Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Comtrend Vi-3223u - Konto root w Orange

29 Sty 2019 20:26 630 10
  • Poziom 3  
    Witam, problem znany. Orange zablokował w tym (dość starym) routerze dostęp do konta root, żaden reset nie pomaga, mamy dostęp tylko do konta user. Ma ktoś sposób na dostanie sie do konta root? Potrzebuje zmienić kanał wifi, pokombinować z szerokością pasma, ale nie moge bo orange zablokował tą opcje. Znalazłem w internecie poradnik dla tego routera, należy znać hasło user, ale to nie działa, bo orange zainstalował w tym routerze swoje oprogramowanie. Czas zmienić operatora, nie dość że ograniczają nas w podstawowych ustawieniach, to nawet nie potrafią zapewnić odpowiedniej linii, od miesiąca co chwile zrywa, zamiast 11538 kb/s czasami spada do 2000 kb/s jeszcze 2 miesiące temu było bardzo stabilne 10 mb podczas dnia. Szkoda gadać. Udało się komuś z was znaleźć sposób na dostanie sie do konta root? Nikt z Orange nie potrafi mi pomóc. Dodaje zrzuty ekranu z głównego ekranu opcji routera. Comtrend Vi-3223u - Konto root w Orange Comtrend Vi-3223u - Konto root w Orange
  • Specjalista Sieci, Internet
    Comtrenda jako bridge i podpiąć swój router, robisz, grzebiesz co chcesz na swoim sprzęcie i problem z głowy.
  • Poziom 3  
    LucekB napisał:
    Comtrenda jako bridge i podpiąć swój router, robisz, grzebiesz co chcesz na swoim sprzęcie i problem z głowy.

    Mam jakiegoś Tp Linka, a nawet dwa na magazynie i chyba tak zrobie, myślałem nawet o wywaleniu tego comtrenda i podłączeniu tp linka bezpośrednio, bo jest to najbardziej zawodny router z jakim miałem do czynienia(po włączeniu zwykłego wentylatora biurkowego potrafi sie zawiesić...). Nie opłaca się już chyba inwestować w nowego adsla, dla takich parametrów,(zwłaszcza, że ostatnio coś nawala na linii, a orange rozkłada rece, no chyba że to zasilacz bądź ten comtrend) ale i tak kusi mnie możliwość odblokowania tego roota w tym routerze. Może innym sie przyda, nie wiem kto pomyślał aby to blokować, chyba nikt mądry, jak w nazwie wifi postanowił zawrzeć do niej hasło. Wystarczy wpisać TPSA 4 ostatnie znaki z nazwy i mamy domyślne hasło:D
  • Poziom 26  
    Piłuj operatora o zmianę modemu na ZyXEL-a. Tam, zdaje się, na koncie user jest dostęp do ustawień WiFi. Chyba, że profil usługi tego nie przewiduje, ale to ty przeczytałeś i podpisałeś umowę.
  • Poziom 24  
    Jeśli są zablokowane jakieś ustawienia na koncie user, możesz zadzwonić do orange i poprosić o zmianę tych ustawień przez nich. Oczywiście jeśli jest możliwość zmiany routera to wygodniej jest to zrobić niż dzwonić co kilka minut z prośbą o zmianę jakiegoś parametru.
  • Poziom 3  
    Zdecydowanie, nie rozumiem kto wymyślił tak głupie rozwiązanie, aby marnować czas na zmiane jakiegoś parametru, skoro można by nic z tym nie robić i pozwolić użytkownikom na decydowanie za siebie. Czy ten router jest przewidziany do sprzedaży ma rynek usa?:? Widziałem w internecie ten router z orange, z odblokowanym kontem root, więc pewnie sie da, tylko jak, czy to wina tego że trafiłem na złych konsultantów, czy jest inna metoda odblokowania tego?
  • Poziom 24  
    Kiedyś na innym sprzęcie dało się podejrzeć hasło admina metodami wcale nie hakerskimi (później zmienili oprogramowanie i nie było już tej możliwości), ale hasło pozostało takie same. W nowszej wersji oprogramowania była też możliwość zmiany tych ustawień które poprzednio zmieniałem na infolinii. Trochę dziwna polityka, ale ma ona też pewne uzasadnienie, bo pozwala mieć pieczę operatora nad urządzeniami klientów i np. automatycznie wgrywać aktualizacje.
  • Poziom 26  
    Comtrend VI-3223u był produkowany nie tylko dla Orange. Te przeznaczone na wolny rynek mają "normalny" firmware. VI-3223u był oferowany przez Orange tylko w ofertach biznesowych i ma stosownie do tego spreparowane oprogramowanie. Niektóre oferty Orange nie przewidują wogóle korzystania WiFi, i tam WiFi jest programowo zablokowane i całkowicie niedostępne.
  • Poziom 3  
    Borygo123 napisał:
    Kiedyś na innym sprzęcie dało się podejrzeć hasło admina metodami wcale nie hakerskimi (później zmienili oprogramowanie i nie było już tej możliwości), ale hasło pozostało takie same. W nowszej wersji oprogramowania była też możliwość zmiany tych ustawień które poprzednio zmieniałem na infolinii. Trochę dziwna polityka, ale ma ona też pewne uzasadnienie, bo pozwala mieć pieczę operatora nad urządzeniami klientów i np. automatycznie wgrywać aktualizacje.

