Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Sew bramy przesuwnej - 230/400 trójkąt?

24 Sty 2019 02:16 471 8
  • Poziom 3  
    Witam
    Chciałem się podpiąć pod podobne tematy ale tamte są zamknięte, a po przeczytaniu jestem skołowany.
    Mam silnik Sew Europe z demontażu od bramy dostałem go i chciałbym wykorzystać do bramy przesuwnej tylko nie wiem jak z podłączeniem. Chcę go podłączyć pod 230V. Z silnika wychodzą 3 czarne kable i zielono żółty, domyślam się że 3 fazy i ochrona na obudowę. Neutralnego przewodu się nie wykorzystuje w silnikach 3f. Proszę o pomoc schemat co do gdzie wpiąc żeby motornie uruchomić żebym potem mógł przejść na centralke która chce kupić pod silnik.
    230/400V
    0,25kw
    Silnik Sew bramy przesuwnej - 230/400 trójkąt?

    Pozdrawiam wszystkich fanów tego portalu.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Z tabliczki znamionowej wynika, że istotnie jest to silnik trójfazowy. Ale wynika z niej również, że może pracować skojarzony w gwiazdę i trójkąt toteż musi posiadać puszkę połączeniową, w której będzie możliwa zmiana konfiguracji. Bo 3 przewody to za mało. Jeśli chcesz go zasilić z 1 fazy to będziesz potrzebował kondensatora rozruchowego (co do pojemności niech wypowiedzą się bardziej obeznani w temacie). Zważ jednak, że silnik będzie w takiej konfiguracji słaby jak mucha, może ze 100W uzyska.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Witam .
    Jeżeli jest to silnik z przekładnią(reduktorem )do bramy,to możesz zastosować przykładowo sterownik https://herz.info.pl/centrala-sterujaca-400v-...ram-garazowych-przesuwnych-el17qk-p-1463.html ,która jest dość droga.Możesz również dać silnik do przezwojenia na 230V i zastosować sterownik https://ster-tronic.pl/el11e-sterownik-do-bram-przesuwnych-230v-800w-p142 ,który jest znacznie tańszy.
  • Poziom 3  
    teskot tak silnik posiada puszkę na zmianę konfiguracji, to chyba nie ma sensu kombinować z kondensatorem jeśli będzie słabszy.
    nikusert tak dokładnie silnik posiada przekładnie z reduktorem do ster bramy, to już mam jakiś pogląd sytuacji czy zainwestować w sterownik czy poszukać całego osprzętu do bramy na mniejszy voltarz.
    W podziękowaniu daje pomógł.
  • Poziom 33  
    Pierwszy wskazany przez kolegę nikusert sterownik będzie współpracował z tym silnikiem pod warunkiem, że połączymy go w gwiazdę i zapewnimy zasilanie trójfazowe. Drugi proponowany sterownik również będzie działał z tym silnikiem, ale silnik musi zostać połączony w trójkąt. Wówczas zasilanie jednofazowe i kondensator rozruchowy włączony do zacisków sterownika (tak jak pokazano w instrukcji). Pojemność kondensatora wychodzi mi 14-15µF. Jeśli masz gdzieś pod ręką taki kondensator to połącz silnik w trójkąt; 1 wyprowadzenie to N, drugie to L i kondensator od L do trzeciego wyprowadzenia. Sprawdź, czy będzie miał satysfakcjonującą moc i moment.
  • Poziom 39  
    Jeżeli dasz przezwoić silnik na 230V by prawidłowo pracował z kondensatorem bez straty mocy(jeżeli się da),dokładając do tego sterownik wyżej wymieniony lub podobny,dodatkowo piloty,to i tak będzie taniej niż gotowy napęd .Nie wiem jak wygląda Twój reduktor +silnik(gabarytowo,brak obudowy).Wszystko zależy jak dużą kwotę masz zamiar wydać ,lecz z pewnością za gotowy zestaw(nie zaglądałem na ceny),musisz wydać te 1300-1400zł.
  • Poziom 3  
    Jeszcze nie przemyślałem jednej rzeczy bo mieszkam na wsi i różnie u mnie z prądem bywa czasami zdarza się że odcięcie i jestem chwilę bez prądu. Będę dopiero w wekend w domu, ale nie kojarzę żeby ten mój silnik miał, a raczej chyba ta przekładnia jak odblokowanie jak to w niektórych jest ze jak zabiorą prąd żebym mógł z posesji wyjechać otworzyć bramę.
    Wiem że silnik ma pokrętło do reg prędkości obrotów ale jak nie mógłbym go odblokować w sytuacji awaryjnej to nie wiem czy w niego inwestować. Panowie a czy mógłbym Was prosić o jakiś schemat na 230v z tym kondensatorem podłączonym na silniku w trójkąt. bo jakoś mi lepiej w razie czego bazować na schemacie. Swoją drogą ciekawe dlaczego producent robi silnik na siłę, który potem ciężko przejść na 230v z utratą mocy itp pod falowniki jednofazowy bo wtedy można przejść na 400vna każde uzwojenie jest 230v 3 fazy ?
  • Poziom 17  
    Propos silnika, jest to typowy silnik małej mocy stosowany wszędzie gdzie się da. W gwieździe można go podłączyć pod 400V 3 fazy , natomiast w trójkącie pod 230V 3 fazy. Zwróć uwagę, że ten typ przekładni ma możliwość przeniesienia dużego momentu, myślę że dla bezpieczeństwa potencjalnej przeszkody za dużego jak do bramy. A jakie obroty z tego uzyskasz na wałku lub tulei zdawczej? Ja osobiście zainwestowałbym w kompletny napęd z silnikiem indukcyjnym na jedną fazę, jest zabezpieczony, z osprzętem (zębatka, piloty, odbiornik, lampa ostrzegawcza) no i oczywiście posiada deblokadę. Już za 900 pln na all dostaniesz.
  • Poziom 25  
    Kiedyś założyłem do bramy przesuwnej silnik z motoreduktorem. Trzyfazowy silnik 1.1kw, przekładnia ślimakowa i kondensator, żeby zasilić to z jednej fazy. Spadek momentu był tak duży że niewielkiej bramy ważącej pewnie poniżej 200kg w zimę silnik nie dał rady ciągać. Musiałem założyć falownik. Wtedy to brama była nie do zatrzymania. Musiałem dobrze w falowniku ustawić zabezpieczenie nadprądowe.
    Wniosek jest taki, że tego typu napędy średnio pracują w ujemnych temperatutach, a silniki trzyfazowe przy zasilaniu z jednej fazy z kondensatorem tracą bardzo dużo.