Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes CL600 - Przyciski zawieszenia i ESP off

Pfemek 23 Sty 2019 09:56 669 9
  • #1 23 Sty 2019 09:56
    Pfemek
    Poziom 22  

    Witam.
    Samochód mercedes w215 cl600 z 2001r. Występuje nietypowy problem z działaniem przycisków sterowania zawieszeniem ABC (przycisk góra/dół oraz tryb normal/sport) oraz przycisku ESP off. Dodatkowo nie działają też włącznik i regulacja zasięgu Distronic''a. Nietypowy problem gdyż przyciski przestają reagować około 2s po odpaleniu silnika. Zaraz po uruchomieniu silnika można zmienić tryb zawieszenia itd. Po dwóch sekundach - brak reakcji. Z opisu właściciela wiem, że poprzednicy podmieniali same przyciski jak i sam panel górnej obsługi (czyli moduł który jest odpowiedzialny za przesył informacji z przycisków po sieci CAN).
    Co sprawdziłem ja to:
    - brak błędów mogących mieć wpływ na takie zachowanie w całym samochodzie,
    - w podglądzie parametrów w module górnej obsługi stan przycisków jest prawidłowy (wszystkie działają bez względu na to czy silnik pracuje czy nie)
    - test sieci CAN przechodzi bez błędów, nie ma żadnego modułu np. w trybie jednoprzewodowym,
    - w silniku aktualnie mam błąd braku informacji o dostępie mocy sprężarki klimy ale mam odpięty panel klimatyzacji, z wpiętym panelem błędów brak,
    - w skrzyni biegów błędów brak,
    - w abs/esp czysto.
    Tylko w module Distronic mam zapisane zdarzenie aktualne i zapisane o nieprawidłowej informacji o stanie przycisków regulacji i włączenia distronica.
    Z tego co wiem za przesył danych w sieci odpowiedzialny jest moduł EZS czyli stacyjka. Tam też parametry, kodowanie itp itd w normie.
    Moje podejrzenia to albo usterka modułu EZS albo jakiś parametr w obrębie magistrali układu napędowego powoduje blokadę działania tych przycisków po uruchomieniu silnika. Pytanie tylko co to może być?
    Potrzebuję jakiejś podpowiedzi. Nie chcę w ciemno zbyt dużo wymieniać...
    Pozdrawiam...

    0 9
  • Megger
  • #2 27 Sty 2019 08:50
    piotrek303
    Poziom 13  

    Pfemek napisał:
    Nietypowy problem gdyż przyciski przestają reagować około 2s po odpaleniu silnika. Zaraz po uruchomieniu silnika można zmienić tryb zawieszenia itd. Po dwóch sekundach - brak reakcji.

    Zapewne moduły otrzymują informację o uruchomionym silniku z alternatora. Czy moduły prawidłowo widzą tę informację?

    0
  • Megger
  • #3 27 Sty 2019 12:30
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Napięcie za wsokie

    0
  • #4 27 Sty 2019 13:06
    Pfemek
    Poziom 22  

    andrzej20001 napisał:
    Napięcie za wsokie


    To może być to. Jutro sprawdze. Wstyd się przyznać ale napięcia w instalacji nie mierzyłem miernikiem tylko sprawdzałem w parametrach i tylko tam gdzie się dało. Nie było za wysokie ale te odczyty czasem różnie się maja do rzeczywistości.
    Na próbę odepne też alternator. Zobaczymy...

    0
  • #5 28 Sty 2019 13:14
    Pfemek
    Poziom 22  

    Zrobiłem pomiary. Na samym aku 14,6. W instalacji nieco mniej, średnio 14,3. Czyli ok. Jest jedno ale. W EZS w parametrach napięcie zasilana różni się od rzeczywistego, jest zawyrzone i tester pokazuje około 15V. Myślę sobie, to będzie to. Wstawiłem szereg z zasilaniem dwie diody. Napięcie odczytane około 13,4V no ale nic z tego. Dalej brak reakcji na wciśnięcie pzyciskow. Jeszcze raz sprawdzę CAN. Jak wszystko wyjdzie ok to skłaniam się ku wymianie stacyjki.

    0
  • #6 28 Sty 2019 13:28
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Zobacz jeszcze bez paska osprzętu co będzie.

    0
  • #7 28 Sty 2019 16:48
    Pfemek
    Poziom 22  

    Bez paska bez zmian.

    Wychodzi na to że jest to problem związany na bank z aktywnym tempomatem a nie z napięciem. Jak pisałem na początku w distronic'u mam dwa błędy związane z nieprawidłową informacją z przycisków włączenia i regulacji radaru. Nie mogę ich wykasować. Połączone jest to tak - przyciski do panelu górnej obsługi potem po CAN low speed do modułu EZS potem po CAN high speed do modułu Distronic. Kable są ok. Przyciski i panel podobno były podmieniane, zresztą w parametrach ich stan jest ok, więc albo EZS źle wysyła ramki danych albo moduł Distronic źle je interpretuje. No chyba, że jednak panel nie był podmieniony. Za dużo niewiadomych...

    0
  • #8 10 Lut 2019 22:14
    Pfemek
    Poziom 22  

    Podmieniłem panel z przyciskami (panel górnej Obsługi) - dalej bez zmian.
    Podłączyłem też inny moduł Distronic'a. Niestety też bez zmian.
    Zauważyłem jeszcze jedno zachowanie. Gdy silnik pracuje, jak odepnę i podłączę wtyczkę od panelu z przyciskami wszystko znów działa przez moment. Gaśnie wtedy na liczniku ikona Distronic'a, taki głośniczek. Jak się znów zapali czyli około 2s po podłączeniu przyciski znów nie działaja...
    Jakakolwiek podpowiedź...?

    0
  • #9 15 Lut 2019 10:37
    Ringo24
    Poziom 22  

    czy samochód ma tylko jeden kluczyk? duża rybka?

    0
  • #10 15 Lut 2019 14:31
    Pfemek
    Poziom 22  

    Witam.
    Ja mam tylko kartę. Auto ma hands free czy keyless (zwał jak zwał). Kluczyk ma właściciel.
    A do czego zmierzasz?

    0