    Wiem, też mnie to dziwi. Przymusowa aktualizacja jest do zniesienia(chociaż u mnie jest ta sama od dobrych kilku lat), ale takie blokady, to nie dla mnie

    Dodano po 9 [minuty]:

    Nagus napisał:
    Comtrend VI-3223u był produkowany nie tylko dla Orange. Te przeznaczone na wolny rynek mają "normalny" firmware. VI-3223u był oferowany przez Orange tylko w ofertach biznesowych i ma stosownie do tego spreparowane oprogramowanie. Niektóre oferty Orange nie przewidują wogóle korzystania WiFi, i tam WiFi jest programowo zablokowane i całkowicie niedostępne.

    Wiem, oprogramowanie comtrenda jest o niebo lepsze, nie zawiera tylu błędów co to z orange i jest bardziej stabilne. Nie podoba mi sie to "brandowanie" routerów i telefonów, bo oprócz loga i większej kontroli ma same wady, brak bezpośrednich aktualizacji od producenta, często dystrybutor zapomina o sprzęcie wcześniej niż producent, oprogramowanie jest mniej dopracowane. Orange sprzedaje routery z wifi, w którym blokuje możliwość z niego korzystania? Rozumiem, "biznes is biznes", ale to straszne marnotrastwo, jak tak jest na prawde. Zgadza sie, jest to oferta biznesowa, (w domu bym chyba z tym nie wytrzymał), ale blokowanie takich opcji dla biznesu dla mnie nic nie usprawiedliwia, tylko odciąga potencjalnych klientów. Większości nie przeszkadza brak możliwości poszerzenia szerokości pasma wifi, czy przestawienia kanału, ale po co to ograniczać... Napisałem do tego gościa, który wystawił ten router z dystrybucji orange, z odblokowanym rootem, może czegoś się dowiem. Sam grzebałem w htmlu, nawet próbowałem skorzystać z tej metody dla zwykłego oprogramowania, ale plik z ustawieniami jest w tym oprogramowaniu orange jakoś zakodowany. Czekam na jakieś rady, pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    xpatryk89 napisał:
    nie rozumiem kto wymyślił tak głupie rozwiązanie, aby marnować czas na zmiane jakiegoś parametru, skoro można by nic z tym nie robić i pozwolić użytkownikom na decydowanie za siebie.

    Popatrz na to od strony firmy - nie grzebiesz bo ci to zablokowali, to z automatu minimum o 50% mniej zgłoszeń, że KLIENT coś przestawił, zmienił i się wszystko wykrzaczyło.
    Dla firmy same korzyści. Jeśli klient da swój sprzęt, też umywają ręce i znowu zysk dla firmy, bo nie pomogą.
    xpatryk89 napisał:
    Czas zmienić operatora, nie dość że ograniczają nas w podstawowych ustawieniach, to nawet nie potrafią zapewnić odpowiedniej linii, od miesiąca co chwile zrywa, zamiast 11538 kb/s czasami spada do 2000 kb/s jeszcze 2 miesiące temu było bardzo stabilne 10 mb podczas dnia. Szkoda gadać.

    Rozpoczęła się zima, pogoda jaka jest każdy widzi (raz temperatura na + a raz na -, wilgotność powietrza się też zmienia a więc i tłumienie sygnału). Znaczy to tyle, że już wcześniej było to na granicy, potem wkroczył DSLAM i tyle (zabrał prędkość na korzyść stabilności linku).
  • Poziom 3  
    KOCUREK1970 napisał:
    xpatryk89 napisał:
    nie rozumiem kto wymyślił tak głupie rozwiązanie, aby marnować czas na zmiane jakiegoś parametru, skoro można by nic z tym nie robić i pozwolić użytkownikom na decydowanie za siebie.

    Popatrz na to od strony firmy - nie grzebiesz bo ci to zablokowali, to z automatu minimum o 50% mniej zgłoszeń, że KLIENT coś przestawił, zmienił i się wszystko wykrzaczyło.
    Dla firmy same korzyści. Jeśli klient da swój sprzęt, też umywają ręce i znowu zysk dla firmy, bo nie pomogą.
    xpatryk89 napisał:
    Czas zmienić operatora, nie dość że ograniczają nas w podstawowych ustawieniach, to nawet nie potrafią zapewnić odpowiedniej linii, od miesiąca co chwile zrywa, zamiast 11538 kb/s czasami spada do 2000 kb/s jeszcze 2 miesiące temu było bardzo stabilne 10 mb podczas dnia. Szkoda gadać.

    Rozpoczęła się zima, pogoda jaka jest każdy widzi (raz temperatura na + a raz na -, wilgotność powietrza się też zmienia a więc i tłumienie sygnału). Znaczy to tyle, że już wcześniej było to na granicy, potem wkroczył DSLAM i tyle (zabrał prędkość na korzyść stabilności linku).

    Niestety, zaskocze cię, stabioności nie ma wcale. Od mniej więcej 29 grudnia do dzisiaj prędkość potrafi spadać do 0, teraz sie troche poprawiło, ale między 29 grudnia, a 8 stycznia mniej działało niż nie działało, nie dało sie z tego korzystać. Nie wiem jak to możliwe, ale stało sie to z dnia na dzień.
    Jeśli chodzi o konfiguracje, może im się to jakoś kalkulować, ale co z tego że zablokują najważniejsze opcje, jak po zainstalowaniu tego routera i tak trzeba sie do niego zalogować, włączyć moduł wifi i zmienić hasło. Myśle, że jak ktoś przestawi kanał wlan nic się nie stanie, ale idą drogą "lepiej zablokować niż coś się jeszcze wydarzy, nawet kosztem jeszcze wiekszych problemów".