Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic III - Scenic III - który silnik lepszy? A może inne auto

mar_ko 28 Jan 2019 13:15 1617 2
  • #1
    mar_ko
    Level 8  
    Na razie jeżdżę Scenikiem II 1.6 16V z 2008r, ale uznałem, że nadszedł czas na wymianę.
    Myślałem o róznych autach, ale najprawdopodobniej pozostanę wierny marce i kupię Scenika III.
    Myślałem o wydaniu jakichś 40tys (max 43).
    Nie wiem tylko jaki silnik wziąć pod uwagę.
    Na stronie http://motobenzyna.pl/samochody/373-renault-scenic.html
    podają, że dostępne są 1.2 16V TCe H5Ft (wersje od 110 KM, 115 KM i 130 KM) i 1.4 16V TCe H4Jt (130 KM).
    Niestety, obie oznaczone są jako "niezalecane do instalacji LPG" - a biorę pod uwagę taką możliwość.
    Poza tym przy 1.2 Tce jako lista wad widnieje:
    wysoki koszt serwisu
    awarie turbosprężarki
    awarie intercoolera
    awarie cewki zapłonowej

    Jak to jest w praktyce z tymi silnikami?
    Ktoś ma, może coś powiedzieć?
    Zauważyłem, że Scenika z 1.4 TCe właściwie nie ma w sprzedaży.
    Jak jest z dynamiką tych silników? Mój 1.6. 16V z 2008 jest właściwie niezawodny, ale wyprzedzanie czy jazda pod górę z obciążeniem to dla niego wysiłek i wyraźnie czuć, że brak mu "kopa".

    Diesla nie chcę - jednego miałem i co się z EGR-em naużerałem, to moje. Wiem, że dzisiejsze diesle są inne, ale ja jeżdżę mało (20 km dziennie po mieście, 2 razy w roku dłuższe wyjazdy) - akurat tyle, żeby zapchać DPFa.
    Myślałem jeszcze o Kii Sportage, ale najpopularniejsza 1.6 GDI jest mułowata wg opinii użytkowników, a lepsze wersje silnikowe są dużo droższe.
    Podoba mi się też Opel Mokka 1.4 Turbo, ale ma mniejszy bagażnik od Scenika.
  • #2
    sanfran
    Network and Internet specialist
    mar_ko wrote:
    Myślałem o róznych autach, ale najprawdopodobniej pozostanę wierny marce i kupię Scenika III.

    Też tak myślałem, ale od prawie roku jestem właścicielem Hondy Civic Kombi - i to bardzo zadowolonym. (używana, 18 miesięczna)

    Dlaczego Honda?
    Po pierwsze miałem Scenica Granda, 7 osobowego z silnikiem 2.0 i automatem (bez gazu) - też z 2008. Samochód ten był lekko mowiąc nałogowcem jesli chodzi o benzynę. W dodatku brytyjski podatek drogowy wołał o pomstę do nieba (300 GBP na rok).
    Ponieważ scenic zaczął się kończyć zacząłem poszukiwania nowego (no, nowszego) auta.

    Honda kombi jest o prawie pół tony lżejsza od szczeniaka, co się przekłada na zużycie paliwa (po mieście max 8), trasa to i w okolicy 6 się zadowala. Podatek prawie o połowę niższy. Przestrzeń ładunkowa - ogromna. I o wiele cichszy w środku - w Scenicu było czuć brak 5 na trasie. Tam gdzie kiedyś scenic kręcił ponad 3000, teraz honda ma 2100 przy takiej samej szybkości.
    Silnik nie do zdarcia (1.8 wolnossący, 140KM), gdy wskazówka obrotomierza jest po lewej stronie zegara - spokojne autko dla staruszka, gdy po prawej ryczącąca, szybka besta.
    Skrzynia biegów bardzo wytrzymała z tym silnikiem.
    Podobno można gazować i nawet dzielnie to znosi, ale ja nie zamierzam.
  • #3
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Zamiast sportage obejrzyj carensa IV generacji. Silnik 1,6 135KM powinien dać radę, choc ma nieduży moment obrotowy, a moc maksymalna poza normalnym zakresem obrotów.
    Tak to jest z wyżyłowanymi silnikami małej pojemności.
    Co do silników TCe to nie sa to złe silniki, a usterki to jak w każdym pierdzidle z turbiną : niska trwałość duże obroty itd, czyli turbo, uszczelki pod głowicą wtryskiwacze, ukłąd zapłonowy.