Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Grand Scenic II - Wymiana sterownika silnika

28 Sty 2019 07:54 1041 12
  • Poziom 5  
    Witam,
    W moim scenicu po odpaleniu silnika wyświetla się komunikat ABGASSYSTEM DEFEKT ale oprócz tego nic więcej się nie dzieje samochód działa prawidłowo.
    Po przejechaniu kilkunastu kilometrów pojawia się kolejny komunikat EINSPRITZUNG PRUEFEN oraz ESP/ASR DEFEKT i w tym momencie podczas przyspieszania odcina paliwo przy 2500-3000 obrotów.
    Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0638.
    Było podejrzenie że to akumulator ponieważ nagle się rozładował ale został wymieniony na nowy.
    Przepustnica wymianiona na nową i błąd po kilku dniach powrocił.
    Teraz elektryk samochodowy twierdzi że to musi być sterownik silnika i w związku z tym kilka pytań.
    Mój jest opisany 4 kodami
    8200321263
    21584288-2A
    8200387138
    I sterowniki z takimi oznaczeniami są dostępne ale jest jeszcze 4 oznaczenie i 4063608107 i nie znalazłem sterownika z takim oznaczeniem.
    Czy wszystkie muszą być kody zgodne czy wystarczą trzy pierwsze?
    Czy sterownik mający trzy pierwsze kody zgodne ale opisany innym silnikiem np 1.6 16v a u mnie jest 2.0 16 v będzie pasować?
    Na innym wątku widziałem że po numerze Vin był podany kod sterownika- mój Vin VF1JM0UD631112620.
    Czy przy wymianie sterownika będą potrzebne dodatkowe czynności np kopiowanie EPROM itp?
    Trochę dużo tego ale z problemem walczę już z 1.5 miesiąca i nie mam już siły.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 15  
    Zapewne uszkodzony moduł UPC dlatego dzieją się takie rzeczy.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 5  
    Twierdzą że dobre ale da się je normalnie kupić czy tylko używki?

    Dodano po 4 [minuty]:

    piotrek303 napisał:
    Zapewne uszkodzony moduł UPC dlatego dzieją się takie rzeczy.

    Moduł UPC co to jest i gdzie się znajduje?
  • Poziom 15  
    grifith500 napisał:
    Moduł UPC co to jest i gdzie się znajduje?

    Moduł UPC to skrzynka z bezpiecznikami znajdująca się po lewej stronie w komorze silnika. Odpowiada między innymi za zasilanie sterownika silnika.
  • Poziom 42  
    grifith500 napisał:
    Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0638.

    Taki błąd pokazuje sprzęt uniwersalny...trzeba zrobić diagnostykę Clipem, może ujawnić właściwą przyczynę...
  • Poziom 5  
    Ok, a teraz potrzebuje odpowiedzi na główne pytania czy sterownik silnika jak będą się zgadzać te trzy pierwsze oznaczenia będzie pasować? Czy ma znaczenia że został wyciągnięty z np 1.6 16v a ja mam 2.0 16v jeśli oznaczenie jest ok?
    Czy moduł UPC do każdego silnika jest inny jeśli tak to gdzie jest jego oznaczenie tak aby kupić właściwy?
  • Poziom 5  
    Witam,
    byłem podłączyć do clipa.
    Pokazał błąd sterowania silnika/przepustnicy,zwarcie do masy na czujniku poziomu oleju (nie działa ale mi to nie przeszkadza ponieważ praktycznie nie zużywa oleju) oraz połączenie linki/silnik hamulca.
    Kasowanie błędów,adaptacja przepustnicy ponowne sprawdzenie wszystkich systemów na wyłączonym i załączonym silniku.
    Błąd przepustnicy znika,wraca tylko czujnik poziomu oleju i hamulec ręczny.
    Tak jak pisałem dłuższy czas pracował silnik i wg gościa silnik chodzi jak zegarek i on by w sterowaniu silnika na razie nie grzebał tylko naprawił ręczny (w zasadzie nie używany od roku ponieważ linki zostały wymienione ale sam mechanizm pracuje ze zgrzytem i parę razy mi się nie zwolnił) wg niego jeden element sieje na całą sieć w silniku a tak jak pisałem razem z błędem silnika pojawia się błąd ASR/ESP i to może być też od tego hamulca.
    Polecił mi taki warsztat http://el-cars.pl/.
    Na chwilę obecną naprawię ręczny który i tak miałem naprawić i będę patrzył co dalej.
  • Poziom 5  
    Z tego co wiem to taki długi czujnik wkręcony w blok obok filtra oleju.
  • Poziom 5  
    Witam,
    na chwilę obecną problem rozwiązany.Po regeneracji ręcznego i jego ponownym montażu oczywiście błąd nie zniknął.Odczekałem 3 tygodnie na wizytę u elektryka i zajechałem w umówionym dniu tak aby był aktualnie wyświetlony błąd.Podpięcie pod clipa i wysypało się kilka błędów m.in. błąd wewnętrzny sterownika silnika.Kilka dni sprawdzania wiązek i diagnoza że jednak sterownik silnika.Po dostarczeniu sterownika elektryk prze lutował eprom,wgrał nową mapę silnika. Przyjeżdżam po odbiór jest ok,silnik dłuższą chwilę chodzi bez błędu. Płace kasę (700 pln za robotę i sterownik) i ruszam do domu.Po ok 1 km wywala błąd więc wracam do chłopa.Elektryk osłabł.Stwierdził że sprawdził wszystko i wszystko jest dobrze jedyne co mu jeszcze przychodzi do głowy to zamówienie całego zestawu startowego ale przypomina sobie że w starym sterowniku w miejscu gdzie powinien być wpisany VIN były jakieś dziwne znaki i w nowym sterowniku też nie wpisywał w tym miejscu nr VIN .Podłączamy komputer wpisuje nr VIN do sterownika,kasuje błędy. Odbieram samochód. Pojeździłem już 4 dni i jest wszystko ok.
    A teraz najlepsze,wymieniłem:
    przepustnice
    akumulator
    czujnik zmiennych faz rozrządu
    kilka wizyt u "fachowców"
    sterownik silnika łącznie ok 1700 pln
    a może wystarczyło po rozładowaniu akumulatora wpisać ponownie Vin do sterownika silnika.
    Teraz zaczynam wystawiać części na znanym portalu aukcyjnym i część kasy odzyskam.
    A jeszcze wymieniłem czujnik poziomu oleju ponieważ pokazywał błąd zwarcie do masy a czujnik jest dobry ponieważ ma mieć 10 ohm i tyle ma a problem jest gdzieś w liczniku ponieważ wiązki od czujnika też są dobre.
    Mam nadzieję że komuś pomogę uniknąć takich kosztów jakie ja poniosłem.
    Pozdrawiam