Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Megane 1 - Sprzęgiełko alternatora

22 Sty 2019 22:20 744 24
  • Poziom 12  
    Renault Megane 1 - Sprzęgiełko alternatora
































    Jaka jest zasada działania tego sprzęgiełka alternatora? Ogólnie tak: to co zauważyłem po zdjęciu paska: brak luzów, kręci się swobodnie w obie strony. Gdy kręcę w prawo, jest cisza, natomiast w lewo słychać delikatny pisk, że tak napiszę ledwo słyszalny. Wiem jedynie tyle, że zasada jego działania jest troszkę inna niż sprzęgła jednokierunkowego, i żeby to sprawdzić potrzebny jest jakiś specjalny przyrząd. Czy uszkodzony ten typ sprzęgiełka daje jakieś charakterystyczne objawy?
  • Poziom 43  
    Z tego co widze benzyna silnik. PO prostu jak zapaliasz auto to wirnik alternatora powinien się kręcić.
  • Poziom 12  
    Ogólnie chodzi o to, że w okresie zimowym zaczął mi ni stąd ni zowąd piszczeć pasek, od razu mówię, pasek ma przejechane jakieś 6k KM, widoczne są jeszcze napisy, nie jest poszarpany ni nic, wygląda praktycznie jak nówka, poprzedni pasek też zaczął piszczeć a też miał nie wiele przejechane. Po demontażu paska, posprawdzałem wszystkie rolki i koła pasowe, delikatny luz (wyczuwalny) jest na rolce napinającej, zamówiłem nową SKF, jutro powinna być, pasek też kupiłem nowy, tym razem Gates, poprzednio miałem Contitech, Bosch. Jak to nie wina rolki to przyszła jeszcze rozkminia na temat sprzęgiełka alternatora. Dziwi mnie to, że wymiana poprzednio paska na nowy pomagała, tyle, że nie na długi dystans (aby do następnej zimy), jakby to była wina któregoś koła pasowego, albo rolki to wymiana samego paska raczej by nic nie pomogła i piszczenie nadal by występowało, czy się mylę ?
  • Poziom 33  
    cinho90319 napisał:
    jakby to była wina któregoś koła pasowego, albo rolki to wymiana samego paska raczej by nic nie pomogła i piszczenie nadal by występowało, czy się mylę ?

    Nie mylisz się. Natomiast musisz sprawdzić wszystkie elementy. Sprzęgło alternatora wydaje różne dźwięki, lecz sprawdziłbym sprzęgło sprężarki klimatyzacji (o ile ją posiadasz).
  • Poziom 24  
    To sprzęgło w meganach to jest tylko tłumik drgań. Czyli metal guma metal. Nie jest to jednokierunkowe jak w nowszych alternatorach. Jak jest zerwane nadaje się do wymiany.
  • Poziom 12  
    Posiadać posiadam, sprzęgło sprężarki przy dodatnich temperaturach działało wydaje mi się poprawnie. W mróz sprężarka i tak się nie załączy.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Jak Ci popiskuje to masz najpewniej napinacz do wymiany. Zwłaszcza jak nie był jeszcze robiony. Jest już wyrobiony i prowadzi krzywo pasek. Jaki masz tam silnik?
  • Poziom 12  
    1.6 benzyna 16 zaworowa. Najlepsze jest to, że to koło pasowe z tłumikiem drgań jest droższe od sprzęgła jednokierunkowego, ale jak wiadomo nie można jednego zastępować drugim, musi być tak jak fabryka nadała do danego modelu.
  • Poziom 43  
    Zobacz po po pierwsze czy rowki na kole pasowym nie sa wyrobione, bo to aluminium.
  • Poziom 24  
    Oraz osiowość kół pasowych (czy nie mają bicia) lub przesunięcia względem siebie. A przy okazji osłuchać alternator i sprężarkę klimy też nie zaszkodzi (łożyska).
  • Poziom 12  
    Dobra Panowie, wymieniłem rolkę i założyłem nowy pasek, piszczenie na ten moment nie występuje, stara rolka miała wyczuwalny luz, teraz tylko pluje sobie w brodę, bo mogłem wymienić też rolkę prowadzącą, ale tak jak wcześniej wspomniałem nie wykryłem w niej na ten moment żadnych defektów, także ją zostawiłem zobaczymy.

