Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundaia Tucson 2.0. CRDi 2006 - Auto przy połowie stanu paliwa w baku gaśnie w

oko79 22 Jan 2019 18:16 4569 27
  • #1
    oko79
    Level 6  
    Witam posiadam Hyundaia Tucson 2.0. CRDi 2006 we wcześniejszych dialogach opisywałem problem gaśnięcia samochodu podczas hamowania. Co się okazało po zatankowaniu pełnego baku problem ustał, ale do momentu gdy wyjeździłem połowę baku. Przy stanie połowy zbiornika samochód nadal zaczyna gasnąć. Efekt przed zgaśnięciem jest taki, że auto nie szarpie, nie dusi się tylko po prostu z znienacka gaśnie motor. Po odpaleniu dalej jedzie jak by nigdy nic i to się zdarza najczęściej przy hamowaniu lub wykonaniu manewru skrętu.
    Proszę o jakieś wskazówki i podpowiedzi jakiej przyczyny mam szukać.
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Zaglądałeś do zbiornika może tam masz coś uszkodzone?
  • #3
    oko79
    Level 6  
    Ja osobiście nie zaglądałem jedynie co to mechanik wymieniał mi pompę paliwa w zbiorniku i to wszystko. Czy ma Pan coś konkretnego na myśli ?
  • #4
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Skoro wymieniał pompę i twierdzisz że od połowy zbiornika są problemy to sądzę że coś nie tak jest z połączeniem pomiędzy pompą a smokiem.
  • #5
    oko79
    Level 6  
    Czyli sugeruje Pan aby spróbować wymienić jeszcze jedną pompę czy ta co jest dobrze przeglądnąć ?
    Czyli raczej farbę lub syf w baku można wykluczyć i to bardziej będzie po stronie elektrycznej ....
  • #6
    piotrekwoj1
    Level 39  
    oko79 wrote:
    Czyli sugeruje Pan aby spróbować wymienić jeszcze jedną pompę czy ta co jest dobrze przeglądnąć ?
    Czyli raczej farbę lub syf w baku można wykluczyć i to bardziej będzie po stronie elektrycznej ....

    Nie nie pisze o wymianie. Często połączeniem między pompką a smokiem w zbiorniku jest taki sztywny wężyk, może on jest pęknięty lub źle zamocowany. Nie wiem jak dokładnie tam jest, ale spotkałem się w kia, że zapchało się sitko właśnie w zbiorniku i też cuda się działy. Ciężko jest doradzić na odległość.
  • #7
    oko79
    Level 6  
    Dzień dobry dzisiaj np po przejechaniu 3 km na zimnym silniku zachamowałem na światłach i odrazu zgasł przy stanie prawie pełnego baku... dziwne zjawisko masakra a mój mechanik rozkłada ręce i chce czyścić bag ...ale mi się też wydaje że to będzie inny powód....
  • #8
    piotrekwoj1
    Level 39  
    oko79 wrote:
    Dzień dobry dzisiaj np po przejechaniu 3 km na zimnym silniku zachamowałem na światłach i odrazu zgasł przy stanie prawie pełnego baku... dziwne zjawisko masakra a mój mechanik rozkłada ręce i chce czyścić bag ...ale mi się też wydaje że to będzie inny powód....

    Tak jak pisałem bez fizycznego dostępu do auta pomoc jest w tym przypadku praktycznie niemożliwa.
  • #9
    4495redberet
    Level 27  
    Syf w baku(łuszcząca się farba) lub czujnik położenia wału/wałka rozrządu może być.
  • #10
    oko79
    Level 6  
    Sitko czyste a czujnik wału wymieniony a co najgorsze że zaczyna gasnąć dopiero przy połowie baku ....
  • #11
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Co Ci mogę doradzić.
    Ja zaczął bym od sprawdzenia zaniku napięcia na pompie. Podłącz diodę lub żaróweczkę do styków zasilania pompy ale przy zbiorniku i obserwuj w chwili zgaśnięcia auta czy dioda/żaróweczka świeci.
  • #12
    malez4
    Level 23  
    Zbiornik dwukomorowy. Zasysa paliwo z komory w której jest pompa a nie zasysa z drugiej komory. Z drugiej komory zasysa na zasadzie pompy strumieniowej.
  • #13
    oko79
    Level 6  
    Czyli mam rozumieć że może być problem w drugiej komorze ??? A czy kolega może wyjaśnić mi bliżej na czym polega zasysanie strumieniowe i czy w drugiej komorze jest też jakaś pompa ????
  • #14
    4495redberet
    Level 27  
    W moim jest tak jak na tym filmie i nie widziałem tam nic innego
    https://youtu.be/O8sEPchfNEg

