Spalanie przy spokojnej jeździe wynosi ok. 11l/100km. w trasie ok. 8l/100km. DPF według komputer ok. 30% ostatnie wypalanie 130km temu
Skąd takie spalanie ?
Druga sprawa samochód ma fabrycznie 100km a zbiera się jak by miał 130km+
samochód nie miał żadnego chipa
W czym może być problem ?
Dane z komputera:
Skąd takie spalanie ?
Druga sprawa samochód ma fabrycznie 100km a zbiera się jak by miał 130km+
samochód nie miał żadnego chipa
W czym może być problem ?
Dane z komputera:
Spoiler:
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,27/01/2019. 17:700
Dane serwisu:
hkj
Wybrany model>,2007 (7),Astra-H,Silnik,Z 19 DTL
Sterownik
Identyfikator: 0x132B
VIN W0L0AHL4872203425
Numer sprzętu:81012656
Typ silnika: Z19DTL
Numer części:55205622
Numer wersji oprogramowania: HTVMS100_S
Hardware manufacturer number: 0281014024
Software Number: 1037383479P485_O27
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B07020
Variant programming: 0x00017000
Kod alfa: EP
Hardware manufacturer system name: EDC16C39
Software version: HO27JDB2
ECU variant coding: 0x000010C5
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.9 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,825 obr/min
Prędkość silnika,841 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,400 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,42 kg/h
Przepływomierz powietrza,47 kg/h
Temperatura powietrza zasilanego,29 °C
Temperatura powietrza zasilanego,2.95 V
Temperatura cieczy chłodzącej,62 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.07 V
Temperatura paliwa,13 °C
Temperatura paliwa,3.61 V
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
Ciśnienie atmosferyczne,94 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.71 V
żądanie ciśnienia ładowania,120 kPa
Ciśniemnie ładowania,97 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.56 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,0 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.60 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,27.25 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.09 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,35 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.37 %
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),108 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),88 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-2 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.41 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,38 %
Przełącznik informacyjny A/C,Nie zaprogr.
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),435 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,27/01/2019. 17:700
Dane serwisu:
hkj
Wybrany model>,2007 (7),Astra-H,Silnik,Z 19 DTL
Sterownik
Identyfikator: 0x132B
VIN W0L0AHL4872203425
Numer sprzętu:81012656
Typ silnika: Z19DTL
Numer części:55205622
Numer wersji oprogramowania: HTVMS100_S
Hardware manufacturer number: 0281014024
Software Number: 1037383479P485_O27
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B07020
Variant programming: 0x00017000
Kod alfa: EP
Hardware manufacturer system name: EDC16C39
Software version: HO27JDB2
ECU variant coding: 0x000010C5
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.9 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,825 obr/min
Prędkość silnika,841 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,400 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,42 kg/h
Przepływomierz powietrza,47 kg/h
Temperatura powietrza zasilanego,29 °C
Temperatura powietrza zasilanego,2.95 V
Temperatura cieczy chłodzącej,62 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.07 V
Temperatura paliwa,13 °C
Temperatura paliwa,3.61 V
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
Ciśnienie atmosferyczne,94 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.71 V
żądanie ciśnienia ładowania,120 kPa
Ciśniemnie ładowania,97 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.56 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,0 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.60 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,27.25 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.09 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,35 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.37 %
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),108 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),88 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-2 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.41 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,38 %
Przełącznik informacyjny A/C,Nie zaprogr.
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),435 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Spoiler:
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,27/01/2019. 17:1226
Dane serwisu:
hkj
Wybrany model>,2007 (7),Astra-H,Silnik,Z 19 DTL
Sterownik
Identyfikator: 0x132B
VIN W0L0AHL4872203425
Numer sprzętu:81012656
Typ silnika: Z19DTL
Numer części:55205622
Numer wersji oprogramowania: HTVMS100_S
Hardware manufacturer number: 0281014024
Software Number: 1037383479P485_O27
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B07020
Variant programming: 0x00017000
Kod alfa: EP
Hardware manufacturer system name: EDC16C39
Software version: HO27JDB2
ECU variant coding: 0x000010C5
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.9 V
Status zapłonu,Zał 12V
Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,850 obr/min
Prędkość silnika,866 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,425 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,43 kg/h
Przepływomierz powietrza,48 kg/h
Temperatura Otoczenia,-1 °C
Temperatura powietrza zasilanego,29 °C
Temperatura powietrza zasilanego,2.91 V
Temperatura cieczy chłodzącej,65 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.97 V
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),108 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),92 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V
Ciśnienie atmosferyczne,94 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.71 V
żądanie ciśnienia ładowania,120 kPa
Ciśniemnie ładowania,97 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.58 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.48 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,27.03 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.09 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,35 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.37 %
Temperatura paliwa,15 °C
Temperatura paliwa,3.55 V
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),435 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Moment obrotowy silnika,16 Nm
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),0 Nm
Pozostały stan oleju,63 %
Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Glówne taktowanie wtrysku,0.0 CA
Ostateczna dawka paliwa,8.6 mm3/stk
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-2 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.41 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,38 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),130 km
Regeneracja DPF,0 %
Wartość przebiegu,159 431 km
Sensor zbiornika paliwa,0.00 V
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,27/01/2019. 17:1226
Dane serwisu:
hkj
Wybrany model>,2007 (7),Astra-H,Silnik,Z 19 DTL
Sterownik
Identyfikator: 0x132B
VIN W0L0AHL4872203425
Numer sprzętu:81012656
Typ silnika: Z19DTL
Numer części:55205622
Numer wersji oprogramowania: HTVMS100_S
Hardware manufacturer number: 0281014024
Software Number: 1037383479P485_O27
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B07020
Variant programming: 0x00017000
Kod alfa: EP
Hardware manufacturer system name: EDC16C39
Software version: HO27JDB2
ECU variant coding: 0x000010C5
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.9 V
Status zapłonu,Zał 12V
Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,850 obr/min
Prędkość silnika,866 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,425 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,43 kg/h
Przepływomierz powietrza,48 kg/h
Temperatura Otoczenia,-1 °C
Temperatura powietrza zasilanego,29 °C
Temperatura powietrza zasilanego,2.91 V
Temperatura cieczy chłodzącej,65 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.97 V
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),108 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),92 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V
Ciśnienie atmosferyczne,94 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.71 V
żądanie ciśnienia ładowania,120 kPa
Ciśniemnie ładowania,97 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.58 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.48 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,27.03 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.09 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,35 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.37 %
Temperatura paliwa,15 °C
Temperatura paliwa,3.55 V
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),435 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Moment obrotowy silnika,16 Nm
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),0 Nm
Pozostały stan oleju,63 %
Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Glówne taktowanie wtrysku,0.0 CA
Ostateczna dawka paliwa,8.6 mm3/stk
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-2 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.41 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,38 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),130 km
Regeneracja DPF,0 %
Wartość przebiegu,159 431 km
Sensor zbiornika paliwa,0.00 V
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny