Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yamaha neos - Brak prądu przy cewce

Marcinez96 29 Jan 2019 13:48 2037 11
  • #1
    Marcinez96
    Level 5  
    Witam.
    Problem dotyczy skutera yamaha neos 2t 2003r.
    Zaczęło się od tego, że zginęła iskra. Pierwsza diagnoza- po sprawdzeniu próbowką czy prąd dochodzi do cewki wyszło że tak ale na fajce juz prądu nie było, więc kupiłem nową cewke, problem nie zniknął. Stwierdziłem że może moduł zapłonowy, ale po założeniu nowego też nic się nie zmieniło. Aktualnie wiem że prąd wychodzi z modułu zapłonowego sprawdzając kontrolką jest przy cewce jednakże kiedy podłącze go do cewki nagle ginie, ale jak od cewki odłączę mase znowu jest. Czy ktos ma jakis pomysł co to moze być?
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #2
    RafalGT2
    Level 24  
    Poprosimy o pomiary, próbówka można sobie w nosku podłubać miernik w ręke i mierzyć napięcia wiele razy było opisywane
  • #4
    Marcinez96
    Level 5  
    Przez specyfike mojej pracy dopiero jutro będę mógł pomierzyć, jak tylko to zrobię dam znać.
  • #5
    Marcinez96
    Level 5  
    Przy ustawieniu miernika na 20 napięcie przy probie odpalenia na cewce 0.32/0.31
    (Z jedenej strony przykladam do masy a drugi w miejsce fajki).
    Na impulsatorze (przykladam do masy a drugi do kabla jedynego który wychodzi na impulsatorze) odczyt 0.00
    Jeśli chodzi o rezystancje to nie do konca wiem jak sie do tego zabrac.
    Na cewce przykladajac jeden koniec do zasilania cewki drugi do wyjscia na cewke, odczyt 7.8 przy mierniku ustawionym na 20k.
    Na impulsatorze przyglądając jeden koniec do kabla dochodzacego do iskrownika od impulsatora a drugi do tego samego tylko na impulsatorze, odczyt 01.2 przy ustawieniu na 200
  • Helpful post
    #6
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo.
    Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji.
    Poza tym sprawdź czy stacyjka nie robi zwarcia (odłącz przewód gaszenia od modułu), sprawdź także czy masa silnika i instalacji jest prawidłowo podłączona (przy silniku to przewód masowy rozrusznika).
    Przypuszczam uszkodzenie impulsatora (można go dokupić oddzielnie i wymienić). Jeżeli będziesz planował zakup statora od chińczyka to pamiętaj, że trzeba w nim pozmieniać położenie przewodów we wtyczce.
  • #7
    Marcinez96
    Level 5  
    Jeden koniec-masa silnika drugi przy impulsatorze, miernik ustawiony na 2000- odczyt 002/001
  • #8
    seler1500
    Level 12  
    I tu jest problem, albo coś z osprzętu zwiera impulsator do masy (stacyjka, stopka boczna, ewentualnie alarm), albo on sam jest uszkodzony. Odepnij impulsator z instalacji przy samym statorze i zmierz jeszcze raz. Jeśli nadal to samo - impulsator do wymiany. Jeśli nie - szukaj zwarcia w instalacji.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Na przyszłość, nie mierz napięcia z fajki, uszkodzisz multimetr. Mierz tylko napięcie i opór cewki, ale zasilającej. Tu jednak widać, że to impulsator lub zwarcie w instalacji jest przyczyną braku iskry.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Cewka zasilająca - czarno-czerwony przewód z instalacji, jest podłączony do modułu.
  • #9
    Marcinez96
    Level 5  
    Pomiary wykonywałem przy odłączonych wszystkich przewodach statora
  • #11
    Marcinez96
    Level 5  
    Odlutowałem impulsator i odkreciłem iskrownik okazało się że przewód który szedł od impulsatora był przyszczypniety w obudowie pod śrubką od statora, zlutowałem, zamontowałem i iskra jest, pomijam fakt że skuter nie chce zapalić ale teraz to już będę szukać gdzieś indziej niż w elektronice. Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Tak na przyszłość, jaki powinien być prawidłowy odczyt pomiaru rezystancji na impulsatorze?