    Ogólnie taka porada dla tych co wymieniają paski wielorowkowe w Renault Megane 1 PhII silnik 1,6 16v. Wymiana tego paska wydaje się prosta, ale przez głupotę, robotę która powinna zając 10-15 minut można zamienić na 2h. A mianowicie, jak zakładacie nowy pasek to ostatnim elementem na który powinniście go nałożyć jest rolka prowadząca (i teraz ważne: radze do pomocy ogarnąć sobie drugą osobe, bo w moim przypadku zablokowanie ampulem napinacza jest awykonalne, może Wazzup potrafi to zrobić sam, ale ja nie mam zamiaru się nad tym denerwować) nigdy nie podważać paska i próbować go wciskać na koło alternatora, czy koło pompy wspomagania, bo widziałem gdzieniegdzie takie porady. Jedna osoba od dołu łapie kluczem 13 rolke napinającą i daje maksymalnie w gorę, tak jakby dokręcał, napinacz się odchyla, wtedy 2 druga osoba z góry swobodnie nakłada pasek na rolkę prowadzącą i tyle. Wydaje mi się że da się to zrobić nawet bez ściągania koła i nadkola. Ja ściągnąłem dla świętego spokoju, ale wydaje mi się to zbędne. Nie wiem czy komuś to pomoże i zrozumiał o co mi chodzi, ale ja zakładając w ten sposób pasek zrobiłem to dosłownie w 10 minut, oczywiście w momencie jak doszedłem do tego sposobu, bo tak to czas był o wiele dłuższy :D
  • Poziom 24  
    Generalnie na przyszłość, to producent przy tym silniku zaleca przy wymianie rozrządu, wymianę paska osprzętu z napinaczem i rolkami. W razie czego pasek osprzętu wchodzi pod pasek rozrządu i robi się ogólna masakra.
  • Poziom 40  
    cinho90319 napisał:
    W mróz sprężarka i tak się nie załączy.

    Jak nie załączy jak załączy?
  • Poziom 12  
    W mróz sprzęgło sprężarki się mi nie załącza, działa tylko przy dodatniej temperaturze, nawet w instrukcji tak jest napisane.
  • Poziom 40  
    W moim Scenicu RX4 (Scenic 1 ph2 czyli praktycznie to samo co Megane 1 ph2) sprężarka normalnie się załącza i bardzo szybko osusza szyby gdy są zaparowane.
  • Poziom 12  
    Na zimnym silniku w mróz ona nie powinna się załączyć, jak się zagrzeje w komorze to wtedy się zgodzę.
  • Poziom 40  
    Włącza się, czujnik temperatury mam sprawny jakby co.
  • Poziom 12  
    Aż pójdę z ciekawości odpalić i zobaczę :D Bo może jej się odwidziało i działa

    Dodano po 4 [minuty]:

    A jednak działa, tyle że dziś był trochę jeżdżony to się nagrzał, zobaczę jeszcze jutro z rana z ciekawości jak będzie wyziębiony
  • Poziom 43  
    Wystarczy że parownik będzie miał temp dodatnią to się klima załączy.
  • Poziom 12  
    Podliczyłem ile kosztują części osprzętu paska wielorowkowego,: (rolka prowadzącą, napinacz z rolką, sprzęgiełko alternatora i pasek), nie liczę koła pasowego wału. W Inter Carsie bez rabatów 850 zł około, dwa razy drożej jak za kompletny osprzęt rozrządu.
  • Poziom 43  
    Te sprzęgiełka to tylko gumowy tłumik drgań,sa wadliwe rozpadaja sie. Zalóż sprzegło jednokierunkowe INA. Są dostępne.
  • Poziom 12  
    tylko podobno nie należy tego stosować zamiennie, czyli jak fabrycznie była guma to powinna być guma
  • Poziom 43  
    Bzdury troli internetowych
  • Poziom 12  
    Koło alternatora z tłumikiem drgań zostało wymienione na sprzęgiełko jednokierunkowe. Dopiero to pomogło, temat do zamknięcia.