Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Motorola GP320 - Akumulator fabrycznie nowy nie używany słabo trzyma

23 Jan 2019 12:38 375 6
  • Level 6  
    Witam,

    Ostatnio kupiłem do Motoroli GP320 akumulator który trzyma 1,5h a potem cały czas sygnalizuje rozładowany akumulator. Gdy wkładam akumulator do ładowarki to przez okolo 10min świeci się czerwona dioda a po tym zaczyna migać zielona tak jakby akumulator był już naładowany w 90% tak miga dioda przez okolo 30min i juz ciągłą zieloną diodą sygnalizuje ze akumulator jest naładowany. Czy istnieje jakaś szansa zregenerowania takiego akumulatora ? Czytałem ze te akumulatory są rozbieralne w jakiś sposób aby wymienić ogniwa.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 22  
    Nowy to pewnie jest z wyglądu ...
    Czy oryginalny czy nie ma pewnie jeden problem jest zleżały (dawno nie ładowany) napięcie pewnie na nim spadło albo do zera albo prawie do zera co go pewnie zabiło.
    Można spróbować kilka razy rozładować naładować w pełnym cyklu tj 0,9 (na cele) do 1,55 V na ogniwo ale jeśli leżał długo ... to raczej trup.
  • Moderator
    Za założenia akumulator NiCd ma trwałość około 5 lat. Jak nie był ładowany i leżał w magazynie to czasami nawet po 3 latach jest już do utylizacji.
    Mamy z tym w firmie problem, nawet wymiana co 3 lata (optymalny okres eksploatacji ze względu na sprawność i pojemność) wszystkich akumulatorów przy 200 sztukach używanych to spora kasa.
  • Level 22  
    po 3 ? po roku .... no moze wytrzyma 1,5 jak jest wybitny to 2 ale nie trzy
    Ale praktycznie NiCd są już nie używane ...
    NiMH się bardzo szybko rozładowują ...
    Więc DEAD po 1 roku na pewno
    Mało kto o tym wie ...

    Dodano po 52 [sekundy]:

    No chyba ze te nowoczesne ... ale jakoś tych nowoczesnych tak się nie stosuje w pakietach
  • Level 11  
    badyl112 wrote:
    Czytałem ze te akumulatory są rozbieralne w jakiś sposób aby wymienić ogniwa.
    Próbowałem - samo otwarcie, żeby nie zmasakrować obudowy już stanowi pewien problem. A drugi jest taki, że wewnątrz jest elektronika na taśmach, też bardzo łatwa do uszkodzenia, a przypadku jej uszkodzenia bateria się już z ładowarką nie dogada. Generalnie zależy co do czego - jak do firmy i zastosowań profesjonalnych, gdzie sprzęt musi być pewny, to nie ma co się bawić moim zdaniem. Jak prywatnie, dla zabawy/nauki to można się pokusić o przeróbkę na Li-Ion, ale to już raczej bez podejścia do oryginalnej ładowarki. Długo by pisać, bo miałem plan żeby takie coś zrobić w obudowie po HNN9012B (Ni-CD), ale ... no sztuka dla sztuki, zwłaszcza w akcji (straż) trochę ryzyko z tego korzystać.


    modero wrote:
    No chyba ze te nowoczesne ... ale jakoś tych nowoczesnych tak się nie stosuje w pakietach
    Masz na myśli Li-Ion? Jak najbardziej się stosuje. Tyle że oryginalne baterie Motoroli niestety sporo kosztują, HNN9013 A / PMNN4158 AR zdarzyło mi się trafić po ok. 350zł/szt, a pojemność 1500mAh szału nie robi.

    A tymczasem polski producent Elnex sprzedaje zamienniki Li-Ion 2200mAh po 99zł brutto/szt., bez kombinacji i problemów - moim zdaniem warto zainwestować, bo przy odpowiedniej konserwacji taka bateria powinna przeżyć znacznie dłużej niż dowolny NiMH serii 9008.
  • Level 22  
    Nie miałem na mysli stosowanie NiMH tych z niskim samorozładowaniem (pomijam nazwy handlowe)
    Co do LiIon To wiadomo inna historia ... chyba ze też jakiś .... bo czasem producenci oszczędzają i w środku montują chińskie a cito a te też potrafią wycinać niezłe numery ...
    Jesli akku są firmowe a moduł PCM dobrej klasy to problemu nie ma jednak jak ktoś przytnie cene (czytaj chińczyk) to to ogniwo jest nic nie warte ...
    Wiem bo wiele takich przerobiłem ... czasem to jest to taki badziew ze po pół roku i kilkunastu cyklach pakiet nic nie trzyma albo sam sie po kilku dniach rozładowuje albo się nie ładuje ... co kto sobie wymyśli ...
  • Level 11  
    modero wrote:
    czasem producenci oszczędzają i w środku montują chińskie a cito a te też potrafią wycinać niezłe numery ...
    Jesli akku są firmowe a moduł PCM dobrej klasy to problemu nie ma jednak jak ktoś przytnie cene (czytaj chińczyk) to to ogniwo jest nic nie warte ...
    Wiem bo wiele takich przerobiłem ... czasem to jest to taki badziew ze po pół roku i kilkunastu cyklach pakiet nic nie trzyma albo sam sie po kilku dniach rozładowuje albo się nie ładuje ... co kto sobie wymyśli ...
    Prawda. Aczkolwiek sam katuję od jakiegoś czasu Baofenga UV-82 i póki co wszystko ładnie działa. Nawet myśłałem w pewnym momencie o zakupie takiej baterii i przełożeniu bebechów do baterii Motoroli. Wewnątrz jest PCM/BMS, ograniczający prąd rozładowania do ok. 800mA, i odcinający zasilanie przy rozładowaniu poniżej 3,1V/celę. Pojemność zmierzona 1500mAh, chociaż w większości przypadków producent deklaruje 2800mAh, to jednak przy tej wielkości i wadze baterii od początku była to wartość nierealna. Tylko też liczyć na powtarzalność i jakość w tym przypadku... chyba tylko z pewnego źródła.

    No tak czy siak na jednostce musimy powymieniać baterie w GP360 i raczej będziemy brać te polskie zamienniki, wtedy będę mógł powiedzieć o nich coś więcej. A teraz to tylko po cenie widzę że normalny, niechiński pakiet Li-Ion 2S 2200mAh + PCM się mieści w stówce, a sam producent to też nie jest firma-krzak.