Witam wszystkich serdecznie.
Zaczynam budowę swojego pierwszego systemu audio w samochodzie. Powoli zbieram wszystkie komponenty tak aby zacząć zabawę gdy będę miał całość.
Na ten moment mój system wygląda tak:
Radio: Alpine UTE92BT
Głośniki przednie: STEG MT650C
Subwoofer: 2x Digital Designs 712 D4
Wzmacniacz na przód: uDimension ProZ 4-110
Wzmacniacz dla subwoofera: uDimension ProZ 1-3000D
Samochód to Audi TT, zamontowałem do niego największy seryjny alternator 180A. Kupiłem również nowy akumulator 72ah. Zostało również zrobione "big3", czyli poprawienie połączeń między masą/akumulatorem/alternatorem.
Cała instalacja będzie się opierała na przewodach spawalniczych 50mm2. I do tego momentu miałem wszystko przemyślane, aż zdałem sobie sprawę, że konieczny będzie dodatkowy akumulator lub superkondensatory tak aby nie mieć spadków napięć.
Na internecie jest wiele tematów na ten temat, jednak w żadnym z nich nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Co powinienem zastosować w tym systemie tak aby elektronika wyrabiała? Czy dodatkowy akumulator wystarczy? Czy konieczne będzie to i to?
Myślałem nad akumulatorem AGM, na przykład Hollywood HC-60
Z tego co wyczytałem zadaniem kondensatorów jest jedynie oddanie mocy przy "kopnięciu systemu", czyli w momencie największego poboru. Czy zatem potrzebowałbym nie dość, że drugiego akumulatora, to również superkondensatorów za nim?
Sam system nie jest jakiś przepotężny, jeśli dobrze wyliczyłem, to powinien pobierać maksymalnie 2700/2800w przy granicach jego możliwości, których nie będę używał często. . Czy znalazłby się ktoś, kto byłby w stanie powiedzieć mi jak dopasować akumulator/kondensatory pod moc tego systemu? Z góry bardzo dziękuję.
Zaczynam budowę swojego pierwszego systemu audio w samochodzie. Powoli zbieram wszystkie komponenty tak aby zacząć zabawę gdy będę miał całość.
Na ten moment mój system wygląda tak:
Radio: Alpine UTE92BT
Głośniki przednie: STEG MT650C
Subwoofer: 2x Digital Designs 712 D4
Wzmacniacz na przód: uDimension ProZ 4-110
Wzmacniacz dla subwoofera: uDimension ProZ 1-3000D
Samochód to Audi TT, zamontowałem do niego największy seryjny alternator 180A. Kupiłem również nowy akumulator 72ah. Zostało również zrobione "big3", czyli poprawienie połączeń między masą/akumulatorem/alternatorem.
Cała instalacja będzie się opierała na przewodach spawalniczych 50mm2. I do tego momentu miałem wszystko przemyślane, aż zdałem sobie sprawę, że konieczny będzie dodatkowy akumulator lub superkondensatory tak aby nie mieć spadków napięć.
Na internecie jest wiele tematów na ten temat, jednak w żadnym z nich nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Co powinienem zastosować w tym systemie tak aby elektronika wyrabiała? Czy dodatkowy akumulator wystarczy? Czy konieczne będzie to i to?
Myślałem nad akumulatorem AGM, na przykład Hollywood HC-60
Z tego co wyczytałem zadaniem kondensatorów jest jedynie oddanie mocy przy "kopnięciu systemu", czyli w momencie największego poboru. Czy zatem potrzebowałbym nie dość, że drugiego akumulatora, to również superkondensatorów za nim?
Sam system nie jest jakiś przepotężny, jeśli dobrze wyliczyłem, to powinien pobierać maksymalnie 2700/2800w przy granicach jego możliwości, których nie będę używał często. . Czy znalazłby się ktoś, kto byłby w stanie powiedzieć mi jak dopasować akumulator/kondensatory pod moc tego systemu? Z góry bardzo dziękuję.