Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C4 - 1.6 HDI Brak mocy, twarda i głośna praca

maciusiek130 27 Jan 2019 19:53 5601 13
  • #1
    maciusiek130
    Level 9  
    Witam. Kupiłem niedawno Citroena C4 z silnikiem 1.6 HDI 110 KM FAP (taki silnik jest też w Peugeotach, Fordach i Mazdach). Problem polega na tym że auto jest słabe i dosyć twardo pracuje. Turbina ok dmucha jak trzeba, geometria sprawna, EGR wyczyszczony, podciśnienia sprawdzone, filtry wymienione a komputer nie zgłasza żadnych błędów. Auto pali na strzała nie dymi, FAP na miejscu w pełni drożny. Po odpięciu przepływomierza nie ma żadnej różnicy.

    Kiedyś miałem Volvo V40 i padła mi pompa wtryskowa. Po montażu innej auto odpalało na strzała ale chodziło bardzo głośno i twardo. Okazało się że kąt wtrysku był nie odpowiedni(za wczesny) i po regulacji pompy wszystko wróciło do normy. Wiem że w HDI jest Common Rail i nie ma możliwości regulacji czy przestawieniu się rozrządu na pompie, ale może jest coś innego w tych silnikach co odpowiada za kąt wtrysku i może jest uszkodzone.

    Jestem już całkowicie zrezygnowany tym autem... może ktoś miałby jakiś pomysł co może być nie tak ?
  • #3
    maciusiek130
    Level 9  
    Tzn. jak kupowałem to było wszystko ok. auto miało moc i chodziło całkiem inaczej ale od jakiegoś czasu dźwięk z pod maski jest zdecydowanie głośniejszy..
  • #5
    maciusiek130
    Level 9  
    Parametry przynajmniej z tego co wiem nie odbiegają od normy. Jeden tylko mnie nie pokoi to kąt wtrysku i zasadniczego zarówno podczas jazdy i postoju pokazuje 1 stopień. Wydaje mi się że to może mieć wpływ na pracę. Tylko pytanie co nim steruje ?
  • Helpful post
    #6
    kkknc
    Level 43  
    Czujnik położenia jak w każdym nowsze aucie.
    Coś wyszło poza zakres sprawdź parametry zadane i odczytane.
  • #7
    maciusiek130
    Level 9  
    Najlepsze jest że wszystkie w tak jak powinny być. Ciśnienie na listwie, otwarcie egr, ciśnienie doładowania.
  • #8
    sly_1978
    Level 20  
    Czepił bym się wtryskiwaczy. Zrób przelewy i sprawdź korekcję testerem. Czy nikt nie grzebał przy nich? Może zamontowane ze złym numerem? Kąta wtrysku nie zmienisz, przerabiałem to dokładnie w swoim C4. Ewentualnie pierścień magnetyczny na wale korbowym do sprawdzenia.
  • #9
    maciusiek130
    Level 9  
    Teraz porównałem dane ze swoim i wychodzi że u mnie na obrotach jałowych ciśnienie paliwa i zadane ciśnienie paliwa wynosi 410-430 bar i masa powietrza 290-300 mg/suw. Ciśnienie bardzo odbiega od normy...
  • #10
    sly_1978
    Level 20  
    maciusiek130 wrote:
    Teraz porównałem dane ze swoim i wychodzi że u mnie na obrotach jałowych ciśnienie paliwa i zadane ciśnienie paliwa wynosi 410-430 bar i masa powietrza 290-300 mg/suw. Ciśnienie bardzo odbiega od normy...


    Pisałeś, że w normie ciśnienie na szynie.
  • #11
    maciusiek130
    Level 9  
    Chodziło mi o to że zadane wartości odpowiadaja tym realnym ale nie znałem wzorcowych. Teraz pytanie co może być przyczyną takiego zadanego cisnienia. Skoro powinno być mniejsze ?
  • Helpful post
    #12
    sly_1978
    Level 20  
    [quote="maciusiek130"]Chodziło mi o to że zadane wartości odpowiadaja tym realnym ale nie znałem wzorcowych. Teraz pytanie co może być przyczyną takiego zadanego cisnienia. Skoro powinno być mniejsze ?[/quote

    Sprawdź te wtryskiwacze.
  • #14
    maciusiek130
    Level 9  
    Temat rozwiązany. Wcześniej byłem u mechanika posprawdzał wszystko(egr,fap i rozrząd i powiedział że wszystko jest ok dlatego postanowiłem sam sprawdzać. I co się okazało po ustawieniu rozrządu na blokady nie pasowało. Wałek rozrządu przestawiony o 1 ząbek do przodu. Po ponownym ustawieniu rozrządu auto jest ciche i ma pełną moc. Widocznie nie każdy mechanik to mechanik tylko "wymieniacz". Dziękuje za podpowiedzi i zaangażowanie. Pozdrawiam