku i też cuda się działy. Ciężko jest doradzić na odległość.
  • Poziom 3  
    Dzień dobry dzisiaj np po przejechaniu 3 km na zimnym silniku zachamowałem na światłach i odrazu zgasł przy stanie prawie pełnego baku... dziwne zjawisko masakra a mój mechanik rozkłada ręce i chce czyścić bag ...ale mi się też wydaje że to będzie inny powód....
  • Poziom 38  
    oko79 napisał:
    Dzień dobry dzisiaj np po przejechaniu 3 km na zimnym silniku zachamowałem na światłach i odrazu zgasł przy stanie prawie pełnego baku... dziwne zjawisko masakra a mój mechanik rozkłada ręce i chce czyścić bag ...ale mi się też wydaje że to będzie inny powód....

    Tak jak pisałem bez fizycznego dostępu do auta pomoc jest w tym przypadku praktycznie niemożliwa.
  • Poziom 21  
    Syf w baku(łuszcząca się farba) lub czujnik położenia wału/wałka rozrządu może być.
  • Poziom 3  
    Sitko czyste a czujnik wału wymieniony a co najgorsze że zaczyna gasnąć dopiero przy połowie baku ....
  • Poziom 38  
    Co Ci mogę doradzić.
    Ja zaczął bym od sprawdzenia zaniku napięcia na pompie. Podłącz diodę lub żaróweczkę do styków zasilania pompy ale przy zbiorniku i obserwuj w chwili zgaśnięcia auta czy dioda/żaróweczka świeci.
  • Poziom 22  
    Zbiornik dwukomorowy. Zasysa paliwo z komory w której jest pompa a nie zasysa z drugiej komory. Z drugiej komory zasysa na zasadzie pompy strumieniowej.
  • Poziom 3  
    Czyli mam rozumieć że może być problem w drugiej komorze ??? A czy kolega może wyjaśnić mi bliżej na czym polega zasysanie strumieniowe i czy w drugiej komorze jest też jakaś pompa ????
  • Poziom 21  
    W moim jest tak jak na tym filmie i nie widziałem tam nic innego
    https://youtu.be/O8sEPchfNEg

    W Santa fe też ludzie mieli podobne problemy i tam okazywał się czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej albo regulator też na listwie.
  • Poziom 22  
    W drugiej komorze jest smok z filtrem siatkowym oraz czujnik poziomu paliwa- pod siedzeniem pasażera z prawej strony ( jak na załączonym obrazku). Pompa strumieniowa jest zabudowana wraz pompą elektryczną i drugim czujnikiem poziomu paliwa w pierwszej komorze-pod siedzeniem pasażera z lewej strony. Zasada działania pompy strumieniowej do poczytania w Google. Pomiędzy oboma koszami jest przewód paliwa umożliwiający przepływ paliwa z komory bez pompy do komory z pompą ( od góry na zbiorniku).
  • Poziom 3  
    Tylko najgorsze jest to że nie pokazuje żadnych błędów
  • Poziom 21  
    Z bakiem to faktycznie jest jak mówisz aż zobaczę z ciekawości w samochodzie.
    Co do błędów to z tym różnie jest. Jak opisywali to raz są raz nie ma a usterka występuje,ale faktycznie najpierw zobaczył bym do tego baku.
  • Poziom 3  
    A jeżeli chodzi o diodę to po zgaśnięciu auta powinna nadal świecić czy zgasnąć ???

    Dodano po 3 [godziny] 2 [minuty]:

    piotrekwoj1 napisał:
    Co Ci mogę doradzić.
    Ja zaczął bym od sprawdzenia zaniku napięcia na pompie. Podłącz diodę lub żaróweczkę do styków zasilania pompy ale przy zbiorniku i obserwuj w chwili zgaśnięcia auta czy dioda/żaróweczka świeci.
    czyli po zgaśnięciu silnika dioda ma świecić ?