Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo Mk4 TDCi - Drgania kierownicy, półoś, przegub

22 Sty 2019 22:58 4599 13
  • Poziom 2  
    Mam problem z mondeo mk4 tdci 2.0, 2014 rok, manual. Wibracje na kierownicy w okolicy 120 -140 km/h. Opony mam nowe z przodu i to Dunlop, niestety jedna z nich jest jakby lekko jajowata i dużo odważników nawet po przekręceniu opony na feldze idzie. Dlatego założyłem inne koła - objawy są identyczne (chociaż i te inne koła wydają mi się lekko jajowate). Wcześniej wymieniłem tarcze na nowe i sprawdziłem piasty - są proste, mierzone czujnikiem zegarowym. Teraz gdy zakładałem te inne koła przyjrzałem się półosiom. Prawa półoś nie miała luzów. Lewa natomiast ma luzy na przegubie wewnętrznym. Nie za bardzo się na tym znam, ale wygląda na to że ten kielich od strony skrzyni biegów ma luz. Czy to jest normalne i nic nie trzeba z tym kombinować czy może ten luz pochodzi ze skrzyni biegów? To wygląda jakby na tym gnieździe w skrzyni był luz. A moze jednak jakbym wymienił całą półoś z przegubami to tego luzu by nie było?

    Nagrałem tą sytuację telefonem i zamieściłem kilka filmików tej sytuacji na:




    Proszę o zerknięcie na filmy i poradę. Dzięki z góry.
  • Poziom 31  
    Standard w Dw10. Można się pokusić o wymianę samego kielicha przegubu wewnętrznego ale nie wiadomo jak wygląda tripod więc osobiście wymienił bym cała kpl. półoś.
  • Poziom 2  
    pitool napisał:
    Standard w Dw10. Można się pokusić o wymianę samego kielicha przegubu wewnętrznego ale nie wiadomo jak wygląda tripod więc osobiście wymienił bym cała kpl. półoś.

    Czyli mówisz że po wymianie całej półosi z przegubami nie będzie luzu między kielichem i skrzynią biegów? Trochę mnie uspokoiłeś. Auto ma 186 tyś km wiec trochę byłbym zaskoczony jeżeli powodem tego luzu byłby problem w skrzyni biegów.
    Czy trzeba uzupełnić olej i kupić jakiś uszczelniacz?
  • Poziom 31  
    Tak. Uszczelniacz masz do wymiany, to widać, olej też do dolania/wymiany. W tych skrzyniah to i po 50tys przebiegu już się te usterki pojawialy.
  • Poziom 11  
    Ciekawi mnie twoje zdziwienie jeśli kupisz i wymienisz nową ośkę, wymienisz uszczelniacz, zalejesz nowy olej do skrzyni wywalisz na to z 4 stówy albo i więcej a drgania na kierownicy nie ustaną???
    W 80% aut jakie widziałem taki luz na wyjściu ze skrzyni jest i nie powodował drgań na kierownicy,
    Dodam jeszcze że sam piszesz o tym że koła jak by jajowate????? zacznij od dokładnego powtórzę słowo DOKŁADNEGO sprawdzenia felg (a nie musi kosztować ani grosza) bo to może ci dać pewien obraz sytuacji bo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że np. felgę stalową w mondku jesteś w stanie młotkiem skrzywić a co dopiero na dziurze w asfalcie których ostatnimi czasy nie brakuje. Piszę to bo może zaoszczędzisz pieniążki i swoje nerwy, a nie podważam zdania przedmówcy bo nie jest to wykluczone.
  • Poziom 7  
    wasik83pl dobrze mówi, takie drgania to najczęściej wina opon/felg i od tego trzeba zacząć
  • Poziom 2  
    Dzięki za odpowiedzi. Ogólnie to już mam dosyc płacenia kolejny raz wulkanizatorom za wyważanie i przekładanie kół. Ale aby rozwiać wątpliwości założyłem dzisiaj trzeci komplet 4 kół (inne felgi i inne opony) które to dzisiaj sprawdziłem na maszynie. 100% proste felgi i koła, wyważone. Po zalożeniu objawy są takie same niestety. Wydaje mi sie że wibracje nie tylko na kierownicy są, ale także na całej budzie. Teraz już poddaje się i pojadę do mechanika od fordów aby na to zerknal przed kupnem półosi bo taka jazda rujnuje moje nerwy. Zastanawia mnie jeszcze to, czy to nie jest coś w skrzyni biegów albo w gnieździe wejścia półosi do skrzyni skoro ten caly kielich przy skrzyni się rusza tak jak na filmie. Dam Wam znać o dalszym ciągu .
  • Poziom 2  
    Mam podobny problem. Kierownica drży przy predkosci 60-80..potem czuc mrowienie przy wiekszej predkosci. Wywazanie na wszelkie sposoby nie pomoglo. Opony zimowe i letnie tak samo. Ręce opadają. Jezeli kto ma jakis pomysl bede wdzieczny. Rocznik 2014 autmat diesel 152 tys
  • Poziom 2  
    Aktualizuje ten temat.
    Niestety nie poradziłem sobie z tym. Mechanicy od fordów twierdzą że to może felgi, a może opony, a może to i to. Nic nie pomogli a skasowali za kolejne wyważanie bez sensu.
    Oddałem auto do zakładu który naprawia półosie aby sprawdzili je. Niby wyciągnęli i sprawdzili że wszystko jest okej z nimi. Tak więc albo oni źle to sprawdzili, albo usterka jest niewidoczna (może coś w przegubie) albo to jest coś w skrzyni biegów. Zauważyłem że jak zwalniam na biegu czasami i mam rękę na lewarku to czuje jak działają na niego takie siły poruszające w rytmie tych drgań, tylko że to występuje przy niższych prędkościach.
    Nie mam czasu i siły walczyć z tym gównem , dlatego przy zmianie kół, dodatkowo jadę na wyważanie kół na samochodzie. Po takiej operacji nie jest idealnie ale jest poprawa.
  • Poziom 10  
    Sugeruje zrobić wyważanie z optymalizacją. Polega to na tym, ze wulkanizator na maszynie z dociskiem sprawdza bicie koła i ustawia oponę na feldze w taki sposób żeby bicie z opony i felgi się wzajemnie znosiło.

