Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakim prostownikiem czy ładowarką ładować akumulator motocyklowy li-ion ?

27 Sty 2019 19:21 462 4
  • Poziom 9  
    Witam.
    Posiadam akumulator do motocykla marki Ultrabatt UB400 lite 13.2V 4.6Ah 60.72Wh CCA 240A Li-ion. Gdy kupiłem motocykl kilka dni później zwróciłem uwagę na aku wydawał mi się na początku na jakąś chińszczyznę, ale po wyjęciu go z motocykla waga mnie zdziwiła i wymiary niecałe 0,5kg później doczytałem się że to litowy wynalazek. Sezon ubiegły na nim przejeździłem teraz sprzęt zimuje a akumulator wypadało by naładować tylko czym? NIe ukrywam że trochę jestem sceptycznie nastawiony do takich nowych wynalazków ale baterie litowo jonowe do bezpiecznych chyba nie należą? A nie chciał bym eksplodować podczas jazdy jak i podczas ładownia.

    Pytanie czym go naładować zwykłym prostownikiem? Czy ładowanie zwykłym transformatorowym prostownikiem różni się od ładowania w aucie czy motocyklu?
    Czy dedykowana ładowarka w inny sposób ładuje akumulator? Sądzę że akumulator sam w sobie ma układ który ładuje z osobna każdą komórkę i dba o ich parametry bez względu czym je ładuje pod warunkiem nie przekroczenia 14.4V Jeśli ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat proszę o poradę. Pozdrawiam


    Producent zaleca dedykowaną ładowarkę o takich parametrach Ultracharger UB3000 Dane techniczne:

    Napięcie wejściowe 100-240 V , 1 A, 50/60 Hz
    Napięcie znamionowe akumulatora 12 V (13,2 V)
    Max. prąd ładowania 3A (45W)
    napięcie końca ładowania
    14,4 V wymiary 118x62x32mm (DxSxW)
    Kolor obudowy jest CZARNY
    Zielony wskaźnik LED pokazujący stan ładowania
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Zwykły prostownik impulsowy z Lidla powinien dać radę ;) Sam się wyłącza i przechodzi w stan podtrzymania po osiągnięciu napięcia 14.4V :)
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana a motor odpalisz z kabli to wybuchnie).
  • Poziom 9  
    Też tak sądzę że lepiej ten wynalazek postawić na półce niby ma tam jakieś zabezpieczenia ale nigdy nie wiadomo czy coś w nim się nie zepsuje i nie spłonie. Ubiegły sezon na nim przejeździłem z taką niepewną świadomością i było wszystko ok. Ale na ten sezon kupie nowy zwykły kwasowo ołowiowy. Dzięki za pomoc Panowie. Pozdrawiam