Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[N15 1.4 87KM GA14DE FL 4.98] - Rozrusznik kręci. Silnik nie odpala.

28 Sty 2019 09:18 279 6
  • Poziom 13  
    Objawy: ostatnio nie chcial odpalic po deszczu. Rozrusznik kreci a silnik nie odpala. Spaliny śmierdzą jajami. Kontrolka Check Engine sie zaswieca a jak krece dalej to pulsuje. Słychać dziwne ciche stukniecie na sam koniec. Przed awaria mialem metaliczny terkotanie (pewnie rozrzad), ale jezdzilem tak z miesiac/dwa.

    0. Samodiagnostyka (metoda na zworę) = 55 (brak błędów)
    1. Aku doladowane. Napiecia w normie. Sprawdze jeszcze pozyczajac prad od sasiada.
    2. Pompa paliwa - slychac pompe paliwa (zasilanie jest). Strumien paliwa nie leci przy kazdym kreceniu (robilem przerwy w kreceniu silnikiem). Sprawdzone takze bez filtra.
    3. Immobilizer NATS: po przelaczeniu stacyjki na zapłon (IGN) kontrolka CHECK ENGINE nie pulsuje jak na filmie z YT. Dioda NATS gasnie i slychac przekaznik po paru sekundach.
    4. Swiece i filtry wymieniane rok temu (symboliczny przebieg zrobiony w tym czasie): mokre. Na podpietej swiecy do fajki brak iskry na kazdym z cylindrów.
    5. Kable zapłonowe: rezystancja kabli w normie. Przepiec nie widziałem spryskujac zraszaczem.
    a) kopulka i palec wymienione na nowe. Aparat zaplonowy
    b) kondensator (zmierzone 2,2uF) - wizualnie brak pekniec i przebarwien
    c) cewka bez uszkodzen mechanicznych - podaje iskre wyraznie widoczna na ponad cm, ale dopiero widze na drugiej fajce od strony rozrzadu (3 cylinder). Na pierwszej fajce (1 cylinder) iskry jednak nie widzialem. Podmienilem kabel z 3 cylindra za ten pierwszy myslac, ze odpalenie tego pierwszego jest kluczowe, ale nic to nie zmienilo.
    d) napiecie 12V na złączu aparatu jest

    Sobota (mroźno i sucho): wysuszylem suszarka dwa moduly tj. cewke i CPMS. Widoczny przeskok iskry miedzy srubokretem w fajce (cylinder 3) a pokrywa silnika.
    Niedziela (odwilż): brak iskry na wszystkich świecach i fajkach.

    Pytania mam trzy (chcę wyeliminować pompę paliwa oraz immobilizer):
    1) Czy to normalne, że strumień paliwa nie był widoczny przy każdym kręceniu (tylko od czasu do czasu)? Jakaś czasowa blokada pompy w przypadku braku zapłonu?
    2) Czy tranzystor bipolarny sterujacy uzwojeniem pierwotnym (1Ohm) cewki sluzy TYLKO do odciecia zapłonu( tj. przy wyłączonym silniku uruchomieniu silnika trzyma IGN 12V a przy załączonym zapłonie tranzystor zwiera uzwojenie pierwotne do masy)? Innymi slowy, czy immo odcina iskrę w ten sposób?
    3) Jakie są typowe objawy padniętego NATS V2 (u mnie nie CHECK ENGINE nie pulsuje po załączeniu zapłonu)?
    4) Jak mam zasilanie i masę na wtyczce idącej do aparatu to mogę pominąć diagnostykę NATS?
    5) NATS odcina masę, czy zasilanie bezpośrednio, czy blokuje pin ECU / blok funkcjonalny?
    6) W przypadku awarii po stronie NATS przyczyna to zimne luty/pojemnosc kondensatorow, czy tez trzeba to przeprogramowac na nowo tym samym softem lub wersja bez immo?

    Do sprawdzenia mam jeszcze raz cewkę a NATS to będę musiał diagnostykę Consultem.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 34  
    Który rok tego Nissana ?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Panie Stanisławie,

    kwiecień 1998 (wersja po FL, benzyna, silnik 1.4 GA14DE).

    Dziękuję za zainteresowanie.
  • Poziom 34  
    Wskazał bym na uszkodzony aparat zapłonowy.
  • Poziom 13  
    Wymienione: kopułka, palec , cewka. Nadal brak iskry na swiecach. Wyciagnalem kondensator na zewn (brak masy) i nie widzialem roznicy. Mozliwosci jakie zostaja: czujnik polozenia walu (zamowilem) -> ECU lub NATS

    Co mnie dziwi, ze po kilkunastu kręceniach zarowki przygasaly na dwoch aku, wiec moze jednak rozrusznik kreci, ale nie do konca. Rozumiem, ze prad rozruchu jest spory, ale chyba nie az tak.
  • Poziom 35  
    W aparacie też masz czujnik. On lubi się uszkodzić bez powodu.
  • Poziom 13  
    No wlasnie czujnik polozenia walu jest w aparacie zapłonowym. W tej wersji (po lifcie):
    Aparat zapłonowy NISSAN 22100-2N300 D4T97-02(7 pin):
    1. Cewka CM1T-227
    2. Moduł RSB-57 RSB57 RSB 57 8116KA (czujnik położenia wału CPMS oparty na enkoderze / optolemencie wykrywający otwory w tarczy enkodera
    3. Kondensator 250/2.2uF R80V H

    Aktualizacja:
    W wielkich bólach odpalił tzn. prawdopodobnie silnik był zalany, bo na początku odpalił tylko po dodaniu gazu i na dwa gary, więc zalecam odkręcenie świec i ponowne wkręcenie. Powodem był uszkodzony moduł położenia wału RSB57. Po jego otwarciu czujnika jeden zielony komponent dwupinowy SMD 205 (Zener???) na ścieżce od enkodera odkleił się od padów i być może dlatego wpływ pogody (deszcz). Szczęśliwie całość jest zalana "conformal coatingiem" przypominającym żel do włosów, więc można wszystko pomierzyć i polutować albo w ogóle usunąć tę substancję uważając na aluminiowe połączenia typu "wire bond", które są dość delikatne.