    Miałem podobny przypadek w Citroenie C4 GP w którym jest bardzo wrażliwa maglownica - przerobiłem kilka kompletów kół i felg, w końcu kupiłem fabrycznie nowe alufelgi i opony. Nawet nowe opony wymagały optymalizacji.

    Wibracje były nasilone jak auto postało kilka dni, po "rozjeżdżeniu" problem był mniejszy.
  • Poziom 2  
    Miałem drgania w mondeo. Po wielu nieudanych probach naprawy trafiłem na mechanika, który postawił trafną diagnozę: poduszka skrzyni biegów. Jedna mała diablica. Wymieniłem. Ustało. Suugerował jeszcze wymianę jednej, tej hydraulicznej czy olejowej ( nie znam się) nad kołem, bo ona też mogła powodowac te drgania. W kazdym razie wymiana ppduszkid pod skrzynia pomogła.
  • Poziom 27  
    dfens napisał:
    Niestety nie poradziłem sobie z tym.
    dfens napisał:
    Nie mam czasu i siły walczyć z tym gównem , dlatego przy zmianie kół, dodatkowo jadę na wyważanie kół na samochodzie.
    Spróbuj sprawdzić półosie oraz piasty w następujący sposób:
    - podlewaruj jedno przednie koło, radzę zacząć od prawej strony gdzie jest dzielona półoś, następnie podłóż pod wahacz odpowiedniej wysokości zestaw klocków drewnianych i opuść całkowicie z powrotem auto tak, by to koło było w powietrzu kilka cm nad ziemią i aby podnośnik był zwolniony; odpal silnik (auto na sprawnym ręcznym!), włącz jedynkę i na wolnych obrotach sprawdź optycznie czy felga obracając się bije,
    - bicie promieniowe jest łatwo dostrzegalne, ale trzeba też sprawdzić, czy krawędź felgi bije osiowo - przy pomocy jakiegoś wskaźnika (np. śrubokrętu) opartego o coś stabilnego; jeżeli krawędź obręczy wyraźnie bije osiowo (a felgi są nowe, sprawdzone) - jest podejrzenie, że to piasta jest zwichrowana,
    - następnie zdejmij koło i znowu na jedynce na wolnych obrotach skontroluj półoś - czy bije promieniowo, zwłaszcza odcinek prawej półosi między przegubem środkowym przy podporze i przegubem zewnętrznym; półoś nie może bić w sytuacji gdy auto jest dociążone.

    Prawa półoś zdecydowanie częściej ulega awarii w porównaniu do lewej. Jeżeli prawa strona okaże się ok, sprawdź w identyczny sposób lewą stronę.
  • Poziom 1  
    Wiem ,że wiele wody upłynęło ale mam to samo w moim mondku (160tys.km. ) . Opony nowe ,inne felgi - to samo. Wibracje przy 100-140km/h . Tarcze i klocki nowe. Zaciski nie blokują się ,gumki wymienione ... wszystko jak ta lala. Bije półoś (krótka) ...druga- dłuższa (ta z podporą) delikatnie też ale nie tak jak pierwsza. Czasem -raz dziennie ,rano,w drodze do pracy - słychać strzał (stuk) w zakręcie,nie strasznie głośny ale słychać przy opuszczonej szybie . Obstawiam przegub wewnętrzny. W każdym razie wjeżdża nowa półoś i jutro (02/07/2020) będę wiedzieć co jest grane. Nie będę się bawić w wymianę po jednym elemencie bo i tak przeba to cholerstwo rozbierać. Po za tym,koszt nie jest duży. Zdam relację co i jak. Oglądałem półosie w dwóch innych autach i takie bicie nie występowało . Po za tym ruszając nią góra dół - od strony skrzyni jest luz.
    Test był szybki ...auto na podnośnik i rozpęd koła do tych prędkości . Widać definitywnie bicie . No nic ,dam znać po wszystkim .

    Ford Mondeo Mk4 TDCi - Drgania kierownicy, półoś, przegub
  • Poziom 1  
    Witam. Kolego napisz czy pomogła wymiana półosi, mam ten sam problem tylko że w volvo, ale to ta sama konstrukcja.