    W Santa fe też ludzie mieli podobne problemy i tam okazywał się czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej albo regulator też na listwie.
  • #15
    malez4
    Level 23  
    W drugiej komorze jest smok z filtrem siatkowym oraz czujnik poziomu paliwa- pod siedzeniem pasażera z prawej strony ( jak na załączonym obrazku). Pompa strumieniowa jest zabudowana wraz pompą elektryczną i drugim czujnikiem poziomu paliwa w pierwszej komorze-pod siedzeniem pasażera z lewej strony. Zasada działania pompy strumieniowej do poczytania w Google. Pomiędzy oboma koszami jest przewód paliwa umożliwiający przepływ paliwa z komory bez pompy do komory z pompą ( od góry na zbiorniku).
  • #16
    oko79
    Level 6  
    Tylko najgorsze jest to że nie pokazuje żadnych błędów
  • #17
    4495redberet
    Level 27  
    Z bakiem to faktycznie jest jak mówisz aż zobaczę z ciekawości w samochodzie.
    Co do błędów to z tym różnie jest. Jak opisywali to raz są raz nie ma a usterka występuje,ale faktycznie najpierw zobaczył bym do tego baku.
  • #18
    oko79
    Level 6  
    A jeżeli chodzi o diodę to po zgaśnięciu auta powinna nadal świecić czy zgasnąć ???

    Dodano po 3 [godziny] 2 [minuty]:

    piotrekwoj1 wrote:
    Co Ci mogę doradzić.
    Ja zaczął bym od sprawdzenia zaniku napięcia na pompie. Podłącz diodę lub żaróweczkę do styków zasilania pompy ale przy zbiorniku i obserwuj w chwili zgaśnięcia auta czy dioda/żaróweczka świeci.
    czyli po zgaśnięciu silnika dioda ma świecić ?
  • #19
    Jabol78
    Level 2  
    Witam czy rozwiązałeś problem z gaśnięcie silnika przy połowie stanu baku. Mam ten sam problem w takim samym aucie z tego samego rocznika. Wygląda to na jakąś wadę fabryczną, pozdrawiam
  • #21
    4495redberet
    Level 27  
    No wyżej pisał,że to może być ta pompa strumieniowa w drugiej połowie baku.
  • #22
    Matijaz994
    Level 2  
    Możliwe że tak, ale nie dodano informacji czy to na pewno rozwiązało ten problem. Pozdrawiam.
  • #23
    4495redberet
    Level 27  
    Na logikę to musi być to.
    Jak zgaśnie to możesz odkręcić dekiel pompy w baku ten po stronie kierowcy i zobacz czy w tej połówce jest ropa. Jak nie ma to odpowiedź już masz.
  • #24
    Matijaz994
    Level 2  
    Ropa jest w tej części zbiornika. Coś się dzieje że rozłącza główny przekaźnik prądu w aucie. Zrobiłem zasilanie pompki z zapalniczki, ale niestety nic nie pomogło, ponieważ zasilanie całego silnika pada.
  • #25
    4495redberet
    Level 27  
    To szukaj w skrzynce bezpieczników i przekaźników pod maską koło akumulatora. Tam jest niestety sniedz i utleniające się kable. Wyjmij przekaźniki i oglądaj styki/nóżki. Kup jakiś specyfik do elektryki i to wypsikaj.
  • #27
    wsk 125kacper
    Level 5  
    Witam jeśli temat nie został rozwiązany może coś się uda poradzić mam to samo właśnie dzisiaj pierwsze od czego zacznij to wyjmij pompr paliwa i sprawdź czy na niej nie ma żadnej farby ja w moim baku już drugą garść wyciągam zatyka smok i jest po jeździe i przy okazji wyczyść sobie listwe zasilającą wysokiego ciżnwinia i tam są dwa czujniki.
    Pozdrawiam
  • #28
    wiechu663
    Level 11  
    Wtam.
    Czy ktoś z kolegów poradził sobie z problemem gaśnięcia silnika w tym aucie przy hamowaniu lub wchodzeniu w zakkręt?