Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik Sew bramy przesuwnej - 230/400 trójkąt?

Brendy8606 24 Jan 2019 02:16 765 8
  • #1
    Brendy8606
    Level 3  
    Witam
    Chciałem się podpiąć pod podobne tematy ale tamte są zamknięte, a po przeczytaniu jestem skołowany.
    Mam silnik Sew Europe z demontażu od bramy dostałem go i chciałbym wykorzystać do bramy przesuwnej tylko nie wiem jak z podłączeniem. Chcę go podłączyć pod 230V. Z silnika wychodzą 3 czarne kable i zielono żółty, domyślam się że 3 fazy i ochrona na obudowę. Neutralnego przewodu się nie wykorzystuje w silnikach 3f. Proszę o pomoc schemat co do gdzie wpiąc żeby motornie uruchomić żebym potem mógł przejść na centralke która chce kupić pod silnik.
    230/400V
    0,25kw
    Silnik Sew bramy przesuwnej - 230/400 trójkąt?

    Pozdrawiam wszystkich fanów tego portalu.
  • Helpful post
    #2
    teskot
    Level 34  
    Z tabliczki znamionowej wynika, że istotnie jest to silnik trójfazowy. Ale wynika z niej również, że może pracować skojarzony w gwiazdę i trójkąt toteż musi posiadać puszkę połączeniową, w której będzie możliwa zmiana konfiguracji. Bo 3 przewody to za mało. Jeśli chcesz go zasilić z 1 fazy to będziesz potrzebował kondensatora rozruchowego (co do pojemności niech wypowiedzą się bardziej obeznani w temacie). Zważ jednak, że silnik będzie w takiej konfiguracji słaby jak mucha, może ze 100W uzyska.
  • Helpful post
    #3
    nikusert
    Level 40  
    Witam .
    Jeżeli jest to silnik z przekładnią(reduktorem )do bramy,to możesz zastosować przykładowo sterownik https://herz.info.pl/centrala-sterujaca-400v-...ram-garazowych-przesuwnych-el17qk-p-1463.html ,która jest dość droga.Możesz również dać silnik do przezwojenia na 230V i zastosować sterownik https://ster-tronic.pl/el11e-sterownik-do-bram-przesuwnych-230v-800w-p142 ,który jest znacznie tańszy.
  • #4
    Brendy8606
    Level 3  
    teskot tak silnik posiada puszkę na zmianę konfiguracji, to chyba nie ma sensu kombinować z kondensatorem jeśli będzie słabszy.
    nikusert tak dokładnie silnik posiada przekładnie z reduktorem do ster bramy, to już mam jakiś pogląd sytuacji czy zainwestować w sterownik czy poszukać całego osprzętu do bramy na mniejszy voltarz.
    W podziękowaniu daje pomógł.
  • #5
    teskot
    Level 34  
    Pierwszy wskazany przez kolegę nikusert sterownik będzie współpracował z tym silnikiem pod warunkiem, że połączymy go w gwiazdę i zapewnimy zasilanie trójfazowe. Drugi proponowany sterownik również będzie działał z tym silnikiem, ale silnik musi zostać połączony w trójkąt. Wówczas zasilanie jednofazowe i kondensator rozruchowy włączony do zacisków sterownika (tak jak pokazano w instrukcji). Pojemność kondensatora wychodzi mi 14-15µF. Jeśli masz gdzieś pod ręką taki kondensator to połącz silnik w trójkąt; 1 wyprowadzenie to N, drugie to L i kondensator od L do trzeciego wyprowadzenia. Sprawdź, czy będzie miał satysfakcjonującą moc i moment.
  • #6
    nikusert
    Level 40  
    Jeżeli dasz przezwoić silnik na 230V by prawidłowo pracował z kondensatorem bez straty mocy(jeżeli się da),dokładając do tego sterownik wyżej wymieniony lub podobny,dodatkowo piloty,to i tak będzie taniej niż gotowy napęd .Nie wiem jak wygląda Twój reduktor +silnik(gabarytowo,brak obudowy).Wszystko zależy jak dużą kwotę masz zamiar wydać ,lecz z pewnością za gotowy zestaw(nie zaglądałem na ceny),musisz wydać te 1300-1400zł.
  • #7
    Brendy8606
    Level 3  
    Jeszcze nie przemyślałem jednej rzeczy bo mieszkam na wsi i różnie u mnie z prądem bywa czasami zdarza się że odcięcie i jestem chwilę bez prądu. Będę dopiero w wekend w domu, ale nie kojarzę żeby ten mój silnik miał, a raczej chyba ta przekładnia jak odblokowanie jak to w niektórych jest ze jak zabiorą prąd żebym mógł z posesji wyjechać otworzyć bramę.
    Wiem że silnik ma pokrętło do reg prędkości obrotów ale jak nie mógłbym go odblokować w sytuacji awaryjnej to nie wiem czy w niego inwestować. Panowie a czy mógłbym Was prosić o jakiś schemat na 230v z tym kondensatorem podłączonym na silniku w trójkąt. bo jakoś mi lepiej w razie czego bazować na schemacie. Swoją drogą ciekawe dlaczego producent robi silnik na siłę, który potem ciężko przejść na 230v z utratą mocy itp pod falowniki jednofazowy bo wtedy można przejść na 400vna każde uzwojenie jest 230v 3 fazy ?
  • #8
    Polon27
    Level 18  
    Propos silnika, jest to typowy silnik małej mocy stosowany wszędzie gdzie się da. W gwieździe można go podłączyć pod 400V 3 fazy , natomiast w trójkącie pod 230V 3 fazy. Zwróć uwagę, że ten typ przekładni ma możliwość przeniesienia dużego momentu, myślę że dla bezpieczeństwa potencjalnej przeszkody za dużego jak do bramy. A jakie obroty z tego uzyskasz na wałku lub tulei zdawczej? Ja osobiście zainwestowałbym w kompletny napęd z silnikiem indukcyjnym na jedną fazę, jest zabezpieczony, z osprzętem (zębatka, piloty, odbiornik, lampa ostrzegawcza) no i oczywiście posiada deblokadę. Już za 900 pln na all dostaniesz.
  • #9
    noel200
    Level 26  
    Kiedyś założyłem do bramy przesuwnej silnik z motoreduktorem. Trzyfazowy silnik 1.1kw, przekładnia ślimakowa i kondensator, żeby zasilić to z jednej fazy. Spadek momentu był tak duży że niewielkiej bramy ważącej pewnie poniżej 200kg w zimę silnik nie dał rady ciągać. Musiałem założyć falownik. Wtedy to brama była nie do zatrzymania. Musiałem dobrze w falowniku ustawić zabezpieczenie nadprądowe.
    Wniosek jest taki, że tego typu napędy średnio pracują w ujemnych temperatutach, a silniki trzyfazowe przy zasilaniu z jednej fazy z kondensatorem tracą bardzo dużo.